Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمد کاظمی‌نسب عصر چهارشنبه در نشست با مسوولان هیات‌های مذهبی ابرکوه با بیان اینکه عزاداری ویژه تاسوعا و عاشورا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می شود، افزود: شور و شعور حسینی علیه السلام نماد آیین های عزاداری است و همه شهروندان باید با رعایت اصول بهداشتی در جلوگیری از شیوع کرونا مشارکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت امام حسین (ع) و یاران آن حضرت خاطرنشان کرد: ضدعفونی معابر، توزیع ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در عزاداری‌ها باید مورد توجه مسوولان هیات های مذهبی  باشد .

کاظمی نسب از رسانه‌ها وخبرنگاران خواست برای تبیین نحوه مناسب برگزاری عزاداری، مردم را در آیین های سوگواری بیشتر آگاه  کنند.

وی همچنین هدایت نذورات خیران به سمت تامین جیره خشک برای توزیع در قالب کمک‌های معیشتی مومنانه را خواستار شد و  ادامه داد: در ماه ‌های گذشته مردم خیر منطقه کمک‌های مومنانه و همدلانه به ارزش بالایی را به همشهریان نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا اهدا کردند که خدمات گروه های مختلف جهادی دراین زمینه ستودنی است.

کاظمی نسب بیان کرد: در ایام سوگواری سالار شهیدان (ع) ایستگاه صلواتی توزیع نذورات مردمی براساس دستورالعمل های بهداشتی ستاد ملی کرونا طی ماه محرم در هیچ نقطه از این شهرستان برپا نمی شود .

وی تصریح کرد: آیین زنجیرزنی این شهرستان که همراه با طبل ، شیپور و سنج به صورتی منسجم و  بی نظیر هر سال در هشتم محرم  با حضور جمع کثیری از هیات‌های زنجیرزنی این شهرستان برگزار می شد، امسال اجرا نمی شود

ثبت ملی چهار اثر معنوی ماه محرم در ابرکوه

رییس شورای میراث فرهنگی ابرکوه با بیان اینکه چهار اثر معنوی ماه محرم در ابرکوه در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده، ادامه داد: نواختن موسیقی محرم در ابرکوه برای هماهنگی درآیین زنجیر زنی در ۲۲ آذر ماه ۱۳۹۱ با شماره ۶۹۹ در فهرست آثار معنوی و ناملموس ایران ثبت شده است.

وی ادامه داد: آیین زنجیر زنی هماهنگ هیات‌ها در شهر ابرکوه نیز در سال ۱۳۹۲ به شماره ۱۱۱۳، جوش دوره با شماره ۵۴۴  و شده برداری نیز با شماره ۱۱۰۷ درفهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

ابرکوه یکی از ۱۴ شهر نمونه گردشگری ایران است که ۴۰۰ اثر تاریخی ، طبیعی و تاریخی، ملموس و ناملموس است که ۱۴۶ اثر آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است .

 این شهرستان ۳۸۰ هکتار بافت تاریخی و قدیمی دارد که در سال ۱۳۹۵، ۱۶۲ هکتار آن در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

شهرستان ابرکوه دارای ۷۰ هیات مذهبی شناسنامه دار و سازماندهی شده که یکی از هیات ها ویژه بانوان است .

مرکز شهرستان ۵۵ هزارنفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها ماه محرم ماه محرم و کرونا ابرکوه هیأت عزاداری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ماه محرم ماه محرم و کرونا ابرکوه هیأت عزاداری ماه محرم ماه محرم و کرونا ابرکوه هیأت عزاداری فهرست آثار ملی فهرست آثار ثبت رسیده ماه محرم هیات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۵۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت ترافیک شهرستان همدان بهتر شده است

فرماندار همدان در شورای ترافیک شهرستان همدان با بیان اینکه وضعیت ترافیک شهرستان همدان بهتر شده و اقدامات کارشناسی خوبی در حال انجام است، گفت: در این راستا مسائل ترافیکی با نظرات کارشناسی و بهتر برای تصمیم به استان ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، مسلم مخفی امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اجرای طرح زوج و فرد در همدان را موفق دانست و اظهار کرد: این طرح را ادامه خواهیم داد، البته باید طوری مدیریت کنیم که استثناها کمتر شود تا از اثر آن کاسته نشود؛ ما در اجرای این طرح به دنبال این هستیم مردم را به سمت حمل و نقل عمومی سوق دهیم.

وی با اشاره به اهمیت رفع نقاط حادثه‌خیز افزود: این مسئله مهم است و تاکنون ۲۴ نقطه رفع حادثه شده و باید در ادامه کمک کنیم کار مابقی نیز تسهیل شود.

فرماندار همدان ادامه داد: ایجاد مشاغل در بلوارهایی نظیر بعثت معضلاتی ایجاد کرده و باید رسیدگی به آن‌ها در دستور کار قرار گیرد و با جدیت مدیریت شود.

مخفی با بیان اینکه اجرای پارک حاشیه‌ای مهم است و باعث کاهش ترافیک خواهد شد، اضافه کرد: از پلیس راهنمایی و رانندگی تقاضا داریم تا در اجرای این طرح شهرداری را کمک دهد.

وی رفع مشکلات ترافیکی سه زیرگذر بلوار بعثت، صدا و سیما و پژوهش را مهم عنوان کرد و در ادامه در خصوص مدارسی که در محدوده ترافیک احداث شده‌اند، خاطرنشان کرد: به چند مدرسه سال گذشته اجازه احداث ندادیم و چند مدرسه هم باید ساماندهی شوند؛ موضوع بار دیگر به این مدارس ابلاغ شود و نیاز به پیگیری است چرا که اهمیت آن تنها مربوط به مسئله ترافیکی نیست و عدم توجه به آن خطراتی به همراه دارد.

کد خبر 748918

دیگر خبرها

  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • مردم کردستان برای حل اختلاف به صلح‌یاران مراجعه می‌کنند
  • دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه در اجرای طرح «نور» همکاری کنند
  • پایش معادن شهرستان تفت
  • پیش‌بینی ۶۶۹ صندوق در أخذ رأی برای حوزه انتخابیه کرج
  • وضعیت ترافیک شهرستان همدان بهتر شده است
  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار در آبیک
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند