Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار اصفهان گفت: جلسات اقتصاد مقاومتی با تاکید و اولویت قرار دادن بهبود فضای اقتصادی و کسب و کار، اشتغال و سرمایه‌گذاری در استان برپا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ عباس رضایی در چهل و هشتمین جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی در استانداری اصفهان تاکید کرد: در این جلسات تمام همت اعضا و مدیران ستاد برای پیگیری موانع اجرانشدن مصوبات جلسات قبلی تا حصول نتیجه ممکن و تصویب طرح‌های جدید گذاشته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یکی از مصوبات پیشین این ستاد را "پلتفرم بانک زمان" عنوان کرد و گفت: این طرح در حضور معاون فناوری رییس‌جمهوری در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مطرح شد و مورد تایید قرار گرفت.

استاندار اصفهان تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته مسیر دریافت مجوز از طریق بانک مرکزی اعلام شده که باید هرچه سریعتر پیگیری شود.

وی با بیان اینکه این طرح یک نوآوری در زمینه بهبود فضای کسب و کار و اقتصاد محسوب می شود گفت:  باید از طریق تمامی مجاری و دسترسی به مسوولان مربوطه برای دریافت مجوز این طرح اقدام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان نیز با اشاره به اینکه یکسری از طرح‌ها از سال ۹۰ به بعد بلاتکلیف مانده است گفت: تعیین تکلیف این طرح‌ها یکی از وظایف ستاد اقتصادی مقاومتی است.

حسن قاضی عسگر افزود: باید با پیگیری و رفع موانع موجود پیشرفت و اجرای این طرح‌ها؛ مانع دلسرد شدن فعالان اقتصادی و سرمایه‌گریزی از استان شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان نیز در حاشیه این جلسه به خبرنگار ایرنا گفت: در هر جلسه مصوبات جلسات قبل پیگیری می شود ونتیجه انجام و اجرای آن به اطلاع اعضای ستاد رسانده شود.

نعمت‌الله اکبری افزود: در این جلسه علاوه بر مصوبات دوره قبل، سه دستور جلسه شامل پلتفرم بانک زمان به عنوان طرح پیشنهادی استان اصفهان و رفع مشکلات طرح جامع منطقه نمونه گردشگری هزارچشمه که مربوط به سال‌های قبل است مورد بررسی قرار گرفت و تسریع در اجرای آن در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: بحث فضای کسب و کار در حوزه جهاد کشاورزی به منظور کوتاه کردن فرآیند اخذ مجوزها، حذف و تخفیف عوارضی که بر روی فعالیت‌های دامداری و کشاورزی است در دستور کار این جلسه قرار گرفت.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان افزود: همچنین سه طرح دانش بنیان شهرک علمی و تحقیقاتی شامل تولید سیمان استخوان ،پرینت‌های سه بعدی و فضای هوشمند کشت محصولات کشاورزی مورد تایید ستاد قرار گرفت که در جلسه آینده فرآیند تکنولوژی و فناوری آن به اطلاع اعضا رسانده می‌شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان استانداری استاندار اصفهان قرار گرفت کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۳۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پساب شهری جایگزین آب مصرفی صنایع کرمانشاه شد

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: در راستای صیانت از آب‌های زیرزمینی، پساب شهری جایگزین آب مصرفی صنایع این استان شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، افشین یگانه امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت _ در جلسه مدیریت بحران استان کرمانشاه که به ریاست استاندار کرمانشاه و با حضور رئیس سازمان و دبیر شورای عالی مدیریت بحران کشور و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: ۱۳۵ حلقه چاه غیرمجاز در این استان طی سال جاری مسدود شد.

وی افزود: این اقدام منجر به صرفه‌جویی و تقویت حوزه‌های آبی به میزان ۷.۰۵ میلیون مترمکعب شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با اشاره به انسداد چاه‌های غیرمجاز در این استان، خاطرنشان کرد: کرد: پیرو مصوبات جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با استفاده از ظرفیت‌های کارگروه سازگاری با کم آبی استان تمرکز مباحث به موضوع تأمین آب و آبرسانی کلانشهر کرمانشاه بود.

یگانه ادامه داد: اولین اقدام عملی در راستای مصوبات جلسات این ستاد نجات تالاب هشیلان و سراب یاوری بود که این اقدام منجر به شناسایی و مکان‌یابی ۶۳ حلقه چاه آب غیر مجاز در حریم آبخوان تأمین آب کلانشهر کرمانشاه شد.

وی با اشاره به لایروبی رودخانه‌های این استان در راستای مقابله با سیل در زمستان ۱۴۰۲، گفت: با برگزاری جلسات تخصصی و پیگیری دستورالعمل‌های اقدامات احتیاطی فصول پاییز و زمستان اقداماتی برای کاهش خطر سیل احتمالی به انجام رسید.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری کرمانشاه اضافه کرد: در این راستا برای نخستین بار قرارگاه مقابل با سیل با هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله راهداری، آب منطقه‌ای، شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها تشکیل شد.

یگانه ادامه داد: پیش از آغاز فصل بارش سال جاری بیش از ۳۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان کرمانشاه شامل رودخانه‌های رازآور، مرگ، گاماسیاب، قره‌سو و تنگ کنشت لایروبی شد.

وی اضافه کرد: موضوع لای روبی رودخانه‌های این استان بعد از گذشت حدود ۱۳ سال در سال گذشته انجام شد.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با اشاره به طرح جایگزینی پساب فاضلاب در مصارف صنعتی، گفت: در این طرح تلاش شده است که استفاده از آب زیر زمینی به حداقل برسد.

یگانه ادامه داد: در راستای اجرایی شدن موضوع جایگزینی آب واحدهای صنعتی با منابع آب نامتعارف، برای پساب شهرهای کرمانشاه، اسلام آباد غرب و هرسین اقدامات مؤثری انجام گرفته و پساب این شهرها جایگزین آب واحدهای صنعتی این استان شد.

وی از افزایش ضریب نفوذ بیمه منازل روستایی و شهری خبر داد و گفت: ضریب نفوذ بیمه از ۲۰.۹۷ درصد در سال ۱۴۰۱ به ۲۳.۷۶ درصد در سال گذشته رسید که تا پیش از سال ۱۴۰۱ این ضریب حدود ۱۰ درصد بوده است.

به گزارش ایمنا، در این جلسه گزارش عملکرد یک ساله اداره کل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه شامل اقداماتی از جمله شناسایی و ساماندهی تشکل‌های کنشگر و بخش‌های خصوصی در مدیریت بحران، برگزاری مدون جلسات کمیته حفظ و صیانت از جنگل‌ها و منابع طبیعی ارائه شد و برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز به گزارش عملکرد در حوزه مربوطه پرداختند.

کد خبر 748465

دیگر خبرها

  • پساب شهری جایگزین آب مصرفی صنایع کرمانشاه شد
  • وزیر کار: برای تحقق شعار امسال، باید در مسیر جهش تولید قدم برداریم
  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر
  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند
  • مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور است
  • لرستان |توانمندسازی تسهیلگران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است
  • پیشرفت پروژه‌های آبی کردستان به تعامل تمامی واحدها بستگی دارد
  • توانمندسازی تسهیل‌گران اقتصاد مقاومتی در لرستان + فیلم