Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور با بیان اینکه از دیدگاه ما آژانس بین المللی انرژی اتمی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، گفت: روابط ایران با آژانس در سطح بسیار خوبی است. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی روز چهارشنبه در دیدار "رافائل ماریانو گروسی" مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با وی، با ابراز امیدواری به اینکه همکاری های بین ایران و آژانس روز به روز بیشتر شود، گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی علاوه بر وظایف فنی و تخصصی خود در زمینه پادمان و پروتکل الحاقی که ایران داوطلبانه آن را اجرا می کند، در رابطه با برجام و حفظ این سند چند جانبه نیز مسئولیت مهمی برعهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی با اشاره با گزارش های دقیق و کارشناسانه آژانس درمورد اجرای برجام در مدت زمان همکاری 7 کشور طرف برجام در این زمینه، گفت: برجام یک توافق بسیار مهم برای ایران و 1+5 بود و در کل منطقه و جهان آرامش را بوجود آورد.

رئیس جمهور با بیان اینکه آمریکا بدون هیچ دلیلی در سال 2018 از توافق برجام خارج شد، تصریح کرد: با گذشت بیش از دو سال از خروج این کشور از برجام، آمریکایی ها به خوبی متوجه شده اند که اقدام آنها کار نادرستی بوده است.

روحانی با اشاره به اینکه امروز اهمیت برجام به خوبی برای اعضای شورای امنیت سازمان ملل ملموس است و آمریکا بعد از خروج از برجام از طریق سازمان های بین المللی موفقیتی نداشته است، اظهار داشت: امیدواریم آمریکا یک روز درک کند که دوران یکجانبه گرایی تمام شده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه در شرایط فعلی، ما و جامعه جهانی برای حفظ برجام تلاش می کنیم و آمریکا و یکی دو کشور  متاسفانه برای تخریب برجام در تلاش هستند، گفت: امیدواریم آژانس به عنوان حمایت از چند جانبه گرایی از لحاظ فنی، علمی و حرفه ای اهمیت ماندن برجام و اجرای آن را  برای جهانیان توضیح دهد.

روحانی حفظ استقلال، بی طرفی و حرفه ای بودن آژانس را بسیار مهم دانست و ابراز امیدواری کرد که جایگاه حرفه ای آژانس در افکار عمومی بیش از پیش تقویت شود.

رئیس جمهور با اشاره به توافق خوب بین آژانس و سازمان انرژی اتمی ایران در این سفر، گفت: آژانس باید به این نکته مهم توجه کند که ایران دشمنان قسم خورده ای دارد که همواره به دنبال ایجاد مشکل برای ما هستند، آنها کسانی اند که هم سلاح اتمی دارند و هم با آژانس همکاری نمی کنند.

روحانی با اشاره به نتایج و دستاوردهای گذشته همکاری های ایران و آژانس، بر حفظ این دستاوردها تاکید کرد و گفت: در این سفر هم توافق خوبی حاصل شد که می تواند به حرکت در مسیر صحیح و درست برای حل و فصل نهایی مشکلات کمک کند.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز در دیدار با رئیس جمهور کشورمان، با ابراز خرسندی از توافق حاصل شده با سازمان انرژی اتمی ایران در این سفر، بر تعمیق و گسترش بیش از پیش همکاری های ایران و آژانس تاکید کرد

رافائل ماریانو گروسی، گفت: برجام به معنای واقعی کلمه یک دستاورد و معیار بزرگ برای همه طرف ها بود و برای حفظ آن وظیفه مهمی به ما محول شده است.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با اشاره به فعالیت های گسترده این سازمان بین المللی، ابراز امیدواری کرد که با همکاری بیش از پیش ایران و آژانس همه مسائل و پرسش های فنی و حرفه ای مرتفع گردد..

رافائل گروسی با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم عوامل و صداهای خارجی تاثیری بر همکاری ما داشته باشد، گفت: عملکرد آژانس فنی و حرفه ای است و هر زمان سوالی داشته باشیم با مذاکره و انجام چنین ملاقات هایی آن را برطرف خواهیم کرد.

انتهای پیام/

R1011158/P/S1,15/CT12 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار سیاسی ۱ بدهی هزار میلیاردی دولت به صندوق ذخیره فرهنگیان/ سود سه هزار و پانصدی صندوق ۲ بالگردهای ایران در کجا «پشتیبانی و نوسازی» می‌شوند؟/ گزارش تسنیم از پنها ــ بخش اول ۳ رهبر انقلاب در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام حسینیان را تسلیت گفتند ۴ خبر خوش برای کارگران/ارائه کارت خرید کارگری به کارگران ۵ اطلاعیه شماره ۱ ستاد انتخابات: زمان استعفای مقامات اعلام شد ۶ روحانی:‌ شکست‌های اخیر آمریکا نتیجه مقاومت و ایستادگی ملت ایران است ۷ حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان درگذشت ۸ چند طرح و لایحه به مجلس یازدهم ارجاع شدند؟+ جدول مهمترین اخبار سیاسی گفتگو با سازنده "رویای آجری"| در تفکر سرمایه‌سالار از غرب هم جلو زدیم/ راه تحقق عدالت اجتماعی مالیات بر ثروت است بالگردهای ایران در کجا «پشتیبانی و نوسازی» می‌شوند؟/ گزارش تسنیم از پنها ــ بخش اول برنامه عزاداری حسینیه امام خمینی (ره) در ایام شهادت حضرت اباعبدالله (ع) امیری: رئیس‌جمهور در حال بررسی گزینه‌های وزارت صمت است/ابلاغ استجازه رهبری به دولت مربوط نیست مهمترین اخبار تسنیم دسترسی ایران به آژانس برای بازرسی از دو مکان/ آژانس سوال و درخواست دسترسی فراتری ندارد گفتگو با وزیر کار دولت رجایی| شهید رجایی به‌دنبال تاسیس "دولتِ رفاه" بود/ رویکرد توسعه‌گرای دولت ها موجب شکاف طبقاتی شد گزارش| چرا ارتش مدرن رضاشاه در برابر تجاوز متفقین کارآیی نداشت؟ خطیب‌زاده: موضع رئیس شورای امنیت در مخالفت با آمریکا تبعات حقوقی بسیاری دارد مصاحبه| افقهی: صهیونیست‌ها درحال محک زدن حزب‌الله هستند/ ۳ روایت درباره تنش‌ها در مرز لبنان درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران و آژانس رئیس جمهور حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۳۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات دیدار و گفتگوی گروسی با امیرعبداللهیان

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر امیرعبداللهیان تاکید کرد سفر شما به ایران در زمانی درست بویژه با توجه به شرایط پیچیده و حساس منطقه انجام شده است.

وزیر امور خارجه کشورمان بر اهمیت جایگاه و نقش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد و افزود: اتخاذ مواضع بی‌طرفانه و حرفه‌ای جنابعالی بعنوان مدیرکل آژانس علاوه بر کمک موثر در همکاری های ایران و آژانس، در بازگشت امنیت و ثبات پایدار در منطقه نیز تاثیرگذارست.

امیرعبداللهیان ضمن تشریح ابعاد عملیات مقتدرانه نیروهای مسلح کشورمان علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تاکید کرد: بدلیل بی عملی شورای امنیت سازمان ملل، گزینه‌ای جز دفاع مشروع براساس حقوق بین‌الملل در مقابل جمهوری اسلامی ایران برای تنبیه رژیم متجاوز باقی نماند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان برخی تهدیدات مقامات رژیم صهیونیستی مبنی بر بکارگیری بمب اتمی را تهدیدی آشکار برای صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی دانست و وظیفه بسیار مهم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در قبال اینگونه اظهارات خطرناک توسط مقامات رژیمی دارای زرادخانه تسلیحات اتمی را مورد تاکید ویژه قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر سوابق بدعهدی آمریکا در توافقات گذشته در مورد برنامه صلح‌ آمیز هسته‌ای ایران، تاکید کرد نباید همکاری ایران و آژانس تحت تاثیر رویکرد و رفتار بی‌ثبات و متناقض آمریکا قرار داشته باشد.

وی افزود این همکاری می بایست در مسیر درست خود ادامه یابد و در عین حال باید احساس کنیم که در قبال این همکاری، گشایش ایجاد می‌شود.

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفرش به تهران و حضورش در کنفرانس هسته‌ای اصفهان، نقش و موضع ایران در برقراری ثبات و امنیت پایدار در منطقه را حائز اهمیت خواند و رویکرد ایران در برسمیت شناختن و تقویت همکاری اطمینان بخش با آژانس را در همین راستا ارزیابی کرد.

گروسی تاکید کرد: تقویت روند همکاری بین ایران و آژانس موجب ناکامی طرف هایی خواهد شد که با هر توجیه و بهانه‌ای بدنبال تشدید درگیری، تنش و تقابل در منطقه هستند.

وی با اشاره به سفر موفقیت آمیز قبلی خود به تهران و حصول توافق با ایران، ابراز امیدواری کرد در این سفر نیز توافقات خوبی در راستای تقویت همکاری طرفین صورت پذیرد و در این راستا بر اهمیت مشورت و رایزنی بین ایران و آژانس برای دستیابی به تفاهم برای حل و فصل موضوعات تاکید کرد.

کد خبر 849871 برچسب‌ها رافائل گروسی هسته‌ای - آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حسین امیرعبدالهیان خبر ویژه

دیگر خبرها

  • ترمیم رابطه؟!
  • از مذاکره در تهران تا احیای برجام در واشنگتن؟!
  • گروسی: برای ایران چارچوب زمانی تعیین نکردیم اما بسیار خوب خواهد بود اگر ...
  • بازتعریف تعاملات آتی ایران و آژانس در اصفهان
  • اسلامی: ایران از برجام خارج نشده است/ سند راهبردی بیست ساله هسته‌ای را در دستورکار قراردادیم/ گروسی: باید شرایط را جهت بازگشت به برجام تسهیل کنیم
  • اسلامی: ما در چارچوب پادمان و ان‌پی‌تی حرکت می‌کنیم
  • گروسی: پیشنهادی را به جمهوری اسلامی ایران برای اتخاذ گام‌های جدید ارائه دادم
  • امیرعبداللهیان: همکاری ایران و آژانس تحت تاثیر آمریکا قرار نگیرد
  • جزئیات دیدار و گفتگوی گروسی با امیرعبداللهیان
  • در دیدار گروسی و باقری چه گذشت؟