Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- ادامه شرایط کرونایی جهان، کشورهای جهان را با چالش بازگشایی مدارس مواجه کرده است.
  به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از روزنامه "فیل استار" رئیس جمهور فیلیپین گفته است: اجاز نمی‌دهد دانش آموزان این کشور در شرایط افزایش صعودی همه گیری کرونا در کلاس درس جانشان به خطر بیفتد. برهمین اساس امکان ارتباطات اینترنتی در فیلیپین با دسترسی معلمان و دانش آموزان به اینترنت پر سرعت فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آموزش و پرورش کره جنوبی هم به علت شیوع موج تازه همه گیری کرونا با تعطیلی مدارس این کشور، کلاس‌های درس را به دو شیوه برخط و بارگذاری ویدئو‌های ضبط شده معلمان برای فراگیری دانش آموزان مهیا کرده است. دولت اندونزی نیز پس از دو ماه تعطیلی مدارس به علت محرومیت 40 درصد مردم این کشور از اینترنت پرسرعت در شرایط افزایش خطر ابتلاء به کرونا ناچار شد مدارس این کشور را البته با ابتکارات خاصی نظیر استفاده از دیواره‌های نایلونی در کلاس‌های درس باز کند. کرونا 16 میلیون دانش آموز ژاپنی را خانه نشین کرد تا از راه دور آموزش ببینند.
کرونا در مالزی هم موجب تعطیلی سه ماهه مدارس شد. موضوعی که با مهار و کاهش روند افزایشی آمار کرونایی‌ها در مالزی موجب شد دولت این کشور درب مدارس را به روی 2 میلیون دانش آموز البته با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی و حضور 16 تا 20 نفر در هر کلاس باز کند. کارشناسان در تازه‌ترین بررسی‌ها از زیر ساخت‌ها و امکانات ارتباطی آموزش از راه دور دانش آموزان در کشور‌های منطقه آسیا - اقیانوسیه، پیشبینی کردند: ظرف ده سال آینده بیش از 60 درصد آموزش‌ها در کشور‌های این منطقه به صورت اینترنتی و مجازی انجام شود.

راهکار هند برای اموزش دانش اموزان در شرایط کرونایی
دولت هند تصمیم دارد به منظور ادامه روند اموزش در مدارس این کشور از فضای مجازی و تدریس برخط استفاده کند. تلویزیون، رادیو و دیگر وسایل ارتباط جمعی، و تلفن همراه هوشمند از دیگر وسایلی است که در فرایند اموزش در سال جدید در هند مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

عمیق‌تر شدن فاصله آموزشی دانش آموزان فقیر و غنی انگلیسی در شرایط کرونا
فاصله آموزشی دانش آموزان فقیر و غنی در انگلیس، نخستین بار در 12 سال اخیر، رو به افزایش است و این موضوع، پیش از آغاز همه گیری کووید 19 نیز دیده می‌شد.
موسسه سیاست‌های آموزشی (Education Policy Institute) در انگلیس اعلام کرد فقر مستمر در خانوار‌های فقیر موجب شده است دانش آموزان این خانوارها، در مقایسه با دانش آموزان از خانوار‌های غنی، از نظر آموزشی عقب بمانند. این موسسه همچنین اعلام کرد در شماری از دانش آموزان، نابرابری آموزشی ریشه نژادی دارد.
به گزارش این موسسه، حتی براساس آمار وزارت آموزش در سال 2011، دانش آموزان کارائیبی تبار در انگلیس، در امتحانات سال‌های دهم و یازدهم، 6.5 ماه عقب‌تر از دانش آموزان سفید بودند، اما اکنون این عقب ماندگی آموزشی به 10.9 ماه رسیده است.
روزنامه گاردین نوشت اکنون این نگرانی وجود دارد که همه گیری کووید 19، عقب ماندگی آموزشی کودکان فقیر انگلیس را بیش‌تر کند.
مدارس انگلیس پس از 5 ماه تعطیلی، از هفته آینده باز خواهند شد و قرار است دانش آموزان بر سر کلاس‌ها حاضر شوند. پژوهشگران معتقدند تعطیلی چند ماهه مدارس و نبود آموزش در این مدت، موجب خواهد شد دانش آموزان فقیر، باز هم بیش‌تر از دانش آموزان غنی عقب بمانند.
به نوشته روزنامه گاردین، دانش آموزان دبستانی فقیر در انگلیس که در در سال 2018 میلادی، 9.2 ماه از دانش آموزان همسن خود عقب بودند، در سال 2019 میلادی، 9.3 ماه از نظر آموزشی عقب‌تر بودند که نشانه نخستین افزایش فاصله، از سال 2007 است.
روزنامه گاردین به نقل از دیوید لوز (David Laws)، وزیر پیشین آموزش در انگلیس نوشت: نخستین بار در دهه اخیر، فاصله آموزشی میان دانش آموزان فقیر و غنی، رو به افزایش است.
وی افزود: پیش از آغاز همه گیری ویروس کرونا، دانش آموزان بسیار فقیر حدود 1.5 سال عقب‌تر از دانش آموزان غنی بودند و قطعا با بسته شدن مدارس به علت همه گیری، این فاصله بیش‌تر خواهد شد.
براساس گزارش موسسه سیاست‌های آموزشی، افزایش نسبت دانش آموزان فقیری که به صورت مستمر در فقر زندگی می‌کنند، موجب نگرانی جدی است، زیرا نسبت این دانش آموزان همیشه فقیر در انگلیس، از سال 2017 میلادی با 34.8 درصد، دو سال بعدی یعنی پارسال به 36/7 درصد رسید. این موسسه اعلام کرده است در شماری از مناطق بسیار فقیر همچون بلک پول (Blackpool) و پلیموث (Plymouth)، میزان عقب ماندگی آموزشی دانش آموزان فقیر، در پایان دوره دبیرستان، به بیش از دو سال می‌رسد. همچنین دانش آموزان از خانوار‌های کولی رومانیایی، حدود سه سال (34 ماه) در زمان امتحانات سال‌های دهم و یازدهم، از دانش آموزان سفید پوست، از نظر آموزشی عقب ترند، اما پیش افتادگی آموزشی دانش آموزان چینی تبار دو سال است.

