Web Analytics Made Easy - Statcounter

 دکتر قاسم جان بابایی شامگاه چهارشنبه در حاشیه سفر یک‌روزه به زنجان ضمن بازدید از ظرفیت ها و قابلیت های بهداشتی و درمانی استان در جلسه ستاد دانشگاهی کنترل و پیشگیری از کرونا ویروس بر لزوم تربیت نیروی انسانی ماهر و توانمند در دانشگاه‌ها تاکید کرد و افزود: نیروی انسانی به عنوان عامل زیربنایی یک کشور محسوب می شود و در صورت احداث بهترین ساختمان نیز با پزشکان ماهر و توانمند معنا پیدا می کندو تجربه نشان داده این مهم بر میزان مرگ و میر تاثیرگذار ست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: هم اکنون ۶ ماه از شیوع ویروس کرونا در کشورمان می گذرد و این مدت با خود تجربه شیرین و هم تجربه تلخ را به دنبال داشت، تجربه تلخ از دست دادن عزیزان بود که  در این جامعه زندگی می کردند و از دست دادن آنها غیرقابل جبران است.

این مسوول ادامه داد: اگر از تجربه های به دست آمده درست استفاده نکنیم در مقابل هزینه هایی که دادیم به همه خیانت کردیم، این بیماری یک نوع مانور سنگین بود که نقاط ضعف و قوت را نشان داد که باید تجربیات کسب شده را تقویت و ضعف ها را اصلاح کنیم.

وی  با بیان اینکه  این بیماری یک بحران بوده و فقط یک بیماری نیست و موضوعات سیاسی، اجتماعی و بهداشتی همه کشورهای دنیا را نیز در برگرفته است اظهار داشت: هم اکنون در شرایط سختی قرار داریم، این بیماری تبعاتی برای همه کشورهای دنیا داشت و در کشور های اروپایی و آمریکا بهانه ای برای شورش های خیابانی شد.

جان بابایی افزود: این بیماری در کشورمان کنترل شد و نقش رهبری فرزانه و حکیم که همیشه به درستی در صحنه های مختلف  ورود پیدا کرده و با سخنرانی ها نظام را همراه کردند و در این میان همکاری و حضور همه مردم و روحانیون نیز تعیین کننده بوده  ودر واقع  از عوامل موثر و سرمایه‌های کشور در شرایط کرونا محسوب می شود.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: این وزارتخانه به تنهایی امکان نداشت در کنترل بیماری موفق باشد و همه کسانی که در این کار شریک  بودند باید با برنامه ریزی دقیق و هنر همراهی آنها را داشته باشیم که مطمئناً تضمین کننده سلامت مردم و کشور خواهد بود.

 وی با تاکید براینکه دانشگاه علوم پزشکی زنجان باید تقویت و تربیت نیروی انسانی را اولویت اصلی قرار دهد، اضافه کرد: وزارتخانه با تیم پزشکی توانست در شرایط کرونا موفق عمل کند.
 جان بابایی در ادامه با اشاره به موفقیت دانشگاه علوم پزشکی زنجان در ایجاد تیم همیاران پیشگیری و کنترل در ساختار سلامت استان و حضور نماینده استاندار و دانشگاه در شهرستان ها به عنوان تجربه ارزشمند و بسیار خوبی برشمرد که می تواند برای کشور نیز الگو باشد و به عنوان طرح ملی نیز مطرح شود.

این مسوول ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی زنجان به خوبی رشد کرده و در تراز دانشگاههای سطح یک کشور قرار گرفته و حضور نمایندگان ویژه استانداری و دانشگاه در شهرستان ها مبنی بر تداوم طرح غربالگری است که باید انجام گیرد.

وی با تاکید بر تربیت نیروی انسانی ماهرو توانمند در دانشگاهها اظهار داشت: نیروی انسانی به عنوان عامل زیربنایی یک کشور محسوب می شود  اگر بهترین ساختمان را نیز داشته باشیم با پزشکان ماهر و توانمند معنا پیدا میکند و موثر خواهد شد، تجربه نشان داده نیروی انسانی ماهر بر میزان مرگ و میر تاثیرگزار ست.

معاون درمان وزیر  بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  با بیان اینکه ایجاد تیم همیاران سلامت در پیشگیری و کنترل در ساختار سلامت استان طرحی موفق است، که می تواند در کشور نیز الگو باشد.

برچسب‌ها کرونا قاسم جان بابایی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان زنجان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان زنجان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان زنجان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۶۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز یکشنبه دانشجویان، اساتید، کارکنان و مدیران دانشگاه علوم پزشکی آبادان با برگزاری تجمعی در راستای حمایت از مردم مظلوم غزه، نسل‌کشی بی‌رحمانه صهیونیست‌ها را محکوم کردند.

همچنین در این تجمع حاضران با سردادن فریاد «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» حمایت خود را از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا اعلام کرده و از برخورد خشن پلیس این کشور با اعتراضات اعلام انزجار کردند.

کد خبر 6091022

دیگر خبرها

  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • پایگاه اتوبوس آمبولانس در بویراحمد کلنگ‌زنی شد
  • رشته‌های عفونی و خون متقاضی کمتری دارند/ شاهد گسترش مصرف سیگار هستیم
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها