Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه آمریکا در سفر خود به امارات، با مقام‌های این کشور درباره لیبی و ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از بر اساس اعلام خبرگزاری رویترز، «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا عصر چهارشنبه «عبدالله بن زاید آل نهیان» همتای اماراتی خود دیدار و درباره وضعیت لیبی و "مقابله با نفوذ ایران در منطقه" گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پمپئو پیشتر در تلاش برای جلب حمایت کشورهای عربی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، به سرزمین‌های اشغالی و از آنجا به سودان و سپس بحرین سفر کرده بود.

پیش از این روزنامه صهیونیستی اسرائیل هیوم به نقل از یک دیپلمات ارشد اماراتی نوشته بود که آمریکا ظرف چند هفته آینده اجلاس به اصطلاح صلح خاورمیانه را در یک کشور جنوب خلیج فارس برگزار می‌کند.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا که از زمان روی کارآمدن از هیچ کوششی برای ضربه زدن به ملت فلسطین فروگذار نکرده است، پنجشنبه ۲۳ مردادماه از توافق امارات و رژیم صهیونیستی برای عادی‌سازی روابط خبر داد و مدعی شد که این یک توافق تاریخی است.

آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات در آن روز با انتشار بیانیه‌ای مشترک، اعلام کردند که ابوظبی و تل‌آویو به طور رسمی روابط خود را عادی می‌سازند.

منبع: ایرنا

کد خبر 441162

منبع: ایمنا

کلیدواژه: امارات آمریکا ایران برجام مایک پمپئو مقابله با نفوذ ایران در منطقه وضعیت لیبی رژیم صهیونیستی کشورهای عربی خلیج فارس شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۴۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام عربستان به تل‌آویو درباره حمله به رفح

یک رسانه عبری‌زبان گزارش داد که عربستان درباره هرگونه حمله رژیم صهیونیستی به رفح به این رژیم هشدار داده و اعلام کرده هرگونه حمله زمینی به رفح، مانع عادی‌سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو خواهد شد.

به گزارش ایسنا، شبکه «کان» رژیم صهیونیستی گزارش داد که یک منبع آگاه در دربار پادشاهی عربستان سعودی به این شبکه اعلام کرده ریاض نسبت به انجام هرگونه عملیات نظامی رژیم اشغالگر در رفح به تل‌آویو هشدار داده است.

این منبع آگاه همچنین مدعی شد که ریاض به تل‌آویو اعلام کرده که هرگونه حمله نظامی به رفح، باعث دور شدن عادی‌سازی روابط با عربستان می‌شود.

منبع مذکور همچنین اعلام کرد ریاض از طریق آمریکایی‌ها پیامی به تل‌آویو ارسال و تاکید کرده است که هرگونه عملیات نظامی در رفح «اشتباه بزرگی» تلقی شده و قرارداد عادی‌سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو را دور می‌کند.

شبکه کان رژیم صهیونیستی به نقل از این منبع سعودی که نخواست نامش فاش شود، گزارش داد در صورت حمله رژیم صهیونیستی به رفح که ریاض را از توافق دور می‌کند، «عربستان به چشم کشور خائن دیده خواهد شد.»

این منبع تاکید کرد که در صورت عدم تشکیل کشور فلسطین، عربستان نمی‌تواند روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کند و ریاض نمی‌خواهد جایگاهی را که نزد کشورهای اسلامی دارد، از دست بدهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیام عربستان به تل‌آویو درباره حمله به رفح
  • دیدار رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با وزیر خارجه امارات در ابوظبی
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • فلسطین، مسئله‌ای که عادی نمی‌شود!
  • مقام ارشد حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • فیلم| عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هیچگاه مشکل غرب آسیا را حل نخواهد کرد
  • افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات
  • بلینکن: مصر پیشنهاد قوی برای آتش‌بس در غزه ارائه کرد
  • بلینکن وارد سرزمین های اشغالی شد
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه