Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: نفرات برتر چهل و سومین دوره مسابقات قرآن مرحله استانی در اصفهان معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ حجت الاسلام مهدی طاهری با بیان اینکه چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم در روزهای 25 و 26 مرداد ماه به میزبانی شهرستان برخوار برگزار شد، اظهار کرد: در این مسابقات 393 شرکت کننده با توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی به رقابت پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در این مسابقات 245 نفر در بخش خواهران و 148 نفر در بخش برادران شرکت کردند، ادامه داد:  10 رشته حفظ کل، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 5 جزء، قرائت، ترتیل، اذان، دعاخوانی، تواشیح و تفسیر قرآن برای برادران در این دوره از مسابقات برای برادران در نظر گرفته شده بود که در بخش خواهران نیز اذان و تواشیح در دستور کار رقابت نبود.

 رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه در هر رشته سه نفر به عنوان نفرات برتر معرفی شدند، ادامه داد: بر اساس سهمیه اختصاصی به استان اصفهان از این تعداد 19 نفر مرحله کشوری راه یافتند.

وی افزود: در بخش برادران محمدجوادنصیری آرانی از آران و بیدگل نفر اول رشته حفظ کل، محمدحسین فتوحی رشیدی نفر دوم رشته حفظ کل از اصفهان، حسین جودکی نفر اول حفظ 20 جزء از اصفهان، سید مهدی بنی هاشمی نفر دوم حفظ 20 جزء از اصفهان، مصطفی خواجه نفر سوم رشته حفظ 20 جزء از اصفهان، مجید زینلی رتبه اول قرائت تحقیق از اصفهان، سید علی موسوی زاده نفر اول رشته ترتیل از خمینی شهر، رسول زارعان نفر اول اذان از برخوار، علی اصغر علی رضایی نفر اول رشته تفسیر از گلپایگان در بین برادران به مرحله کشوری راه یافتند.

حجت‌الاسلام طاهری در خصوص راه یافتگان به مسابقات کشوری خواهران نیز گفت: در این بخش در حفظ کل هاجر مهرعلیان از اصفهان، راضیه رحیمی از اصفهان، زهرا محبی از برخوار، فاطمه بیابان پور از آران و بیدگل و نرگس رضایی    از خمینی شهر، در بخش حفظ 20 جزء سمیه عباسی از اصفهان و زینب پارسا ازکاشان، در رشته قرائت تحقیق نجمه سادات مهدوی از اصفهان، در بخش ترتیل وجیهه سادات مهدوی از اصفهان و در بخش تفسیر تفسیر فهیمه مومنی از خمینی شهر به مرحله کشوری راه یافتند.

اسامی برترین‌های چهل و سومین دوره مسابقات قرآن مرحله استانی در اصفهان به شرح زیر است:

حفظ کل (برادران)

نفر اول: محمدجوادنصیری آرانی از آران و بیدگل

نفر دوم: محمدحسین فتوحی رشیدی از اصفهان

نفر سوم:..........................................

حفظ 20 جزء (برادران)

نفر اول: حسین جودکی  از اصفهان

نفر دوم: سید مهدی بنی هاشمی از کاشان

نفر سوم: مصطفی خواجه از اصفهان

حفظ 10جزء(برادران)

نفر اول: احمدرضا حدادی از اصفهان

نفر دوم: روح اله عابدی ورنوسفادرانی از خمینی شهر

نفر سوم: مهدی زمانی  از اصفهان

حفظ 5جزء ( برادران)

نفر اول: روح اله حق شناس از اصفهان

نفر دوم: وحید رسولی از اصفهان

نفر سوم: محمدمسعودزراتی از کاشان

قرائت تحقیق (برادران)

نفر اول: مجید زینلی از اصفهان

نفر دوم: علی خالصی نائینی از نایین

نفر سوم: محمد مهدی کهکشان از اصفهان

ترتیل (برادران)

نفر اول: سید علی موسوی زاده از خمینی شهر

نفر دوم: احمد شریفی از نجف آباد

نفر سوم: علی رهایی از شهرضا و محمد رضا سلیمیان از لنجان

اذان (برادران)

نفر اول: رسول زارعان از برخوار

نفر دوم: مجتبی علینژاد از شهرضا

نفر سوم: محمد گورابی از گلپایگان

تفسیر برادران

نفر اول: علی اصغر علی رضایی از گلپایگان

نفر دوم: اکبر ابرام از اصفهان

نفر سوم: حسن حاجیان حسین آبادی از اصفهان

حفظ کل (خواهران)

نفر اول: هاجر مهرعلیان از اصفهان

نفر دوم: راضیه رحیمی از اصفهان

نفر سوم: زهرا محبی از برخوار، فاطمه بیابان پور از آران و بیدگل و نرگس رضایی از خمینی شهر

حفظ 20 جزء (خواهران)

نفر اول: سمیه عباسی از اصفهان

نفر دوم: زینب پارسا از کاشان

نفر سوم: نرگس خوشبخت از اصفهان، رقیه مومنی از کاشان

حفظ 10 جزء (خواهران)

نفر اول: الهه اکبری جبلی از اصفهان

نفر دوم: الهه ملک پور آرانی از آران و بیدگل

نفر سوم: راضیه محمدزاده از اصفهان

حفظ 5 جزء (خواهران)

