Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-26@08:27:35 GMT

آموزش مهارتهای زندگی به ۶۰ هزار زن ســرپرست خانوار

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۰۳۵۲۰

ساعت 24 - معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، از ایجاد پرونده الکترونیکی برای خانواده های تحت پوشش و الکترونیکی و متمرکز شدن پرداخت یارانه به مراکز غیردولتی همکار از سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حبیب الله مسعودی فرید به اقدامات دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی اشاره کرد و گفت: ایجاد اشتغال پایدار برای زنان سرپرست خانوار تحت پوشش سازمان از طریق برنامه گروه های همیار زنان سرپرست خانوار (۷ هزار شغل در قالب هزار و ۴۰۰ فعالیت گروهی)، ارائه آموزش های مهارتی و فنی و حرفه ای به زنان سرپرست خانوار از طریق اجرای برنامه آماده سازی شغلی (سالانه به ۱۰ هزار نفر)، ارائه سرمایه کار مورد نیاز به منظور راه اندازی کسب وکارهای موفق بعد از ارائه آموزش های مورد نیاز برای زنان سرپرست خانوار (سالانه به سه هزار نفر) و ارائه آموزش مهارت های زندگی به زنان سرپرست خانوار و اعضاء خانواده آنها بدون اختصاص منابع جداگانه و با استفاده از ظرفیت سایر بخش ها و قسمت های متولی ارائه آموزش مهارتهای زندگی (سالانه به بیش از ۶۰ هزار نفر) از جمله اقدامات این دفتر در چند سال گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه، پرداخت کمک هزینه شهریه دانشجویی به بیش از ده هزار دانشجوی عضو خانواده های تحت پوشش و نیز پرداخت کمک هزینه تشویقی به بیش از هزار و ۵۰۰ دانشجوی مشغول به تحصیل در دانشگاه های دولتی روزانه، ارتقاء دانش و مهارت های مددکاران و کارشناسان اجرایی شاغل در بخش های دولتی و غیر دولتی از طریق ارائه آموزش های لازم (سالانه به سه هزار نفر)، پرداخت کمک هزینه درمان و غربالگری سلامت زنان سرپرست خانوارت حت پوشش (سالانه به دو هزار نفر)، اجرای طرح مداخلات مددکاری اجتماعی در مراقبت از خانواده با رویکرد مدیریت مورد (آموزش ۲۴۴ کارشناس و مددکار مرتبط) و اجرای طرح مددکاری جامعه‌ای با رویکرد کاهش فقر قابلیتی در مناطق محروم (اجرای طرح در ۱۲۷ محله) را از دیگر اقدامات این دفتر ذکر کرد.

فرید همچنین، پرداخت الکترونیکی و متمرکز یارانه (خرید خدمت) مراکز غیر دولتی همکار با دفتر توانمندسازی خانواده وزنان برای هزار و ۲۰۰ مرکز همکار، اجرای طرح تعیین سطوح توانمندی سرپرستان خانوار در سطح کشور برای ۲۵۰ هزار پرونده خانواده های تحت پوشش، استفاده از ظرفیت تخصصی کلینیک های مددکاری اجتماعی در ارائه خدمات مناسب، به هنگام و در دسترس به جامعه هدف برای ۱۵۵ هزار پرونده تحت پوشش واگذار شده به بخش غیر دولتی، اجرای برنامه تامین مالی خرد با رویکرد بانکداری پیوندی به منظور ایجاد اشتغال در مناطق محروم و روستایی با راه اندازی ۳ هزار و ۹۴۳ گروه خودیار، پرداخت کمک هزینه معیشت به ۲۵۵ هزار خانوار زن سرپرست و خانوار نیازمند به منظور تامین حداقل هزینه های خانوار، ارائه حمایت های اقتصادی و معیشتی به ۹ هزار و ۳۵۰ خانوار دارای فرزندان چند قلو، پرداخت کمک هزینه ودیعه مسکن به دو هزار خانوار نیازمند تحت پوشش سازمان بهزیستی به صورت سالیانه، برقراری بیمه اجتماعی بیش از ۵۱ هزار و ۵۰۰ زن سرپرست خانوار ساکن مناطق روستایی و عشایری و ۵۰ هزار و ۵۰۰ زن سرپرست خانوار ساکن مناطق شهری، حمایت از ادامه تحصیل و جلوگیری از افت تحصیلی بیش از ۸۰ هزار دانش آموز عضو خانواده های تحت پوشش، حمایت از زنان سرپرست خانوار از طریق انجام فرایندهای لازم به منظور معافیت از خدمت سربازی یکی از فرزندان ذکور خانواده های تحت پوشش (هزار نفر در سال) و ارائه کمک هزینه تهیه لوازم ضروری به سه هزار خانوار تحت پوشش به صورت سالیانه را از جمله اقداماتی دانست که از سوی دفتر توانمند سازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی صورت گرفته است.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: خانواده های تحت پوشش زنان سرپرست خانوار پرداخت کمک هزینه سازمان بهزیستی ارائه آموزش اجرای طرح هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۳۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۸ هزار عضو هیئت علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست مشاوران زنان و خانواده دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی منطقه یک، با حضور فخرالسادات نصیری، مشاور امور زنان و خانواده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، به صورت مجازی و حضوری برگزار شد.

نصیری مشاور امور زنان و خانواده وزیر عتف در این نشست ضمن قدردانی از فعالیت‌های حوزه زنان و خانواده در دانشگاه پیام نور، اظهار کرد: بیش از ۸ هزار عضو علمی خانم در کشور داریم که سامانه‌ای برای شبکه سازی در این حوزه در حال انجام است.

همچنین فرهادی، مشاور زنان و خانواده دانشگاه پیام نور نیز در این نشست گزارشی از فعالیت‌های امور زنان و خانواده این دانشگاه را ارائه داد.

گفتنی است در این نشست مسائل و دغدغه‌های حوزه‌ی زنان و خانواده مطرح شد. در پایان نشست نیز از مهدکودک سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور بازدید کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی
  • ۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ماست
  •  سومین دوره ملی مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز به کار خود پایان داد
  • چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • بیش از ۸ هزار عضو هیئت علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • تکرار قصه ناتمام زن‌کشی/ زیبا؛ زن ارومیه‌ای که تاوان طلاقش را با مرگ داد
  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است