جانسون از روند مقدمات بازگشایی مدارس ابراز رضایت کرد
بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس که بازگشت همه کودکان به مدارس را «حیاتی» می‌داند، تغییر موضع دولت برای ماسک زدن در مدارس را با توجه به اخبار پزشکی در دسترس، منتفی ندانست. در حال حاضر ماسک زدن در مدارس اجباری نیست. در چارچوب قرنطینه ملی، مدارس انگلیس (جز برای کودکان کارکنان اصلی) در ماه مارس تعطیل شد و در ماه ژوئن برای شمار محدودی از دانش آموزان بازگشایی شد.
بازگشت همه دانش آموزان به مدارس در ماه سپتامبر، آزمونی برای دولت انگلیس است که عملکرد آن در دوره شیوع کرونا مورد انتقاد مخالفان و بخشی از کادر پزشکی قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، جانسون که به جنوب غربی انگلیس سفر کرده است گفت: «من از کاری که معلمان، مدارس، دانش آموزان و اولیای آن‌ها برای فراهم کردن مقدمات آغاز سال تحصیلی انجام دادند واقعا خوشحالم».
وی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا دولت احتمال دارد (مانند آنچه اسکاتلند انجام داد) در تصمیم خود برای اجباری نکردن ماسک در مدارس بازنگری کند یا خیر، گفت: «ما به تدریج، سیر تحولات شواهد پزشکی را بررسی خواهیم کرد. چنانچه لازم باشد توصیه‌ها را درباره این موضوع تغییر دهیم، قطعا این کار را خواهیم کرد».

هشدار‌ها درمورد بازگشایی مدارس در ایتالیا
افزایش روز افزون شمار مبتلایان به کرونا در ایتالیا، بازگشایی مدارس را در این کشور با نگرانی‌هایی روبرو کرده است.
در حالی که دولت ایتالیا اعلام کرده است تا سه هفته دیگر قصد دارد مدارس را بازگشایی کند، اما شتاب مجدد کرونا از یک سو و مشکلات مربوط به تراکم کلاس‌ها و چیدمان صندلی‌ها برای دانش آموزان، این بازگشایی را با مشکل روبرو کرده است.
رنتسو بالاندینی، مدیر مدرسه در شهر جنووا گفت: مشکلاتی که امروز مدارس در ارتباط با بازگشایی در دوره شیوع ویروس کرونا با آن روبرو هستند عمدتأ به کمبود فضای کافی و کمبود کارکنان و معلمان مربوط می‌شود که به اعتقاد من مدارس با این مشکلات به سختی می‌توانند فعالیت خود را دوباره از سر بگیرند. همزمان با افزایش مجدد شمار مبتلایان به کرونا در دو هفته گذشته در ایتالیا، کارشناسان بهداشتی این کشور نیز نسبت به بازگشایی زودهنگام مدارس هشدار داده اند.
ماسیمو گالی، مدیر بخش بیماری‌های عفونی بیمارستان ساکو در میلان گفت: در شرایط کنونی در محیط مدرسه رعایت فاصله گذاری اجتماعی بسیار دشوار خواهد بود. البته نه فقط به این دلیل که موانع فیزیکی در بنای مدارس مانع از آن می‌شود، بلکه به این دلیل که اصولأ حفظ فاصله بین کودکان و نوجوانان ان هم هنگامی که برای ساعت‌ها باید در کنار یکدیگر باشند، عملا امکان پذیر نخواهد بود.
لوچیا اتزولینا، وزیر اموزش و پرورش ایتالیا اعلام کرد بعد از بازگشایی مدارس اگر حتی یک دانش آموز در یک کلاس به کرونا مبتلا شود، تمام کلاس در قرنطینه قرار خواهد گرفت. در همین حال اتحادیه‌های دانش آموزی تدابیر مربوط به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برای برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری را در مدارس ناکافی می‌دانند. در ایتالیا 40 هزار مدرسه دولتی با 7 میلیون و پانصد هزار دانش اموز و همچنین 12 هزار و پانصد مدرسه خصوصی با نزدیک به 867 هزار دانش اموز وجود دارد.

37 مدرسه در برلین درگیر کرونا هستند
آموزش و پرورش شهر برلین اعلام کرد دستکم 37 مدرسه دراین شهر آلمان با کرونا درگیر شده است.
بخشی از معلمان و دانش آموزان این مدارس قرنطینه شده اند. درمجموع 825 نفر معادل 4/5 درصد از دانش‌آموزان و کارکنان مدارس برلین درگیر کرونا هستند.

مدارس در صورتی باز شوند که ویروس کرونا تحت کنترل قرار بگیرد
چندی پیش «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل درباره تعطیلی مدارس در سرتاسر جهان به دلیل شیوع ویروس کرونا ابراز نگرانی کرد.
دبیر کل سازمان ملل با بیان اینکه جهان با تعطیلی مدارس با فاجعه نسلی روبه‌رو است توصیه کرد مدارس در صورتی باز شوند که ویروس کرونا تحت کنترل قرار بگیرد.
به نوشته وبگاه روزنامه «دیلی صباح»، گوترش در صحبت‌های خود ضمن تأکید بر این موضوع که باز‌گشت بی‌خطر و امن دانش‌آموزان به کلاس‌ها باید اولویت اصلی کشور‌ها باشد، گفت جهان هم‌اکنون به دلیل تعطیلی مدارس با فاجعه نسلی مواجه است.
دبیر کل سازمان ملل گفت: «از اواسط ماه ژوئیه به بعد مدارس در حدود 160 کشور بسته شده‌اند که بیش از یک میلیارد دانش‌آموز را شامل شده است، این در حالی است که حدود 40 میلیون کودک، دوران پیش‌دبستانی را از دست داده‌اند.»
وی در ادامه افزود: «این تعداد به بیش از 250 میلیون کودکی که پیش از این بیماری همه‌گیری به مدرسه نمی‌رفتند افزوده شد و تنها یک چهارم دانش‌آموزان دوره متوسطه در کشورهای در حال توسعه، تنها مهارت‌های پایه دارند.»
گوترش گفت: «اکنون ما با یک فاجعه نسلی روبه‌رو هستیم که می‌تواند ظرفیت‌های بی‌شمار بشر را هدر دهد، چندین دهه پیشرفت را تضعیف کند و نابرابری‌های شدیدتر را تشدید کند.»
دبیر کل سازمان ملل در ادامه از بر‌پایی یک پویش جدید به نام «آینده ما را نجات دهید» خبر‌ داد.
وی در ادامه افزود: «تصمیماتی که اکنون دولت‌ها و متحدان آنان اتخاذ می‌کنند، تأثیر مداومی بر صدها میلیون نفر از جوانان و بر چشم‌انداز توسعه کشورها در دهه‌های آینده خواهد گذاشت.»
گوترش خواستار بازگشایی مدارس تنها پس از کنترل ویروس کرونا شد.
توصیه‌های دبیر کل سازمان ملل در حالی مطرح شده که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با وجود مخالفت برخی معلمان و والدین در بسیاری از مناطق این کشور خواستار بر‌گزاری کلاس‌ها به صورت حضوری است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا مدارس آموزشی دانش آموزان دبیر کل سازمان ملل دانش آموزان فقیر بازگشایی مدارس دانش آموزان تعطیلی مدارس ویروس کرونا همه گیری کلاس ها عقب تر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۳۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمی خاص برای دانش آموزان خاص

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل وقتی سخن از دانش آموزان با نیاز‌های ویژه به میان می‌آید بی شک به معلمانی می‌رسیم که عاشقانه به آموزش افرادی می‌پردازند که به دلیل نقص‌های خاص جسمی و ذهنی باید در مدارس خاص تحصیل کنند.
دانش‌آموزان استثنایی با تمام محدودیت‌ها، دانش‌آموزانی با استعداد و مشتاق یادگیری هستند و قطعا می‌توانند مانند دیگر دانش‌آموزان، آینده روشنی داشته و نقش موثری در جامعه داشته باشند.
در این میان معلمان مدارس استثنایی نیز نقش خطیری بر عهده دارند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی معلمی خاص برای دانش آموزان خاص

دیگر خبرها

  • معلمی خاص برای دانش آموزان خاص
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس گیلان
  • تحویل ۱۰ هزار کلاس درس در سال ۱۴۰۳ در صورت تزریق بودجه
  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم
  • جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است
  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • برپایی کلاس درس دانش آموزان فلسطینی در چادرها
  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی