Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@10:52:58 GMT

سخنگوی شورای عالی وکلای مرکز قوه‌قضاییه انتخاب شد

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۰۳۶۱۶

سخنگوی شورای عالی وکلای مرکز قوه‌قضاییه انتخاب شد

به گزارش ایرنا و بنا بر اعلام نایب رئیس و سخنگوی شورای عالی وکلا مرکز وکلای قوه قضائیه، دومین جلسه این شورا با حضور همه اعضا عصر چهارشنبه در مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده برگزار شد.

شیوه نامه موقت داخلی شورای عالی وکلا در این جلسه مطرح و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و موادی از این شیوه‌نامه به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه موضوع انتخاب سخنگوی شورای عالی مطرح شد و آقایان یوسف‌رضا ادیب زاده از استان تهران، علی غفوری از استان خراسان رضوی و محمد عباسی از گیلان برای این مسئولیت اعلام آمادگی کردند که در نهایت ادیب زاده با هفت رای به عنوان سخنگو انتخاب شد ضمن آنکه آقایان غفوری 6  رای و عباسی یک رای در این رای گیری را به دست آوردند.

اعضای شورای عالی وکلای مرکز قوه قضاییه همچنین حضور اعضای علی البدل شورا در جلسات رسمی را مورد بررسی قرار دارند و در نهایت موضوع به رای گذاشته و مقرر شد اعضاء علی البدل بدون حق رای در جلسات حاضر شوند.

نحوه اداره جلسات موضوع دیگر این نشست بود که در نهایت با رای اکثریت اعضا مقرر شد ریاست و اداره جلسه برعهده رئیس شورا باشد و در غیاب وی نایب رئیس شورا ، ریاست جلسه را بر عهده خواهد داشت .

همچنین مقرر شد آقایان رامتین قانع، ادیب زاده و غفوری به همراه خانم مائده چینی ساز نسبت به تهیه پیش نویس آیین نامه داخلی شورا اقدام و به صحن شورای عالی ارائه کنند.

مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده» بنا بر حکم مقرر در قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۷۹ تأسیس شد. مطابق ماده ۱۸۷ این قانون، قوه قضائیه اجازه پیدا کرد تا نسبت به تائید صلاحیت فارغ التحصیلان رشته حقوق و نیز سایر رشته‌های کارشناسی اقدام کند و سنگ بنای «مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده» نهاده شد.

این مرکز که در حوزه ارائه خدمات وکالتی، کارشناسی رسمی و مشاوره حقوقی فعالیت می‌کرد، به موجب قانون حمایت خانواده مصوب ۱۳۹۲ و آیین‌نامه آن صلاحیت گسترده‌تری در حوزه مشاوره خانواده پیدا کرد.

مرکز دارای شخصیت حقوقی، مالی و اداری مستقل است که رییس آن را رییس قوه قضاییه از میان حقوقدانان انتخاب می کند تا مرکز را زیر نظر هیات نظارتی به ریاست معاون اول قوه قضاییه و با حضور برخی از اعضای شورای عالی قضایی اداره کند. در هر استان یک هیات مدیره متشکل از نمایندگان وکلای آن استان و یک هیات مدیره متشکل از نمایندگان کارشناسان آن استان امور مربوط به حوزه صلاحیت خود را اداره می‌کنند.

برچسب‌ها مرکز وکلاء کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده مشاوره قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرکز وکلاء کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده مشاوره قوه قضاییه مرکز وکلاء کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده مشاوره قوه قضاییه کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده شورای عالی وکلا قوه قضاییه مرکز وکلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۳۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت افزایش ظرفیت پزشکی در سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ به گفته آقای پورعباس: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، فعلا تغییری نکرده و تا زمان انتشار دفترچه کنکور سراسری در نیمه دوم مرداد ماه، فرصت باقی است. با این وجود دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی معتقد است به دلیل فراهم نشدن زیرساخت‌ها، اجرای قانون باید مورد بازنگری قرار گیرد.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • معاون وزیر کار مُنکر پیشنهاد افزایش حق مسکن شد
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • الزام شورای عالی معماری جهت تعیین حدود مرزی شهر پردیس
  • تصویب سند هوش مصنوعی در کشور به کجا رسید؟
  • لیست 6 نفره از وکلای خوب تهران به همراه سوابق
  • ضرورت افزایش ظرفیت پزشکی در سال ۱۴۰۳
  • تاج: میزبانی تایلند عالی بود
  • اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند
  • رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا انتخاب شد
  • مصوبات کمیسیون‌ها درباره اسقاط خودرو و قیمت‌گذاری آرد و نان