Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، قاسم جان بابایی شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری از کرونا در محل دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، با بیان اینکه کرونا همچنان در سطح کشور جولان می‌دهد، گفت: بیماری کرونا لاعلاج نیست و مردم با رفتار عاقلانه خود می‌توانند این بیماری را از بین ببرنند.

وی با بیان اینکه مردم می‌توانند با رفتارهای طبیعی به ریشه کنی این بیماری شوم کمک کنند، اظهار کرد: دوری از هر گونه تجمع به کاهش این بیماری کمک شایان خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون درمان وزارت بهداشت، با بیان اینکه تنها راه درمان بیماری کرونا رعایت موارد بهداشتی است، گفت: اگر به این بیماری کم توجهی کنیم موج سوم کرونا با شدت بیشتری جولان می‌دهد.

جان بابایی با بیان اینکه در حوزه ارائه خدمات درمانی و کادر درمانی مشکلی نداریم، تاکید کرد: باید زیر ساخت‌ها برای مقابله با بیان این بیماری تقویت شود.

وی با بیان اینکه برای بیماری‌های ویروسی یا باید واکسن تولید شود و یا ویروس ضعیف شده و تغییر ساختار دهد، ابراز داشت: تا کنون هیچ درمان دارویی قطعی برای کرونا کشف نشده است.

معاون درمان وزارت بهداشت، با بیان اینکه سالمندان و افراد با بیماری‌های زمینه‌ای بیماران خاص در خطر بیشتر بیماری کرونا هستند، تاکید کرد: کودکان و جوانان هم حلقه انتقال کرونا هستند که بایداین گروه بهداشت فردی و اجتماعی را بیشتر مد نظر قرار دهند.

جان بابایی ابراز کرد: کار پژوهشی زیادی در خصوص بیماری کرونا انجام شده و به برکت ماه محرم هر چه زودتر واکسن این بیماری کشف شود.

وی افزود: تثبیت و مهار کرونا در کشور منوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم است و باید عزم همگانی برای عبور از این بحران مورد توجه قرار گیرد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: موج سوم کرونا صدای ایران دانشگاه علوم پزشکی زنجان پروتکل های بهداشتی بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۶۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ابلاغ شد

وزیر بهداشت در خصوص مصوبه دولت در ارائه خدمات رایگان به کودکان زیر هفت سال در مراکز دولتی گفت: این مصوبه به همه بیمارستان‌های وزارت بهداشت ابلاغ شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، بهرام عین اللهی در حاشیه جلسه هیئت دولت با بیان اینکه هر حادثه یا بیماری که در هفت سال اول زندگی رخ دهد، در سایر سال های عمر باقی می‌ماند و سلامت فرد را مختل می‌کند، اظهار کرد: بر این اساس به پیشنهاد وزارت بهداشت، در هیئت دولت این طرح به تصویب رسید که خدمات رایگان به کودکان زیر هفت سال در مراکز دولتی داده شود تا از این طریق سلامت آنها ایمن شود.

وی با بیان اینکه این مصوبه به تمام بیمارستان‌های وزارت بهداشت ابلاغ شده است و با اشاره به کمبود دارو برای بیماران تالاسمی افزود: بنای ما این است که با تقویت شرکت‌های دانش بنیان، داروی مورد نیاز را تامین کنیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: در زمینه داروی بیماری تالاسمی، افزایش تولید داشته‌ایم، اما تمایلی برای استفاده از داروی خارجی وجود دارد که این را باید پزشک تشخیص دهد، کمبودها را در داخل با اولویت شرکت‌های دانش بنیان تامین می‌کنیم.

کد خبر 749679

دیگر خبرها

  • سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به سالک مبتلا می‌شوند
  • بیماریی که سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به آن مبتلا می‌شوند
  • پرداخت «فوق العاده خاص» کارکنان نظام سلامت از سال جاری
  • «دست مایو الکترونیک»در هلال احمر به تولید انبوه می رسد
  • تشخیص زودهنگام بیماری‌های کبد را جدی بگیرید
  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری
  • توضیحات وزیر بهداشت درمورد رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال
  • مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ابلاغ شد
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه