Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون امور بندری سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: ترغیب صادرکنندگان به ارسال کالاهای خود از طریق بندرکاسپین در دستور کار سازمان منطقه آزاد انزلی است. - اخبار استانها -

امین افقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، توجه به صادرات کالا و ترغیب صادرکنندگان کشورمان به ارسال کالاهای خود از طریق بندر کاسپین را از اولویت‌های سازمان منطقه آزاد انزلی اعلام کرد و اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون تعداد و تناژ کشتی‌های تخلیه و بارگیری شده در مجتمع بندری منطقه آزاد انزلی روند صعودی دارد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی رشد 5 برابری تخلیه کالاهای صادراتی و بارگیری کالاهای وارداتی در مجتمع بندری کاسپین و ارسال آن به سراسر کشور را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون کالاهای مختلفی از طریق مجتمع بندری کاسپین صادر و محصولات متنوعی نیز وارد کشور شده است.

افقی قطعات خودرو و موتورسیکلت و انواع تایر خودروهای سبک و سنگین را از جمله برخی از کالاهایی که از طریق کریدور چین -قزاقستان - ایران(بندرکاسپین) وارد کشور شده است خواند و تصریح کرد: ماشین‌آلات و لوازم برقی و مواد اولیه واحدهای تولیدی نیز از دیگر کالاهایی محسوب می‌شود که از این طریق وارد شده است.

گیلان| 9 پروژه گردشگری و صنعتی در منطقه آزاد انزلی افتتاح شدقطعه 7 راه‌آهن گیلان آماده ریل‌گذاری/ خط ریلی رشت تا پایان سال به بندرانزلی متصل می‌شودراه‌اندازی طرح‌های توسعه‌ای در منطقه آزاد انزلی؛ فرصت‌های شغلی جدید در گیلان ایجاد می‌شود

وی به اقلام و محصولاتی که از طریق امکانات مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی وارد کشور شده است نیز اشاره کرد و ضمن برشمردن این کالاها ابراز داشت: از ابتدای امسال تاکنون کالاهایی نظیر مصالح ساختمانی، موادغذایی، فرش، ظروف و مشتقات نفتی از طریق مجتمع بندری کاسپین به خارج کشور صادر شده است.

معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی خشکبار را نیز از جمله کالاهای صادراتی کشورمان در پنج ماهه نخست امسال ذکر کرد و با تأکید بر اینکه این کالاها از مبداء بندرکاسپین به کشور چین صادر می‌شوند افزود: مجتمع بندری کاسپین امکانات و تجهیزات بسیار خوبی برای تسهیل در امر صادرات و واردات انواع کالاها ایجاد کرده است.

افقی رشد میزان تخلیه و بارگیری کشتی‌ها در مجتمع بندری کاسپین را نتیجه اجرای برنامه‌های راهبردی سازمان منطقه آزاد انزلی اعلام کرد و با بیان اینکه این روند رو به رشد همچنان در منطقه استمرار دارد افزود: بر اساس آمارهای موجود تعداد کشتی‌های تخلیه و بارگیری شده در مجتمع بندری کاسپین در سال 97 تنها 20 فروند کشتی بود.

وی با تأکید بر اینکه تعداد کشتی‌های تخلیه و بارگیری شده در مجتمع بندری کاسپین با یک رشد بسیار خوب و قابل توجه در سال 98 به 117 کشتی افزایش پیدا کرد اظهار داشت: فعالیت‌های رو به رشد سازمان منطقه آزاد انزلی و مجتمع بندری کاسپین حتی با اعمال تحریم‌های ظالمانه دشمن و یا شیوع ویروس کرونا هم مختل نشد.

معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی قابلیت‌های مجتمع بندری کاسپین را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و به گواه گزارشات از ابتدای امسال تاکنون تعداد و تناژ کشتی‌های تخلیه و بارگیری شده در مجتمع بندری منطقه آزاد انزلی شاهد روند صعودی قابل ملاحظه‌ای بوده است.

انتهای پیام/614/ش

R7877/P/S6,71/CT1 بیشتر بخوانید... گیلان| ۹ پروژه گردشگری و صنعتی در منطقه آزاد انزلی افتتاح شد قطعه ۷ راه‌آهن گیلان آماده ریل‌گذاری/ خط ریلی رشت تا پایان سال به بندرانزلی متصل می‌شود راه‌اندازی طرح‌های توسعه‌ای در منطقه آزاد انزلی؛ فرصت‌های شغلی جدید در گیلان ایجاد می‌شود قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... گیلان| ۹ پروژه گردشگری و صنعتی در منطقه آزاد انزلی افتتاح شد قطعه ۷ راه‌آهن گیلان آماده ریل‌گذاری/ خط ریلی رشت تا پایان سال به بندرانزلی متصل می‌شود راه‌اندازی طرح‌های توسعه‌ای در منطقه آزاد انزلی؛ فرصت‌های شغلی جدید در گیلان ایجاد می‌شود پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ گزارش| اعتراض متقاضیان طرح مسکن ملی؛ قیمت‌ها عادلانه نیست ۲ ۲ کشته در انفجار معدن آق دربند سرخس/ علت حادثه در دست بررسی است ۳ "هر کوچه یک حسینیه"| مدیحه‌سرایی حاج مهدی رسولی مقابل درب منزل یک شهید + تصاویر ۴ مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در لشکر ۲۲ سپاه کردستان رسماً معرفی شد ۵ کردستان|جزئیات بازگشایی مدارس و حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس مشخص شد ۶ گزارش|سهم ۲ درصدی مهارت‌آموزی از بودجه آموزشی کشور ۷ اسامی دو کارگر فوت شده در انفجار معدن سرخس اعلام شد ۸ گفت‌وگوی خواندنی تسنیم با پزشک فداکار اردبیلی؛ پزشکی که خدمت در مناطق محروم را به زندگی شهری ترجیح داد مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| حال‌ و هوای خاص محرم در دیار شمس‌الشموس/ عزاداری پرشور مشهدی‌ها در ورزشگاه امام رضا(ع) / تمام پروتکل‌ها رعایت شد گزارش ویدئویی| شمیم روضه حسینی در روستاهای خراسان شمالی / خانه به خانه عشقت را جار می‌زنیم‌ + فیلم گزارش ویدئویی| روایت تسنیم از ‌عزاداری ‌‌شیرازی‌ها در محرمی متفاوت / وقتی سلامت مردم اولویت هیئت‌ها می‌شود گزارش ویدئویی| عشق به حسین در میناب موج می‌زند / مردم ‌آیین سنتی حرکت کاروان حسینی را بازسازی کردند مهمترین اخبار تسنیم دبیرکل حزب الله لبنان: پاسخ اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی داده خواهد شد نخستین شب مراسم عزاداری در بیت رهبر معظم انقلاب برگزار شد دسترسی ایران به آژانس برای بازرسی از دو مکان/ آژانس سوال و درخواست دسترسی فراتری ندارد غریب‌آبادی: همکاری‌ ایران با آژانس صرفاً به انتخاب خود ایران صورت گرفته است استقبال اتحادیه اروپا از توافق ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان منطقه آزاد انزلی ابتدای امسال تاکنون مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی معاون امور بندری گزارش ویدئویی کشتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۶۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه‌جایی ۱۵ هزار و ۸۳۲ دستگاه خودروی ترانزیتی

ایسنا/هرمزگان مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان، با اشاره به جابه‌جایی ۱۵ هزار و ۸۳۲ دستگاه خودروی ترانزیتی با ۱۴ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: تخلیه این تعداد خودروی ترانزیتی توسط ۲۱۰ فروند شناور فلزی انجام و پس از تخلیه و انجام تشریفات گمرکی به مقاصد کشورهای عراق، افغانستان و آسیای میانه بارگیری شد.

مرتضی سالاری امروز (یازدهم اردیبهشت ماه)، با ذکر این نکته که بیش از ۴۵۳ هزار تن کالا از بنادر غرب هرمزگان به کشورهای هدف صادر شد، افزود: ۱۵۰ هزار و ۳۸۹ تن از این کالاها مربوط به صادرات غیرنفتی و ۳۰۳ هزار و ۵۱ تن به صادرات نفتی اختصاص دارد.

وی بیان کرد: صادرات نفتی و غیرنفتی انجام شده به کشورهای مقصد شامل میوه و تره بار، خشکبار، موادمعدنی و مصالح ساختمانی بوده است.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان همچنین در تشریح عملکرد یک‌ماهه تخلیه و بارگیری بنادر غرب استان در سال «جهش تولید با مشارکت مردم، عنوان کرد: در مجموع ۸۸۸ هزار و ۶۶۸ تن عملیات تخلیه و بارگیری از این بنادر انجام شد که افزایش ۴۰ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال داشته است.

وی با بیان اینکه در نخستین ماه بهار امسال از مجموع عملیات جابه‌جایی کالا، ۵۲۹ هزار و ۷۳۴ تن به فرآورده نفتی و ۳۵۸ هزار و ۹۳۴ تن نیز به کالاهای غیرنفتی اختصاص داشته است، از افزایش ۲۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای یخچالی از بنادر غرب استان خبر داد.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان تصریح کرد: با تلاش مجموعه بنادر و دریانوردی غرب در راستای ایجاد بستری ایمن و اقتصادی برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان در یک ماهه امسال، ۹ هزار و ۹۸۸ TEU کانتینر یخچالی با تناژ ۱۰۱ هزار و ۹۴۴ تن تخلیه و بارگیری و نزدیک به چهار هزار و ۹۹۴ TEU کانتینر یخچالی با تناژ ۵۰ هزار ۹۷۲ تن نیز صادر شد.

سالاری یادآور شد: همچنین از مجموع عملیات انجام شده در بنادر غرب هرمزگان ۳۶۷ هزار و ۵۵۱ تن فرآورده نفتی و غیرنفتی با ۴۳ درصد افزایش به صورت رویه کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) در بنادر غرب استان هرمزگان جابه‌جا شد.

وی افزود: از این میزان ۱۴۰ هزار و ۸۸۸ تن مربوط به کاپوتاژ فرآورده‌های غیرنفتی و ۲۲۶ هزار و ۶۶۳ تن نیز کاپوتاژ نفتی بوده است.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان در ادامه از افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت نفتی و غیر نفتی در بنادر غرب استان هرمزگان خبرداد و بیان کرد: در دوره زمانی یاد شده، حجم ترانزیت کالاهای نفتی و غیرنفتی که عمده آن محموله خودرو است، به ۳۸ هزار ۲۱۴ تن رسید.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با اشاره به ترابری ایمن ۱۷۵ هزار و ۳۴۸ مسافر دریایی، گردشگران داخلی و بین‌المللی اظهار کرد: از این تعداد ۱۷۳ هزار و ۵۶۴ نفر سفر در مسیرهای دریایی داخلی از بنادرلنگه، آفتاب و چارک به مقصد کیش، بوموسی و سایر جزایر خلیج‌فارس جابه‌جا و ۱۷۸۴ نفر مسافر نیز به مقصد بنادر کشور امارات متحده عربی تردد کردند.

سالاری تعداد تردد شناورها در بنادر غرب هرمزگان در این مدت را نیز ۲۹۶۴ فروند اعلام کرد که از این میزان تردد، ۱۴۰۴ فروند شناور بالای هزار تن و ۸۴ فروند شناور زیر هزار تن بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • از کاهش زمان صدور بارنامه تا تخلیه و بارگیری به موقع برای افزایش سرعت بازرگانی
  • فعالیت ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی در بندر امام خمینی
  • افزایش ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر
  • ◄ کاهش زمان صدور بارنامه و تخلیه و بارگیری به‌موقع در راه‌ آهن شرق
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • جابه‌جایی ۱۵ هزار و ۸۳۲ دستگاه خودروی ترانزیتی
  • بازدید هیئت هرمزگانی از بندر کانتینربری شانگهای
  • ترابری ۱۷۵ هزار مسافر دریایی از بنادر غرب هرمزگان
  • ۶ عامل هنجارشکنی پس از بازی تیم‌های ملوان و سپاهان دستگیر شدند + جزئیات
  • رشد ۱۰ درصدی تخلیه و بارگیری در راه آهن شمال شرق۲