Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار امروز در سفر به شهرستان سیروان که به همراه مدیرکل امداد استان ایلام صورت گرفت چند پروژه مسکن مددجویی این نهاد را افتتاح و بازدید کردند.

در یکی از این برنامه‌ها یک واحد مسکونی در روستای ورمیان که برای نخستین بار در استان ایلام از محل وجوهات زکات ساخته شده است تحویل یک خانواده مددجوی بی سرپرست این شهرستان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام کریمی تبار در پایان سفر خود به شهرستان سیروان در یک گفتگوی خبری بیان کرد: ساخت مسکن در شرایط فعلی که با مشکلات اقتصادی مواجه هستیم و انجام آن برای خانواده‌ها بسیار گران است بهترین خدمت به جامعه مددجویی و نیازمندان استان ایلام است.

امام جمعه ایلام افزود: اینکه کمیته امداد در کنار ارائه خدمات متنوع مسکن به نیازمندان این استان برای نخستین بار این ظرفیت را فراهم کرده است که از وجوهات زکات در ساخت مسکن نیازمندان استفاده کند اقدامی قابل تقدیر است.

وی افزود: اختصاص بخشی از زکات برای مسکن مددجویان از بهترین اقدامات بوده و امیدواریم این اقدام در دیگر شهرستانهای استان نیز الگو شود.

کریمی تبار با تقدیر از اقدامات کمیته امداد در زمینه ساخت مسکن برای مددجویان و نیازمندان تصریح کرد: رسیدن نیاز مسکن مددجویان کمیته امداد در برخی شهرستانهای استان از جمله در شهرستان سیروان به صفر اقدامی ماندگار و امیدوارکننده است.

امام جمعه ایلام با عنوان اینکه زکات سرمایه‌ای ارزشمند است که باعث رشد و توسعه در جوامع اسلامی خواهد شد افزود: زکات سهمی است که خداوند متعال آن‌را برای فقرا در دل ثروت اغنیا قرار داده است.

کریمی تبار افزود: اگر این ثروت به موقع و توسط همه واجدین شرایط پرداخت شود و مصرف آن هم به درستی مدیریت شود می‌توان با آن بسیاری از مشکلات نیازمندان را برطرف کرد.

امام جمعه ایلام به استفاده از وجوهات زکات برای نخستین بار در استان ایلام در ساخت مسکن مددجویان کمیته امداد اشاره کرد و گفت: با خدمات بسیاری که کمیته امداد در سطح این استان به خانواده‌های مددجو ارائه می‌دهد امیدواریم در آینده نزدیک شاهد این باشیم که نیازمند فاقد مسکن در این استان نداشته باشیم.

در ادامه سفر نماینده ولی فقیه در استان ایلام و همچنین مدیرکل امداد استان ایلام به شهرستان سیروان، نشست مشترکی با حضور تعدادی از خیرین سیروانی و همچنین روحانیون مقیم شهرستان سیروان در محل دفتر امام جمعه سیروان برگزار شد.

در این نشست حاضرین در خصوص مشکلات شهرستان سیروان و راهکارهای لازم در این زمینه دیدگاه‌های خود را بیان کردند.

کد خبر 5009518

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه ایلام مسکن محرم 99 ویروس کرونا هفته دولت ماه محرم شیراز مراسم عزاداری بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا شهرکرد کرمانشاه گرگان قزوین آزادگان جنگ تحمیلی شهرستان سیروان کمیته امداد استان ایلام کریمی تبار امام جمعه ساخت مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۳۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زکات مستحبی گره های اقتصادی جامعه را می گشاید

به گزارش خبرنگار مهر، ظاهر وطنخواه عصر دوشنبه در نشست شورای زکات که در مدرسه علمیه خواهران ثامن‌الحجج (ع) پارس‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: بانوان طلبه باید مروج پرداخت زکات در میان مردم باشند و ترویج و تبلیغ عمل حسنه پرداخت زکات در میان مردم از مسئولیت‌های طلاب خواهر است.

وی خاطرنشان کرد: جامع‌ترین برنامه اجتماعی خداوند عدل و احسان است چرا که همه هستی بر پایه عدالت استوار بوده و این عدالت با تمام قدرتش در مواقع بحرانی به تنهایی کارساز نیست بنابراین خداوند بلافاصله بعد از عدل دستور به احسان داده است.

رییس کمیته امداد شهرستان پارس آباد افزود: یکی از سفارش‌های مهم اخلاقی قرآن، همدردی و همدلی با دیگران و به فریاد آنان رسیدن است.

وطنخواه با بیان اینکه امروزه متاسفانه در جامعه شاهد کم رنگی موضوع کمک به هم نوعان و به ویژه محرومان هستیم، تصریح کرد: مردم باید بدانند که دست احسان کننده بعد از دست خدا قرار دارد، بنابراین افراد نباید تنها به فکر آسایش خود باشند و از کمک به افراد جامعه، خویشان، بستگان و نزدیکان خود غافل نباشند. وی گفت: امروزه پرداخت زکات مستحب در کنار زکات واجب کمک شایانی به افراد نیازمند کرده است و این امر علاوه بر بهبود شرایط مالی و اقتصادی مستمندان، به طور حتم رضایت الهی را به همراه خواهد داشت.

رئیس کمیته امداد امام (ره) پارس‌آباد با اشاره به مسئولیت خطیر طلاب و خواهر در اطلاع‌رسانی امر پرداخت زکات، افزود: خواهران طلبه باید با ترویج و تبلیغ پرداخت زکات در محافل عمومی و مراسمات مذهبی، این عمل خیر را گسترش داده و زمینه رفاه حال نیازمندان را فراهم کنند.

کد خبر 6091786

دیگر خبرها

  • شناسایی ۶۰ شهید خدمت | ساخت ۱۱ هزار مسکن
  • ساخت و بهسازی ۱۴۵ واحد مسکن مددجویی در بندرعباس
  • ۱۱۰ دندانپزشک آماده ارائه خدمات به نیازمندان زنجانی
  • زکات مستحبی گره های اقتصادی جامعه را می گشاید
  • پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان فارس
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود
  • اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد