Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@18:21:07 GMT

مکتب حاج قاسم را باید به کمک رسانه ها جریان سازی کنیم

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۰۵۵۸۳

مکتب حاج قاسم را باید به کمک رسانه ها جریان سازی کنیم

حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: فضای سازی، فرهنگ سازی، گفتمان سازی، شبکه سازی و جریان سازی مهم ترین وظایف در راستای معرفی مکتب حاج قاسم است ضمن این که اگر بتوانیم با رسانه ها مکتب حاج قاسم را جریان سازی کنیم آنگاه موفق هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان،  عصر امروز اولین جلسه کارگروه فضای مجازی، رسانه و روابط عمومی از ستاد هماهنگی برنامه ها و ترویج مکتب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جلسه به ریاست احمد علیرمضا مدیر کل صدا و سیمای استان کرمان و با حضور مسئولان استانی از جمله سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، حسین باقری دبیر کمیته فضای مجازی، رسانه و روابط عمومی، محمد علیزاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی دیگر از مسئولان حوزه رسانه و فضای مجازی تشکیل شد.

در این جلسه حسین باقری دبیر کمیته فضای مجازی، رسانه و روابط عمومی با اشاره به سند راهبردی این کارگروه از اعضا خواست تا به بررسی این سند بپردازند.

وی گفت: در صورت ارائه نقطه نظرات اعضای این کارگروه در خصوص سند راهبردی، جلسه آینده سند را رونمایی و رسانه ای می کنیم.

در ادامه احمد علیرمضانی مسئول کمیته فضای مجازی، رسانه و روابط عمومی گفت: کمیته رسانه علاوه بر آن که مهم ترین کمیته د رمیان ۱۴ کمیته ستاد هماهنگی برنامه ها و ترویج مکتب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است، پیشگام ترین کمیته نیز است.

شخصیت حاج قاسم یک شخصیت فراجناحی است

علیرمضانی توضیح داد: شخصیت حاج قاسم یک شخصیت فراجناحی، فراملی و فرا مذهبی است که متعلق به همه مردم جهان است.

وی افزود: صدا و سیمای کرمان تا کنون ۶ هزار و ۴۳۹ دقیقه در رادیو، ۲۲ هزار و ۵۰۰ دقیقه در تلویزون، ۳ هزار و ۸۵۰ محتوا در فضای مجازی و ۲۱۵ ارتباط رادیویی با شبکه های دیگر در خصوص شهید حاج قاسم سلیمانی برنامه داشته است.

در ادامه حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت:نباید اجازه داد که کسی شهید جاج قاسم را مصادره کند چرا که شخصیت حاج قاسم جهانی است و او نگاهی انقلابی داشت.

معروفی با بیان این که نباید حاج قاسم را به جنگ و دفاع مقدس محدود کرد، اظهار کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی خروجی دفاع مقدس است ولی نباید او را به جبهه خلاصه کرد بلکه باید او را با اکنون پیوند زد و تا بهار آینده را ترسیم کنیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان توضیح داد: کارگروه فضای مجازی، رسانه و روابط عمومی در همه کارگروه های ستاد هماهنگی برنامه ها و ترویج مکتب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نقش دارد چرا که این کار گروه می تواند سایر کاررگوه ها را برجسته کند.

فرهنگسازی به معنای تغییر نگرش و نگاه است

وی عنوان کرد:آنچه که در کارگروه فضای مجازی، رسانه و روابط عمومی مورد تاکید است فرهنگسازی به معنای تغییر نگرش و نگاه است ضمن این که باید دانست بزرگترین شخصیت فرهنگی جهان شهید حاج قاسم سلیمانی است.

مکتب حاج قاسم را باید به کمک رسانه ها  جریان سازی کنیم

معروفی عنوان کرد: فضای سازی، فرهنگ سازی، گفتمان سازی، شبکه سازی و جریان سازی مهم ترین وظایف در راستای معرفی مکتب حاج قاسم است ضمن این که اگر بتوانیم با رسانه ها مکتب حاج قاسم را جریان سازی کنیم آنگاه موفق هستیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تاکید کرد: تهیه بانک اطلاعاتی توسط هر کارگروه جهت رصد، جمع آوری اطلاعات و اخبار، برنامه ریزی در حوزه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت،انتشاز به موقع محتواهای تولید شده توسط رسانه ها و بررسی بازخورد محتوای تولید شده و بررسی میزان اثرگذاری و همراهی جوانان و نوجوانان با اثر تولید شده از مهم ترین نکاتی است که در این کارگروه باید به آن توجه کرد.

وی بیان کرد: عده ای مکتب حاج قاسم را به سمت خاطره گویی برده اند اما مکتب حاج قاسم، مکتب عملی اهل بیت، عاشورا، حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری است.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان تشریح کرد: روایتگری در موقوفه شهید حاج قاسم بیت الزهرا انجام می شود و اکنون ۱۱۷ نفر در حال آموزش هستند و برای آن ۳۰ نظام از جمله مردم داری، شجاعت، خانواده، رفاقت در جبهه حق، خاطره و … در نظر گرفته شده است.

معروفی گفت: تالار بزرگ موزه دفاع مقدس، تالار حاج قاسم می شود و در گام چهارم موزه حاج قاسم ساخته می شود.

وی به راه اندازی لشکر پیشکسوتان اشاره و بیان کرد: لشکر پیشکسوتان با ۴ هزار نفر راه اندازی و سازماندهی شده و قرار است در ۸ ماموریت از جمله کمک به عملیاتی کردن مکتب حاج قاسم، محرومیت زدایی و… گام بردارند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان شهید حاج قاسم سلیمانی رسانه و روابط عمومی مکتب حاج قاسم جریان سازی کنیم فضای مجازی مهم ترین رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۵۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه ااطلاع رسانی جریان حکمت ملی عراق، سیدعمار حکیم، رییس جریان حکمت ملی عراق، در دیدار فرشاد مهدی‌پور، معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، و هیئت همراه وی، وضعیت فرهنگ و ارتباطات دو کشور و چشم‌اندازهای گسترش همکاری‌های عراق و جمهوری اسلامی ایران را مورد رایزنی قرار داد.

در این دیدار که در دفتر رییس جریان حکمت ملی عراق در بغداد انجام شد، حکیم بر ضرورت تبادل تجارب در بخش‌های فرهنگی، هنری و آرشیوی تأکید کرد.

وی با اشاره به نیازهای جوامع اسلامی به برنامه‌هایی فرهنگی که آنان را در برابر هجمه فرهنگی و اندیشه‌های منحرف مصون نگه دارد، بر ضرورت حمایت از برنامه‌های هنری و تولید فیلم و سریال و استفاده از فناوری‌های نوین برای رساندن آن به مخاطبان تأکید کرد.

رییس جریان حکمت ملی عراق همچنین بر ضرورت توقف جنگ در غزه تأکید کرد و جامعه جهانی را در قبال پیامدهای آنچه در غزه می‌گذرد و سکوت در برابر کشتار و گرسنه نگه‌داشتن و نسل‌کشی مسئول دانست.

کد خبر 6096634

دیگر خبرها

  • صداوسیما مکلف به رسیدگی به تخلفات رسانه‌های فراگیر شد
  • رسیدگی به تخلفات در نمایش‌خانگی به ساترا واگذار شد
  • نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم وفنون هسته‌ای دراصفهان آغاز می‌شود
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • ابلاغ دستورالعمل رسیدگی به تخلفات رسانه‌های فراگیر
  • ایمن‌سازی درختان خطرآفرین در اصفهان
  • ایمن‌سازی درختان خطر آفرین در اصفهان
  • رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران
  • مکتب کلامی امام صادق علیه السلام و امتداد آن تا عصر حاضر
  • شیعه باید منطق و استدلال را فراگیرد