Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: یک وزیر اسرائیلی طی مصاحبه رادیویی تاکید کرد که با فروش حتی یک پیچ از جنگنده‌های اف ۳۵ به هرکشور خاورمیانه و از جمله امارات مخالفیم.
به گزارش خرداد به نقل از تسنیم، تساحی هنگبی، وزیر امور شهرک‌سازی اسرائیل گفت: ما مخالف فروش حتی یک پیچ از جنگنده‌‌های پیشرفته اف 35 به هرکشوری در خاورمیانه از جمله امارات هستیم؛ چه میان ما با آنها صلح برقرار باشد و چه نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هنگبی که وابسته به حزب لیکود و یکی از نزدیک‌ترین هم‌پیمانان «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل است در ادامه یک گفتگوی رادیویی اظهار داشت: این موضع ماست و پیش از این اعلام کردیم و هفته‌های اخیر نیز درباره آن توضیح دادیم.
این وزیر اسرائیلی در ادامه تصریح کرد: حتی اگر ایالات متحده با وجود مخالفت اسرائیل اقدام به فروش جنگنده های پیشرفته اف 35 به امارات کند٬ اسرائیل راهی برای تضمین برتری نظامی خود در منطقه خواهد یافت.
تساحی هنگبی همچنین به معامله اف35 میان ترکیه و آمریکا که به دلیل خرید سامانه‌های پدافندی اس-400روسیه توسط ترکیه لغو شده بود٬ اشاره کرد.
وی در ادامه همچنین تاکید کرد که معامله فروش جنگنده‌های اف 35 به امارات شامل بندهای توافق عادی‌سازی نبوده است.
در دو روز گذشته همچنین رسانه‌های اسرائیل گزارش دادند که امارات دیدار قریب‌الوقوع با طرف‌های آمریکایی و اسرائیلی را به دلیل اظهارات اخیر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل درباره مخالف وی با فروش جنگنده‌های اف 35 آمریکا به ابوظبی لغو کرده است.
قرار بود نشست سه جانبه امارات،  اسرائیل و آمریکا روز جمعه در سازمان ملل برگزار شود که نماینده امارات به سفیر آمریکا ابلاغ کرد که این نشست تا اطلاع ثانوی لغو شده است.
پیش از این نتانیاهو بعد از امضای توافق عادی‌سازی با امارات بارها اعلام کرده بود که این توافق شامل فروش جنگنده‌های اف 35 به ابوظبی نیست. برچسب ها: اسرائیل ، جنگنده‌های اف ۳۵ ، امارات

منبع: خرداد

کلیدواژه: اسرائیل جنگنده های اف ۳۵ امارات فروش جنگنده های اف وزیر اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۵۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه خبری اکسیوس: آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است

پایگاه خبری اکسیوس اعلام کرد با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا از سوی رژیم صهیونیستی، اعضای کنگره و حتی مقامات ارشد دولت بایدن تحت فشار شدیدی برای تجدیدنظر درخصوص تحریم‌های احتمالی علیه رژیم صهیونیستی قرار دارد.

به گزارش منابع مطلع آمریکا قصد داشته تا از ارائه کمک نظامی و آموزش به گردان «Netzah Yehuda» خودداری کند که خود اقدامی بی‌سابقه در روابط واشنگتن و تل‌آویو محسوب می‌شد.

یک قانون امضا شده در سال ۱۹۹۷ در آمریکا، این کشور را از ارائه کمک‌های خارجی و ارائه آمورش‌ها از سوی وزارت دفاع به نیروهای پلیس، نظامی و امنیتی که متهم به نقض حقوق بشر هستند، ممنوع می‌کند.

هفته گذشته پایگاه خبری اکسیوس گزارش داده بود که بلینکن به دنبال اعمال تحریم‌هایی علیه گردان «Netzah Yehuda» ارتش رژیم صهیونیستی است.

انتشار این خب باعث شد تا بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و یائیر لاپید، رئیس اپوزیسیون این رژیم به طور علنی از جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا بخواهند تا از انجام چنین اقدامی پرهیز کند.

یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و بنی گانتس، عضو کابینه جنگی این رژیم در این رابطه با بلینکن به گفت‌وگو پرداختند و اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی نیز با کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا به گفت‌وگو پرداخت.

به گفته مقامات رژیم صهیونیستی، تل‌آویو در پیغام‌های خود به ـآمریکا از این کشور خواسته تا در تحریم این گردان ارتش رژیم صهیونیستی تجدیدنظر کند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • موضع تازه وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات ایران علیه اسرائیل
  • پایگاه خبری اکسیوس: آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است
  • اکسیوس : آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است
  • اکسیوس: آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است
  • آمریکا از تحریم یک گردان اسرائیلی عقب نشینی کرد
  • حمله جنگنده‌های اسرائیلی به مقر صلیب سرخ در غزه
  • گزارش تلویزیون اسرائیل از سوخو 35‌ های در راه ایران
  • سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • انتقاد امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان در آمریکا