Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- طی سالیان گذشته موضوع خشونت پلیس در آمریکا توجه جهانی را به خود جلب کرده است. تاریخ انتشار: 00:15 - 06 شهريور 1399 - کد خبر: ۶۵۰۶۲۰

خبرگزاری میزان – بسیاری از موارد خشونت پلیس «آمریکا» یک موضوع به خصوص و ویران کننده را برجسته می‌کنند؛ تأثیر خشونت پلیس بر جوامع رنگین پوست.

در حالی که تعداد آمریکایی‌های سفیدپوست که توسط پلیس کشته شده اند آمار بالایی را نشان می‎دهد، اما آمار‌ها حاکی است که بیشتر افراد رنگین پوست به دلایل واهی توسط پلیس این کشور کشته می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «کِرانیوز و واشنگتن پست»، پلیس آمریکا سالانه حدود هزار نفر را به قتل می‎رساند.

چه افرادی بیشتر بر اثر خشونت پلیس قربانی می‌شود؟

مطالعات متعدد نشان می‎دهد که خشونت پلیس آمریکا به طور نامتناسب افراد رنگین پوست را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در یک مطالعه توسط دانشگاه هاروارد در مورد تقریباً ۴۵۰۰ تلفات مرتبط با پلیس در آمریکا از سال ۲۰۱۳ تا سال ۲۰۱۷، مشخص شد که افراد سیاه پوست به طور متوسط سه برابر بیشتر از افراد سفید پوست توسط پلیس کشته می‌شوند.

فرض متداول این است که تیراندازی‌های کُشنده پلیس آمریکا بیشتر در مناطق شهری رخ می‌دهد، اما مطالعه‌ای که توسط دانشکده بهداشت عمومی هاروارد انجام شده و در ژورنال پیشگیری پزشکی منتشر شد، نشان می‎دهد که میزان تیراندازی منجر به مرگ توسط پلیس در مناطق روستایی به اندازه مناطق شهری است.

بیشتر بخوانید: موج جدید اعتراضات در آمریکا در پی قتل یک سیاه پوست کرونا شکاف‌های نژادی آمریکا را تشدید کرد

همچنین یک مطالعه جداگانه در سال ۲۰۱۹ از دانشگاه هاروارد نشان می‌دهد که محلات مختلف آمریکا دارای خطرات متفاوتی از لحاظ خشونت پلیس هستند.

محققان دریافتند که خطر کشته شدن افراد سیاه پوست توسط پلیس آمریکا بیشتر در محله‌های عمدتا سفیدپوست است.

همچنین روند تیراندازی‌های مرگبار پلیس آمریکا در حال افزایش است؛ از تاریخ ۲۹ ژوئن گذشته در کل به ۵۵۸ غیرنظامی در آمریکا تیراندازی شده است.

در سال ۲۰۱۸، ۹۹۶ نفر بر اثر تیراندازی پلیس آمریکا کشته شدند و در سال ۲۰۱۹ این رقم به ۱۴۰۰ نفر افزایش یافت.

میزان تیراندازی‌های مرگبار پلیس آمریکا در میان سیاهپوستان بسیار بیشتر از هر قشر دیگری بوده است.

در سال‌های اخیر، به ویژه از زمان تیراندازی به «مایکل براون» در شهر فرگوسن در ایالت میسوری در سال ۲۰۱۴ که به کشته شدن وی منجر شد، خشونت پلیس در آمریکا به یک موضوع داغ تبدیل شده است.

آمار‌ها نشان می‌دهد تعداد سیاه پوستان کشته شده به دست پلیس آمریکا در سال ۲۰۱۷ میلادی ۲۲۳ نفر، در سال ۲۰۱۸ میلادی ۲۰۹ نفر، در سال ۲۰۱۹ میلادی ۲۳۵ نفر و از شروع سال ۲۰۲۰ میلادی تاکنون ۱۱ نفر بوده است.

از میان قربانیان تیراندازی‌های پلیس در میان سیاه پوستان در ماه‎ها و سال‎های گذشته می‌توان به جورج فلوید (۲۰۲۰)، اریک گارنر (۲۰۱۴)، پاملا شانتی ترنر (۲۰۱۹) و مایکل براون (۲۰۱۴) اشاره کرد.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا دونالد ترامپ پلیس آمریکا نشان می دهد خشونت پلیس توسط پلیس سیاه پوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۶۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سندرز: متهم کردن اسرائیل به کشتار فلسطینیان یهودی‌ستیزی نیست بلکه تبیین حقیقت است

«برنی سندرز» سناتور آمریکایی ایالت ورمونت امروز یکشنبه در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی ان ان اعلام کرد که کابینه راست‌گرا، افراطی و نژادپرست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، فاجعه انسانی را در غزه ایجاد کرده است.

این سناتور آمریکایی در ادامه تصریح کرد: متهم کردن اسرائیل به کشتار ۳۳ هزار فلسطینی یهودی‌ستیزی نیست، بلکه روشن کردن یک حقیقت است.

وی در ادامه افزود: ما باید به هر شکلی با یهودی‌ستیزی مخالفت کنیم. کاری که کابینه راست‌گرا، افراطی و نژادپرست نتانیاهو انجام می‌دهد، در تاریخ معاصر جنگ‌ها بی‌سابقه است. آنها (اشغالگران صهیونیست) در ۶.۵ ماه گذشته کشته ۳۳ هزار فلسطینی را کشته و ۷۷ هزار تَن را زخمی کرده اند؛ یک سوم از این تعداد را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. اسرائیل بیش از ۶۰ درصد از اماکن مسکونی آنها را ویران کرده است.

«برنی سندرز» تأکید کرد: آنها (صهیونیست‌های اشغالگر) سیستم بهداشت و درمان در غزه را ویران کرده اند؛ زیرساخت‌ها را از بین برده اند. برق نیست. آب بسیار کمی وجود دارد.

سناتور آمریکایی ایالت ورمونت در ادامه افزود: در حال حاضر احتمال وقوع گرسنگی و قحطی گسترده در غزه وجوددارد. وقتی شما این اتهامات را مطرح می‌کنید، این یهودستیزی نیست؛ بلکه واقعیت دارد. یهودی ستیزی، اسلام هراسی و سایر اشکال تعصب را به هر شکلی محکوم کنیم. ما باید به فاجعه انسانی بی سابقه‌ای که در حال حاضر در غزه رخ می‌دهد توجه کنیم. آنها دارند غزه را به طور کامل ویران می‌کنند.

منبع: مهر

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان؛ پرتاب معترضان از روی پله! + فیلم
  • کاریکاتور/ خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان معترض؛ وقتی آزادی بیان می‌میرد
  • کشته شدن ۴ افسر آمریکایی بر اثر تیراندازی در کارولینای شمالی
  • بحران آزادی بیان به روایت کاریکاتوریست اردنی
  • کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی
  • تیراندازی هنگام اجرای حکم جلب/ ۴ پلیس کشته شدند
  • تیراندازی در کارولینای آمریکا؛ / سه پلیس جان باختند
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید/ مجوز خشونت بیشتر علیه دانشجویان معترض صادر شد
  • خشونت پلیس فرانسه علیه دانشجویان حامی فلسطین
  • سندرز: متهم کردن اسرائیل به کشتار فلسطینیان یهودی‌ستیزی نیست بلکه تبیین حقیقت است