Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ دختر ۱۱ ساله اهل دهستان شهرستان بندرعباس شمیل در هنگام تاب بازی در چهارچوب خانه گلی و فرسوده جان خود را از دست داد. عمر کوتاه حسنا در ظهر سه شنبه گذشته بر اثر فرو ریختن سقف و ستون گلی و بلوکی به پایان رسیدچهارم شهریورماه است و صدای شادی و خنده کودکانه مانند هرروز محوطه خانه خشتی و قدیمی را فرا گرفته بود، اعضای خانه هر کدام مشغول کاری بودند، حسنا به همراه امیر علی برادر ۴ ساله و دختر خاله هایش مشغول بازی و دویدن در حیاط بودند که تصمیم گرفتند به طرف تاب بسته شده در ستون‌های ورودی خانه بروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
دقایقی گذشت با هر حرکت تاب، سقف چندلی خانه که با هر لرزشی در حال ریزش بود، تکانی می‌خورد و گا‌ها تله‌ای از خاک فرو می‌ریخت، اما کودکان تمام حواسشان به بازی بود و به اطراف بی توجه.
نوبت به حسنا رسید. ساعت حدود ۱۱ ظهر بود که ناگهان اعضای خانه صدای وحشتناک فرو ریختن بلوک‌ها و... به گوششان رسید سراسیمه خودشان را به بچه‌ها رسانند. انگار زلزله شده بود. بلوک و چوب‌ها هر کدام در جایی افتاده بود و بچه‌ها وحشت زده از درد به خود می‌نالیدند. همسایه‌ها به کمک آمده بودند حسنا حالش بد بود و دیگر کودکان به طور سطحی زخمی شده بودند. زن جوان که دچار شوک شده بود نمی‌دانست چطوری این خبر را به خواهرش بدهد که دخترش در زیر آوار مانده است.بیشتر بخوانید: شهر خاموش/ روایت سوزناک تخریب خانه‌های حاشیه‌نشیان چهاردانگه (فیلم)یکی از همسایگان در گفتگو با صبح ساحل با اشاره به اینکه دختر بچه بر اثر ضربات سنگ و بلوک بر روی بدنش دچار خونریزی داخلی شده بود افزود: حسنا و امیر علی نزد مادرشان در دهستان شمیل هستند، مادر آن روز برای انجام کاری به بندرعباس آمده بود و آن‌ها نزد خاله شان بودند که این اتفاق افتاد. وی ادامه داد: درلحظه فرو ریختن سقف ساخته شده از چوب چندل و ستون گلی و بلوکی، چون حسنا بر روی تاب نشسته بود، بیشتر بلوک‌ها بر روی بدن وی افتاد و این دختربچه دچارخونریزی داخلی شد. این جوان گفت: بچه‌ها به درمانگاه دهستان منتقل شدند، ولی دکترکه در اجرای طرحی در روستا‌های اطراف رفته بود در محل حضور نداشت به همین علت خانواده، امیر علی به همراه دختر بچه‌ها را به بیمارستان رودان انتقال دادند، ولی حسنا به علت وخامت حال با آمبولانس راهی بیمارستان شهید محمدی بندرعباس شد. وی با بیان اینکه این دختر بچه در مسیر راه جان سپرد اضافه کرد: خاله و مادربزرگ حسنا در همین منزل سکونت دارند، این خانه فرسوده است حتی چند بارسقف آن ریزش کرده بود، ولی این خانواده توان ترمیم و بازسازی آن را ندارند. منبع: رکنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک برچسب ها: رویداد24 ، اخبار حوادث ، حوادث روز سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 اخبار حوادث حوادث روز بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۴۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت ساخت بلوک بتنی جدید به همت دانشجوی تفتی

 امید احسنی، دانشجوی دکترای عمران گرایش مدیریت ساخت در زمینه ساخت بلوک بتنی سبک ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎده ﺍﺯ ﻣﺤﺼﻮل ﺟﺎﻧبی ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﻼﻣﯿﻦ گفت: هدف ساخت بتن سبک در صنعت ساختمان، کاهش وزن بار‌های مرده ساختمان و به تبع آن کاهش هزینه‌های ساخت و عملکرد بهتر سازه در هنگام زلزله است و از دیگر مزایای بتن سبک عایق صوت و عایق حرارت بودن آن است.

وی افزود: در پژوهش اخیر که منتج به ثبت اختراع ساخت بلوک بتنی سبک شد با بهره گیری از مواد ضایعاتی و بلااستفاده در جهت حفظ محیط زیست و رشد اقتصادی و در نتیجه رسیدن به اهداف توسعه پایدار توانستیم بتنی را بسازیم که تمام الزامات سبکی و مقاومتی محصولات مشابه را دارد، اما از مواد معدنی و طبیعی تجدید ناپذیر استفاده نمی‌شود وگام موثری در حفظ محیط زیست برداشته شده است.

احسنی ادامه داد: این اختراع ثبت شده برگرفته از پایان نامه دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی تفت با عنوان بررسی ساخت بتن سبک غیر سازه‌ای با استفاده از ضایعات پتروشیمی با رویکرد توسعه پایدار با راهنمایی دکتر منصور قلعه نویی عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی و مشاوره دکتر محمدرضا جواهری تفتی هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تفت است و از دیگر مزایای این بلوک بتنی سبک کاهش قابل توجه انتقال حرارت و صوت می‌باشد. با استفاده از این محصول در ساخت دیوار‌های جانبی ساختمان، ضمن سبکی سازه، مصرف سوخت‌های فسیلی جهت تولید گرمایش و سرمایش ساختمان کاهش خواهد یافت و سبب کاهش آلودگی هوا و محیط زیست می‌گردد.

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی تفت گفت: همواره در دنیا تاکید بر روی توسعه پایدار است و فرایند توسعه پایدار دو اصل ناسازگار یعنی پایداری زیست محیطی وتوسعه اقتصادی را به یکدیگر پیوند می‌دهد که در این اختراع هر دو مزیت فوق با یکدیگر پیوند خورده اند.

وی ادامه داد: استفاده از مواد ضایعات حاصل از تولید ملامین که تا کنون هیچ کاربرد موثری برای آن تعریف نشده بود در این روش جایگزین مصالح متداول می‌شود و از دیگر ویژگی‌های محصول اخیر می‌توان به ارزان بودن محصول نسبت به محصولات مشابه، نسوز بودن محصول، قابلیت برش با اره و میخ پذیری، قابلیت اتصال با انواع ملات‌ها، حمل و نقل سریع و ارزان و سرعت اجرای بالا در ساختمان سازی اشاره کرد.

احسنی مدت زمان صرف شده برای ساخت این محصول و یافتن طرح اختلاط مناسب و ثبت اختراع آن را ۴ سال ذکر کرد و گفت: با احصاء استاندارد‌ها موفق به ثبت این اختراع در داخل کشور با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی شدیم.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • کینه مرگبار کارگر قهوه خانه | کارگر جوان اخراج شد و وقتی فهمید فرد دیگری جای او استخدام شده ....
  • ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی
  • ۹۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن تحویل متقاضیان شاهرود شد
  • فیلیپین، نخستین حریف نوجوانان دختر ایران در قهرمانی آسیا
  • فیلیپین نخستین حریف نوجوانان دختر ایران/ تلاش ۱۳ تیم برای جام
  • دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»
  • موفقیت ساخت بلوک بتنی جدید به همت دانشجوی تفتی
  • تمدید مهلت شرکت در جشنواره «خیمه‌شب‌بازی»
  • عاملان تعرض به ۲ دختر دانش آموز به اعدام محکوم شدند
  • تمدید مهلت شرکت در جشنواره «خیمه شب بازی»