Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کتاب «مقتل نوجوان» که در آن زندگی‌نامه حضرت «سیدالشهداء (ع)» از تولد تا شهادت در واقعه کربلا، بر اساس معتبرترین مقاتل با زبانی سلیس و روان برای نوجوانان به زیور طبع آراسته شده است، در کمتر از دوهفته به چاپ سوم رسید. تاریخ انتشار: 00:45 - 06 شهريور 1399 - کد خبر: ۶۵۰۴۳۷

خبرگزاری میزان - کتاب «مقتل نوجوان» شعیبی در این اثر که با بهره‌گیری از منابع مختلف و مقاتل متعدد نوشته شده، تلاش کرده است تا در پنج فصل زندگی و زمانه «اباعبدالله الحسین (ع)» را برای مخاطب نوجوان خود ترسیم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او از زمان تولد امام (ع) و احادیث و روایات مربوط به آن زمان آغاز کرده و در ادامه به دوران کودکی ایشان پرداخته است. بررسی چرایی وقوع قیام عاشورا از منظر تاریخی بعد دیگر کتاب است که شعیبی در آن کوشیده تا با زبانی روایی و نه تاریخی صرف، علت این قیام و زمینه‌های تاریخی آن را ترسیم کند.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه معرفى آخرین كتب منتشر شده اینجا کلیک کنید


در سال‌های اخیر آثار متعددی در زمینه عاشورا برای گروه سنی کودک و نوجوان نوشته شده است، اما با نگاهی به آثار منتشر شده در می‌یابیم که بخش قابل توجهی از آثار نوشته شده توان پاسخگویی به پرسش‌های نوجوان امروز را ندارد و عمدتاً از یک بُعد به ماجرای عاشورا نگاه می‌کنند. مزیت کتاب شعیبی بر بسیاری از آثار این است که او به ابعاد مختلفی از قیام اباعبدالله (ع) پرداخته است.

مطالعه این کتاب در خیمه‌ها و در خانواده‌ها، برای نوجوانان، معرفت‌افزا و تقویت‌کننده ایمان و عشق به سالار شهیدان و راه شهادت بوده و باعث افزایش کینه و نفرت به یزیدیان تمام تاریخ می‌شود. نمونه آن در این زمان، آمریکا و اسرائیل و تکفیری‌های جهان اسلام هستند که در کشتار مسلمانان مظلوم شمر گونه عمل می‌کنند.

همچنین کتاب آبشار اندیشه دیگر کتاب نوجوان که راهی است برای آموزش فلسفه به چاپ دوم رسید. در کتاب «آبشار اندیشه» سعی شده تا به‌دور از مستقیم‌گویی‌های رایج، ذهن نوجوان را در برابر دنیای پیرامون خودش به چالش بکشد و بعد با ظرافت خاصی به این چالش‌ها پاسخ دهد. شاید این کتاب، کتاب راهنمایی برای والدین باشد تا بتوانند به راحتی این‌گونه مسائل را برای نوجوانانشان مطرح کنند. در این کتاب سعی شده نوجوان به فکر وادار شود و تا زمانی که به پدیده‌های پیرامون خود نگاه می‌کند، دنبال چرایی‌های آن باشد.

لازم به توضیح است این کتاب‌ها توسط علی شعیبی به نگارش درآمده و به‌وسیله نشر گل آبی واحد کودک و نوجوان مؤسسه فرهنگی هنری قدرولایت به زیور طبع آراسته شده است. از این آثار روز دوشنبه ۲۷ مردادماه ۹۹ رونمایی شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار ادبیات بازار نشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۶۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان ‌غربی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، علیرضا نوروزی گفت: ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال استان در سال‌جاری با حضور نویسندگان و مولفان بومی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به شرایط جشنواره، ادامه داد: آثار ارسالی باید برای اولین بار در محدوده زمانی ۰۱/‏۰۱/‏۱۴۰۱ تا ۲۹/‏۱۲/‏۱۴۰۲ منتشر شده باشند و ملاک انتشار تاریخ درج شده در شناسنامه کتاب است.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌ غربی تصریح کرد: آثار ارسالی باید دارای برگه اعلام وصول باشد و کتاب‌هایی که توسط ناشران استان به چاپ رسیده‌اند و کتاب‌های که توسط نویسندگان و مولفین بومی و غیربومی در استان آذربایجان‌ غربی تالیف و توسط ناشران کشور منتشر شده است، مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

نوروزی گفت: از هر عنوان کتاب باید ۲ نسخه به دبیرخانه جشنواره کتاب سال استان ارسال شود و کتاب‌های ارسالی باید در یکی از گروه‌های تالیف، ترجمه و تصحیح قرار گیرند.

وی با بیان اینکه هیچ محدودیتی در زبان کتاب برای ارزیابی قرار نخواهد گرفت، اظهار کرد: کتاب‌های کمک درسی و نسخه عکسبرداری شده مورد ارزیابی قرار نخواهد گرفت.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان ‌غربی گفت: علاقه‌مندان تا ۳۱ ام مردادماه سال‌جاری فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی ارومیه، خیابان ارشاد، روبه‌روی بیمارستان امام خمینی (ره)، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی ارسال کنند.

دیگر خبرها

  • کتاب «برای قلب های شکسته» منتشر شد
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • تاریخ برده‌داری به زبان طنز
  • انتشار کتاب ماهی جان در قزوین
  • کمرنگ‌شدن نشریات تخصصی نوجوانان از عوامل افت شعر نوجوانان است
  • انتشار کتاب «ماهی جان» در قزوین
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • چرا شعر نوجوان مورد توجه نیست؟
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان ‌غربی برگزار می‌شود
  • دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»