نفر اول: اعظم رفیعی از اصفهان

نفر دوم: صدیقه کتیرائی از اصفهان

نفر سوم: سمانه جعفری کوپائی از اصفهان

قرائت تحقیق (خواهران)

نفر اول: نجمه سادات مهدوی از اصفهان

نفر دوم: نجمه جعفریان دهکردی از لنجان

نفر سوم: زهرا دشتی نوش آبادی از آران وبیدگل

ترتیل(خواهران)

نفر اول: وجیهه سادات مهدوی از اصفهان

نفر دوم: زهرا قاسمی دستجردی از اصفهان

نفر سوم: مریم صباغ رنانی از اصفهان

تفسیر (خواهران)

نفر اول: فهیمه مومنی از خمینی شهر

نفر دوم: معصومه امینی از نجف آباد

نفر سوم: رضوان حبیب اللهی از اصفهان، زهرا قاسمی دستجردی از اصفهان

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان قرآن مسابقات قرآنی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن اصفهان نفر سوم اصفهان نفر دوم آران و بیدگل اصفهان حفظ خمینی شهر قرائت تحقیق حفظ 20 جزء رشته حفظ نفر اول حفظ کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۳۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیکتر شد

علی‌محمد رادمنش گفت: این دوره از تئاتر خیابانی رضوی به محتوا و شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیک‌تر شده و به لحاظ کیفی در آثار اجرایی هم ارتقا داشته‌ایم.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، علی‌محمد رادمنش دبیر سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی با بیان اینکه پیشنهاد غیرمتمرکز برگزار شدن جشنواره امسال بسیار ارزشمند بود، اظهارکرد: در حال حاضر شاهد نتایج بسیار خوب و هدفمند این تصمیم در اجرا‌های عمومی خصوصا در بخش خیابانی هستیم.

وی با بیان اینکه تاکنون چهار نمایش در بخش خیابانی به اجرای عموم رفته، به بازخورد بسیار خوب نمایش "لکه‌های پاک " و استقبال شایان توجه مردمی از این اثر در استان زنجان اشاره کرد.

دبیر سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی با بیان اینکه در این دوره هر گروه شانزده اجرا در استان خودش یا استانی که اثر را به میزبانی پذیرفته است، خواهد داشت به پایان اجرای عموم نمایش دلتنگی به کارگردانی آرزو کریمی زند اشاره کرد و در این رابطه گفت: در برخی سانس‌های این نمایش استقبال خوبی را شاهد بود، اما با توجه به اینکه اطراف محوطه تئاتر شهر در حال بازسازی بوده و حصارکشی شده در برخی زمان‌ها آن استقبالی را که انتظار می‌رفت، نداشت.

وی به اقبال عمومی نمایش وصیت به کارگردانی سید سوران حسینی در استان البرز شهر کرج به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان نیز اشاره و تصریح کرد: این نمایش بازخورد عالی از سوی مخاطبان داشته است به گونه‌ای که حتی مردم برای این اجرا صف می‌کشیدند.

به گفته رادمنش در دوره قبل این جشنواره ۱۴۰ طرح ارسال شده بود، اما امسال ۱۶۹ طرح پذیرفته شده که اعضای انتخاب طرح و ایده نیز از تسلط کافی و وافی در این حوزه برخوردار بودند و تجربه و تحصیلات عالیه در زمینه هنر‌های نمایشی داشتند؛ لذا اشراف این گروه سبب انتخاب آثاری موثر و محتوایی شده است

به تصریح وی، در این دوره از تئاتر خیابانی رضوی به محتوا و شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیک‌تر شده و به لحاظ کیفی در آثار اجرایی هم ارتقا داشته‌ایم.

دبیر سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی با بیان اینکه در دوره قبل تنوع آثار از شکل و شیوه مورد توجه بود، خاطرنشان کرد:اما امسال ما کاملا تنوع اجرایی را در نمایش‌های خیابانی شاهد هستیم یعنی اثر آوانگارد و حتی پررفورمنس داریم و در حقیقت انواعی از نمایش‌های خیابانی تعاملی و مشارکتی را به اجرا‌های عموم برده‌ایم که از منظر محتوایی و شکل اجرا دارای تنوع و نوآوری هستند.

وی در پایان سخنانش ابراز کرد: علاوه بر این تنوع، در آثار امسال شاهد مضامین و داستان‌های واقعی هستیم که هم از امروز ما و هم از دوره‌های تاریخ رضوی برگرفته شده‌اند که کاملا مستند و بر اساس سیره رضوی و شخصیت امام رضا (ع) هستند.

دیگر خبرها

  • رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی
  • برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن دانش آموزی در کازرون
  • سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیکتر شد
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • معرفی نفرات برتر جشنواره کیش بهشت خانواده
  • نامزد‌های سومین دوره جشنواره پژواک معرفی شدند
  • برادران حیدری داوران حساس ترین بازی های هفته بیست و پنجم لیگ برتر
  • معرفی داوران و ناظران هفته نوزدهم لیگ برتر هندبال مردان
  • معرفی برترین‌های مسابقات مینی گلف کشور در اصفهان
  • اعلام برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر/ ۱۱ خرداد پایان مسابقات