Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مستعفی دولت آمریکا در امور ایران با تأکید بر اینکه از نظر دولت آمریکا، چین نباید همزمان با ایران و رژیم صهیونیستی رابطه داشته باشد، اعلام کرد که واشنگتن به‌طور صریح این پیام را به مقامات رژیم صهیونیستی منتقل کرده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «برایان هوک» نماینده مستعفی دولت آمریکا در امور ایران روز چهارشنبه در مصاحبه با پایگاه خبری اکسیوس اعلام کرد که دولت متبوعش با روابط میان چین و رژیم صهیونیستی مخالف است و این مخالفت را آشکارا ابراز داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برایان هوک که یکی از حاضران در نشست اخیر «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بوده است، به خبرنگار پایگاه خبری اکسیوس گفت: «آمریکا خطاب به مقامات اسرائیلی تأکید کرده است که حمایت چین از ایران در جریان قطعنامه آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی شورای امنیت علیه ایران و همچنین توافق راهبردی چین و ایران نباید بدون پاسخ بماند.»

این دیپلمات ارشد آمریکایی که چندی پیش از سمت خود به‌عنوان مسئول ویژه گروه اقدام علیه ایران در وزارت امور خارجه آمریکا استعفا کرد، در ادامه گفت: «چینی‌ها با ایران رابطه برقرار کرده‌اند و ما بر این باوریم که نباید به چین اجازه داد که از هر دو طرف منتفع شود. آنها نمی‌توانند روابط خود را با رژیم ایران که حامیانش شعار مرگ بر اسرائیل سر می‌دهند، تقویت کنند و همزمان با اسرائیل نیز روابط تجاری عادی داشته باشند.»

وی افزود: «ما نظرمان در این زمینه را خیلی صریح ابراز کردیم و من مطمئنم که اسرائیل تصمیم درستی را درباره چین خواهد گرفت.»

برایان هوک مدعی شد: «چین به دنبال این است که به محض انقضای تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران در ماه اکتبر [مهرماه] فروش سلاح‌های سنگین به ایران را آغاز کند که این کار باعث شکل‌گیری مسابقه تسلیحاتی در منطقه خواهد شد. مخالفت چینی‌ها با تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران، حرف‌های زیادی را در این رابطه اثبات می‌کند.»

نماینده مستعفی دولت آمریکا در امور ایران روز دوشنبه نیز در یک نشست خبری در سرزمین‌های اشغالی خاطرنشان کرده بود که چین با رأی ندادن به نفع قطعنامه پیشنهادی آمریکا به شورای امنیت سازمان ملل متحد برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران، به امنیت رژیم صهیونیستی آسیب وارد کرده است.

وی در این نشست خبری به مقامات رژیم صهیونیستی هشدار داد که چین با توجه به روابطش با ایران دیگر نمی‌تواند یک شریک قابل‌اعتماد برای رژیم صهیونیستی باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: برایان هوک دولت آمریکا مایک پامپئو دولت چین تحریم تسلیحاتی تحریم های تسلیحاتی رژیم صهیونیستی دولت آمریکا علیه ایران برایان هوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۶۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرها درباره پیشرفت در مذاکرات قاهره همزمان با طرح اسرائیل برای حمله به رفح

در میانه خبرهای ضدونقیض درباره پیشرفت در مذاکرات قاهره، یک رسانه آمریکایی خبر داد ارتش رژیم صهیونیستی امروز جمعه طرح خود برای آغاز تخلیه ساکنان رفح در جنوب غزه را به دولت آمریکا ابلاغ کرده است.

به گزارش ایسنا، یک مقام آمریکایی می‌گوید ارتش رژیم صهیونیستی به دولت «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا و سازمان‌های امدادی فعال در داخل نوار غزه اطلاع داده است که آن‌ها طرحی را برای انتقال مردم از رفح به منطقه «المواصی» در جنوب غربی غزه تعیین کرده‌اند.

مجله آمریکایی پالتیکو نوشت نیروهای اشغالگر نقشه منطقه المواصی را به گروه‌های امدادگر ارسال کردند تا برای حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح آماده شوند؛ اقدامی که حتی متحدان تل‌آویو درباره آن و خطر حمله به رفح برای بیش از یک میلیون آواره‌ای که در این منطقه حضور دارند، هشدار داده‌اند.

این در حالی است که کاخ سفید اعلام کرد طرح جامعی از سوی رژیم صهیونیستی درباره عملیات نظامی در شهر رفح دریافت نکرده و قبل از هر گونه حمله به رفح، خواهان ادامه مذاکرات با تل‌آویو است.

کاخ سفید مدعی شد از حمله ارتش رژیم صهیونیستی به رفح نگران است چرا که ۱.۵ میلیون آواره در رفح هستند که باید محافظت شوند و واشنگتن در حال کار روی توافق آتش‌بس و بازگشت گروگان‌هاست.

در همین راستا، رسانه‌های صهیونیستی گزارش کردند میان «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و دیگر مقامات این رژیم از جمله مقامات امنیتی داخل کابینه جنگ در مورد زمان و شکل عملیات در رفح اختلاف‌نظر وجود دارد زیرا آن‌ها از رویارویی با آمریکا در صورت انجام این حمله نگران هستند.

وبگاه خبری آکسیوس هم به نقل از مقامات آمریکایی نوشت بایدن شخصا در تلاش‌های فشرده برای دستیابی به توافق آتش‌ بس و آزادی اسرا شرکت دارد.

این وبگاه خبری نوشت بایدن دستیابی به چنین توافقی را عنصری حیاتی در چارچوب استراتژی گسترده‌تر در داخل و خارج می‌داند.

از سوی دیگر «حسام بدران» یکی از رهبران حماس گفت: در حال انجام رایزنی‌های داخلی قبل از بازگشت هیأت مذاکره کننده به قاهره هستیم.

رسانه‌های مصری هم گزارش کردند هیأت مذاکره کننده حماس برای بررسی توافق آتش‌بس موقت فردا (شنبه) وارد قاهره می‌شود.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز گزارش کرد حماس تا این لحظه به پیشنهاد آتش‌بس که اخیرا در قاهره ارائه شد، پاسخی نداده است و فردا رسما توسط هیأتی از این جنبش که به قاهره خواهد رفت، پاسخ خواهد داد.

یک مقام آمریکایی هم به رویترز گفته ایالات متحده معتقد است در گفت‌وگوهای قاهره بر سر آتش‌بس و تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی پیشرفت‌هایی حاصل شده اما «منتظر خبرهای بیشتری هستند».

بایدن نیز مدیر سیا را روانه مصر کرده تا در مذاکرات آتش‌بس شرکت کند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سردار رشید: در عملیات وعده صادق، 240 جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند/ اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد/ آمریکا و اروپا رایگان هر امکانی را که رژیم صهیونیستی نیاز داشته باشد، در اختیارش قرار می‌دهند حتی بمب اتم!
  • وعده صادق، عبور از بازدارندگی خودساخته رژیم صهیونیستی بود
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • ناگفته هایی از عملیات حماس و عملیات وعده صادق: در حمله سپاه به اسرائیل، ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند /اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد
  • سرلشکر رشید: رژیم صهیونیستی جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد
  • سردار رشید: در حمله سپاه به اسرائیل، ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند /اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد
  • رشید:۲۴۰جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل در وعده صادق کمک کرد
  • سالیوان: توافق دفاعی آمریکا با عربستان بدون رابطه ریاض با اسرائیل امکان‌پذیر نیست
  • خبر‌ها درباره پیشرفت در مذاکرات قاهره همزمان با طرح اسرائیل برای حمله به رفح
  • خبرها درباره پیشرفت در مذاکرات قاهره همزمان با طرح اسرائیل برای حمله به رفح