Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه آستان قدس رضوی حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی اکبری در سوگواره "احلی من العسل" در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) افزود: "احلی من العسل" پاسخ الهام بخش حضرت قاسم (ع) و درس بزرگ او به همه نوجوانان است و نشان می‌دهد این نوجوان عاشورایی با درک درست و بینش الهی وارد میدان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نوجوانی برهه حساس در زندگی است، ادامه داد: در این دوره مسیر زندگی آینده انسان رقم می‌خورد و شخصیت هر انسان شکل می‌گیرد، به همین خاطر این دوره در زندگی از اهمیت بسیار برخوردار است.

عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با تاکید بر اینکه یک نوجوان متعهد و انقلابی می‌تواند نقش موثر در تاریخ بشریت ایفا کند گفت: تمام شخصیت‌های بزرگ دینی، سیاسی، علمی و معنوی دوران نوجوانی خوبی داشته اند و در این دوران توانسته‌اند پایه و اساس زندگی خود را بسازند.

وی با اشاره به الهام گیری نوجوانان کشور از شخصیت والای حضرت قاسم ابن‌الحسن (ع) افزود: نوجوانان بسیاری به تاسی از ایشان در دوران انقلاب اسلامی و همچنین در دفاع مقدس حضور فعال در صحنه های مبارزه داشتند.

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس سی و شش هزار شهید نوجوان تقدیم این انقلاب شد ادامه داد: حضور نوجوانان در دفاع مقدس نتیجه الهام گیری از حضرت قاسم (ع) است و اکنون نوبت نوجوانان امروز است که در جامعه نقش آفرینی کنند.

وی گفت: اگر امروز که در سنین نوجوانی هستید شخصیت خود را ساختید فردا قادر خواهید بود پایه های تمدن اسلامی را به درستی و بر اساس قاعده حسینی بسازید.

امام جمعه موقت تهران افزود: عاشورای حسینی یک رخداد سرنوشت ساز برای تاریخ بشریت است و در این حرکت عظیم حضرت امام حسین(ع) و اصحاب باوفای ایشان آینده تاریخ را رقم زده و یک انقلاب بزرگ برای اصلاح بشریت خلق کردند.

وی ادامه داد: حضرت امام حسین (ع) در نهضت عاشورا این پیام را منتشر کرد که برای ساخت جامعه تراز اسلامی همه افراد جامعه اعم از زن و مرد، پیر و جوان، کودک و نوجوان باید وارد میدان شوند.

سوگواره "احلی من العسل" با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و با هدف ترویج فرهنگ عاشورایی بین قشر نوجوان در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) برگزار شد.

برچسب‌ها دفاع مقدس ماه محرم آستان قدس رضوی محمدجواد حاج علی اکبری پروندهٔ خبری کرونا و آیین های محرم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دفاع مقدس ماه محرم آستان قدس رضوی دفاع مقدس ماه محرم آستان قدس رضوی حضرت امام دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۵۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه تصادف مرگبار و فوت یک امام جمعه

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 9 حجت‌الاسلام دهقان امام جمعه شهر بلوک جیرفت روز گذشته در سانحه تصادف جان باخت. لحظات این تصادف که با خروج یک خودرو از فرعی به اتوبان و وقوع برخورد شدید رخ داد را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • حضور ۵ هزار نفری کرمانشاهیان در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره)
  • لحظه تصادف امام‌جمعه شهر بلوک جیرفت
  • لحظه تصادف مرگبار و فوت یک امام جمعه
  • باید و نبایدهای کتاب دینی برای بچه‌های امروز
  • دانشگاه خودباوری را در جامعه به منصه ظهور برساند
  • نهضت علمی امروز میراث پرافتخار مکتب امام صادق(ع) است
  • دانشگاه با فرهنگ‌سازی در جامعه خودباوری را به منصه ظهور برساند
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • آیین تشییع و خاکسپاری شهید گمنام دوران دفاع مقدس در پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت
  • مجموعه انتظامی در خط مقدم جنگ نرم قرار دارد