Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، داوود رزاقی مدیر صندوق سرمایه‌گذاری پالایشی یکم در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر در خصوص جزئیات پذیره نویسی پالایش یکم تصریح کرد: ۱۵ درصد سهام ۴ پالایشگاه تهران،  اصفهان بندرعباس،  تبریز در این دوره عرضه شده است. سقف  خرید مجموع سهام دارا یکم و دوم مجموعا ۵ میلیون تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در خصوص تاثیرات دارایکم بر بازار سرمایه گفت: دارایکم به قیمت هر واحد ۱۰ هزار تومان پذیره نویسی شد که متقاضیان م یتوانستند تا سقف ۲۰۰ واحد خرید کنند. وقتی معاملات ثانویه آن شروع شد  ارزش این سهام ۳.۴ برابر شد سپس تا ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان پایین آمد اما اکنون قیمت هر سهم دارایکم ۲۰ هزار تومان  است یعنی ارزش ۲میلیون تومان امروز حداقل به ۴ میلیون تومان افزایش یافته است.

رزاقی تصریح کرد: پذیره نویسی دارادوم از امروز  شروع شده و تا ۴ شنبه  ۱۹ شهریور ادامه خواهد داشت.

این مقام مسئول بیان کرد: طبق مصوبه هیات وزیران سقف خرید ۲ صندوق دارایک و دارادوم ۵ میلیون تومان است و  اگر فردی ۲ میلیون تومان دارایکم خریده باشد به میزان ۳ میلیون تومان امکان خرید دارادوم دارد.

رزاقی گفت: خرید این سهام محدودیت سنی ندارد .هر شخص حقیقی ایرانی که دارای کد ملی است می تواند هم از طریق بورس و هم از درگاه بانکی اقدام به خرید این سهام کند.

او ادامه داد: برای خرید نیاز به ثبت نام در سجام نیست اما برای فروش کد بورسی نیاز است

رزاقی بیان کرد: دو هفته زمان برای پذیره نویسی این سهام گذاشته شده است و افراد در شبکه بانکی می توانند در ۲۴ ساعت شبانه روز و غیرحضوری اقدام به خرید کنند بنابراین مشکلی جهت ازدحام پیش نخواهد آمد.

او ادامه داد: ۱۵ بانک در فروش این سهام دارادوم همکاری دارند که بانک های اقتصاد نوین،  ملی،  سپه،  مسکن، قرض الحسنه مهر ایران،  رفاه کارگران،  توسعه تعاون،  ملت،  تجارت،  کشاورزی،  صادرات،  پست بانک،  کارآفرین،  پارسیان و پاسارگاد هستند.

مدیر صندوق سرمایه‌گذاری پالایشی یکم گفت: معاملات ثانویه دارایکم حدود یک ماه بعد از پایان پذیره نویسی آن انجام گرفت. پیش بینی می کنیم حدود یک ماه پس از پایان پذیره نویسی پالایشی یکم معاملات ثانویه  آن شروع  شود.

 

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پالایش یکم بورس معاملات ثانویه میلیون تومان پذیره نویسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۳۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت؛ رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز چهارشنبه (۸ اردیبهشت) با رشد ۶۵۲ واحدی به ۲,۳۰۴,۹۷۸و احد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۳۹۵.۱۴ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

حجم معاملات امروز ۸.۰۳۲ میلیارد سهم بود که طی ۳۶۸,۶۰۳ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۵۵,۲۹۴.۸۳۴ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۶۲۹,۵۰۲.۸۸۴ میلیارد ریال شد.

امروز فملی به تنهایی ۲ هزار و ۹۳۵ واحد شاخص را بالا کشید. رشد فملی متأثر از رشد قیمت جهانی مس است. پس از فملی، تاصیکو و سدشت نمادهای سبز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای شپنا، شستا و وبملت از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای تجلی، حسینا و فجهان بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای آریا، شگویا و خاور نمادهایی هستند که اثر کاهنده بر شاخص کل فرابورس داشتند.

کد خبر 6089963 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • آتش بازی سهامدار عمده در شرنگی
  • شاخص بورس امروز ۹ اردیبهشت/افت ۲۰۱۴۵ واحدی
  • فروش اقساطی خودرو کارکرده؛ رونمایی از تب جدید معاملات خودرویی
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • ۱۷ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت؛ رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • شاخص بورس امروز ۸ اردیبهشت/رشد ۶۵۲ واحدی
  • قانون جدید مالیات؛ زمینه ساز کتمان معاملات
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