Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه تا قبل سالگرد زلزله تمام واحدها آماده تحویل می‌شوند، گفت: علی رغم کُند شدن روند بازسازی، اکنون به روال بهتری رسیده و هر روز شاهد اتمام واحدهای بیشتری هستیم. - اخبار استانها -

‌به گزارش خبرگزاری تسنیم از سراب، حافظ باباپور در جلسه بررسی آخرین روند بازسازی منازل تخریب شده در زلزله سراب و میانه که با حضور استاندار آذربایجان شرقی در فرمانداری سراب برگزار شد، زمان وقوع زلزله در زمستان و اواخر پاییز سال قبل را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: اقدامات لازم برای اسکان موقت، آواربرداری و اسکان دایم از همان دقایق اولیه با ورود نیروهای امدادی به منطقه برنامه ریزی و آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اسکان موقت در کمتر از 45 روز به اتمام رسید، افزود: کانکس، خانه 12 متری و هزینه اجاره تامین شد و قبل از اولین بارش زمستانی کلنگ اولین خانه مسکونی در سراب بر زمین زده شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه از ابتدای زلزله تا پایان بازسازی در کنار زلزله‌زدگان بودیم، ابراز داشت: در بازسازی خانه‌های زلزله‌زدگان، احداث واحدهای مددجویی در اولویت قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه تا قبل سالگرد زلزله تمام واحدها آماده تحویل می شوند، گفت: تا پایان آبان ماه، علی رغم کُند شدن روند بازسازی، اکنون به روال بهتری رسیده است و هر روز شاهد اتمام واحدهای بیشتری هستیم.

‌هفتصدمین خانه بازسازی شده زلزله سراب و میانه ‌افتتاح شد /منازل باقیمانده باید قبل از فصل سرما تحویل شوندقرارداد استخراج و بهره‌برداری نفلین سینیت سراب با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء‌(ص) به امضاء رسیدمردم بازوی توانمند حفاظت از جنگل‌ها هستند/بازسازی 4 هزار واحد دامی خسارت‌دیده در زلزله سراب و میانه

باباپور دلایل کاهش سرعت بازسازی را مورد اشاره قرار داد و گفت: فصل کاری کشاورزی مردم مناطق زلزله زده، کرونا و افزایش قیمت مصالح، روند بازسازی را کند کرده بود ولی اکنون بهتر شده‌است و 2700 واحد از 3000 واحد آسیب دیده به موقع آماده می‌شوند ولی 300 واحد باقیمانده کا مالکان آنها مراجعه نکردند، تعیین تکلیف می‌شوند.

وی پروژه‌های آماده افتتاح به مناسبت هفته دولت را یادآور شد و خاطر نشان کرد: در کل شهرهای استان 4500 واحد مقام سازی شده با اعتبار 520 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد و در 41 روستا هم طرح هادی روستایی با اعتبار 14.4 میلیارد تومان امروز افتتاح می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی از صدور 1067 جلد سند در روستاهای استان خبر داد و گفت: در مجموع پروژه‌ها 541 میلیارد تومان افتتاح می‌شوند.

انتهای پیام /119/ ز

R7887/P/S6,47/CT11 بیشتر بخوانید... قرارداد استخراج و بهره‌برداری نفلین سینیت سراب با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء‌(ص) به امضاء رسید ‌هفتصدمین خانه بازسازی شده زلزله سراب و میانه ‌افتتاح شد /منازل باقیمانده باید قبل از فصل سرما تحویل شوند مردم بازوی توانمند حفاظت از جنگل‌ها هستند/بازسازی ۴ هزار واحد دامی خسارت‌دیده در زلزله سراب و میانه قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... قرارداد استخراج و بهره‌برداری نفلین سینیت سراب با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء‌(ص) به امضاء رسید ‌هفتصدمین خانه بازسازی شده زلزله سراب و میانه ‌افتتاح شد /منازل باقیمانده باید قبل از فصل سرما تحویل شوند مردم بازوی توانمند حفاظت از جنگل‌ها هستند/بازسازی ۴ هزار واحد دامی خسارت‌دیده در زلزله سراب و میانه پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ گزارش| اعتراض متقاضیان طرح مسکن ملی؛ قیمت‌ها عادلانه نیست ۲ "هر کوچه یک حسینیه"| مدیحه‌سرایی حاج مهدی رسولی مقابل درب منزل یک شهید + تصاویر ۳ شب عاشورا فریاد "لبیک یا حسین" در سراسر ایران طنین‌انداز خواهد شد‌ ۴ گزارش ویدئویی| حال‌ و هوای خاص محرم در دیار شمس‌الشموس/ عزاداری پرشور مشهدی‌ها در ورزشگاه امام رضا(ع) / تمام پروتکل‌ها رعایت شد ۵ اختصاصی| تخلیه ۳.۳میلیون تن کالای اساسی در بنادر کشور/ ۱۵ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی منتظر ورود به بنادرند ۶ کرونا ادارات ۴ شهرستان کهگیلویه و بویراحمد را تعطیل کرد ۷ محور کندوان به‌دلیل ترافیک سنگین مسدود شد ۸ گزارش| شور و شعور حسینی در ایران / مدیحه‌سرایی مداحان در مقابل منازل شهدا و کوچه‌ها ‌‌/ عزاداری سیدالشهدا(ع) تعطیل‌شدنی نیست + تصاویر مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| حال‌ و هوای خاص محرم در دیار شمس‌الشموس/ عزاداری پرشور مشهدی‌ها در ورزشگاه امام رضا(ع) / تمام پروتکل‌ها رعایت شد گزارش ویدئویی| شمیم روضه حسینی در روستاهای خراسان شمالی / خانه به خانه عشقت را جار می‌زنیم‌ + فیلم گزارش ویدئویی| روایت تسنیم از ‌عزاداری ‌‌شیرازی‌ها در محرمی متفاوت / وقتی سلامت مردم اولویت هیئت‌ها می‌شود گزارش ویدئویی| عشق به حسین در میناب موج می‌زند / مردم ‌آیین سنتی حرکت کاروان حسینی را بازسازی کردند مهمترین اخبار تسنیم دسترسی ایران به آژانس برای بازرسی از دو مکان/ آژانس سوال و درخواست دسترسی فراتری ندارد مصاحبه|کارشناس عراقی: خروج آمریکایی‌ها از برخی پایگاهها بر اثر ضربات مقاومت بود/ وعده ترامپ جنبه تبلیغاتی دارد گفتگو با وزیر کار دولت رجایی| شهید رجایی به‌دنبال تاسیس "دولتِ رفاه" بود/ رویکرد توسعه‌گرای دولت ها موجب شکاف طبقاتی شد آمریکا یکی از مؤسسات فعال در توسعه واکسن کرونا در روسیه را تحریم کرد گزارش| سورپرایز انتخاباتی ترامپ چیست؟ درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: زلزله سراب و میانه بازسازی شده زلزله آذربایجان شرقی گزارش ویدئویی روند بازسازی بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۴۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی‌بدیل است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سومین گردهمایی سالگرد زلزله مرگبار سال ۱۳۳۹ شهر لار با حضور پژوهشگران، مسئولان شهرستان لارستان و شهر‌های همجوار در شورای اسلامی شهر لار برگزار شد.

رسول قنبری، عضو هیئت علمی گروه جغرافیای دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان در این مراسم با بیان ویژگی‌های جغرافیایی منطقه لارستان و تحقیقات انجام شده در دانشگاه آزاد اسلامی لارستان در این زمینه اظهار کرد: در صورت هماهنگی دستگاه‌های مختلف اجرایی اعم از حوزه مسکن و شهرسازی، نظام مهندسی، شهرداری‌ها و نهاد‌های مرتبط با متخصصان امر زلزله شناسی این واحد دانشگاهی می‌توان بر بسیاری از مخاطرات طبیعی فائق شد.

وی نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی بدیل دانست و افزود: نگرانی در ارتباط با زلزله نه تنها ناشی از وجود گسل‌های موجود در منطقه لارستان است؛ بلکه ناشی از مسائلی همانند گنبد‌های نمکی و دیگر فاکتور‌های مربوطه است. با توجه به معماری شهر لار، اکثر نقاط شهر جزء نقاط آسیب پذیر از منظر خطرات زلزله نبوده و نگرانی زیادی در این زمینه نباید داشت.

عضو هیئت علمی گروه جغرافیای دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان  با اشاره به اینکه در این واحد دانشگاهی پژوهش‌های بسیاری قوی و تخصصی در زمینه زلزله و ویژگی‌های جغرافیایی منطقه لارستان انجام شده و یا در حال انجام است از صاحبنظران خواست برای اطلاع بیشتر از این موضوع به حوزه پژوهش و گروه پژوهشی جغرافیای طبیعی واحد لارستان مراجعه کرده و از مسئولان اجرایی شهرستان و استان درخواست کرد در راستای استفاده علمی از این پژوهش‌ها و فعالیت‌های تخصصی و اجرایی با این واحد دانشگاهی در ارتباط باشند.

مهدی زارع رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان نیز به بیان دلایل بلایای طبیعی و مخاطرات اقلیمی از منظر قرآن و احادیث پرداخت و خواستار توجه توأمان به ریشه‌های علمی و اعتقادی بسیاری از رویداد‌های غیر قابل پیش بینی و یا قابل پیش بینی طبیعی شد.

به گزارش آنا، زلزله مهیب سال ۱۳۳۹ شهر لار بیش از ۴۰۰ نفر را به کام مرگ کشاند و ۷۵ در صد از خانه‌های این شهر را ویران کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زلزله در ساختار نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی
  • ۹۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن تحویل متقاضیان شاهرود شد
  • آماده‌سازی تمامی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری در تابستان/ تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان خواهد یافت
  • بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی
  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم
  • نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی‌بدیل است
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی