Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@00:20:24 GMT

گازرسانی به ۹۰ درصد روستاییان مرزنشین خراسان شمالی

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۰۶۵۵۹

گازرسانی به ۹۰ درصد روستاییان مرزنشین خراسان شمالی

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان رازوجرگلان، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هم اکنون ۱۴ هزار و ۳۱۸ خانوار روستایی شهرستان از گاز بهره مند هستند، اظهار داشت: از سال ۹۲ تاکنون ۸۵ روستای این شهرستان مرزی به شبکه گاز سراسری متصل شده اند.

احمدی وحیدی با اشاره به اینکه هم اکنون تنها یک روستای رازوجرگلان با ۵۰ خانوار جمعیت فاقد گاز است، تصریح کرد: اگرچه برخی از آبادی های منطقه جرگلان به دلیل نداشتن کد روستایی و یا خارج بودن از محدوده طرح هادی، گازرسانی نشده اند اما با اقداماتی که اخیرا انجام شد پنج کلاته در منطقه «یکه سعود پایین» وارد حیطه طرح های گازرسانی شد و ۴۰۰ خانوار ساکن در این مناطق توانستند از گاز سراسری بهره مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وحیدی با اشاره به مشکلات مالی و یا عدم تمایل ۸۰۰ خانوار روستایی شهرستان برای اتصال به شبکه گازرسانی، افزود: برخی از خانوارهای روستایی شهرستان علیرغم اتصال به شبکه گازرسانی، هنوز نتوانسته اند از این خدمات برخودار شوند،  که این امر نیازمند همیاری و مساعدت نهادهای حمایتی چون کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی شهرستان است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که از این رقم ۴۴ درصد در روستاها زندگی می کنند.

ضریب نفوذ گاز در مناطق شهری خراسان شمالی ۱۰۰ درصد و در نواحی روستایی ۹۹.۷ درصد است و هم اکنون ۷۳۹ روستای این استان از گاز طبیعی بهره‌مند هستند در حالی که میانگین کشوری گازرسانی در مناطق شهری ۹۶.۴ درصد و در نواحی روستایی ۷۵.۳ درصد است.

خراسان شمالی دارای ۳۰۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان است که بیشتر این مساحت در شهرستان راز و جرگلان واقع است.

این شهرستان سه بخش و ۶ دهستان دارد و ۹۵ درصد جمعیت این منطقه روستایی هستند.

راز، مرکز شهرستان مرزی راز و جرگلان در ۱۲۰ کیلومتری مرکز خراسان شمالی قرار دارد و بیشترین تمرکز جمعیتی قوم ترکمن این استان در راز و جرگلان است.

برچسب‌ها هفته دولت راز و جرگلان خراسان شمالی گاز کارآمدی دولت سوخت مرزنشینان پروندهٔ خبری گازرسانی، هدیه ای به خانواده های روستایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته دولت راز و جرگلان خراسان شمالی گاز کارآمدی دولت سوخت مرزنشینان هفته دولت راز و جرگلان خراسان شمالی گاز کارآمدی دولت سوخت مرزنشینان خراسان شمالی راز و جرگلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۶۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله شدید خراسان شمالی را لرزاند

زلزله‌ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر تیتکانلو از توابع شهرستان فاروج را لرزاند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، دقایقی قبل زلزله‌ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر تیتکانلو از توابع شهرستان فاروج را لرزاند.

این زمین لرزه در عرض جغرافیایی ۳۷.۲۰۲ و طول ۵۸.۳۲۳ و عمق ۸ کیلومتری ره داد.

تاکنون خسارتی از این زلزله گزارش نشده است.

کد خبر 750339

دیگر خبرها

  • زلزله شدید خراسان شمالی را لرزاند
  • پایان پروژه آبرسانی به مجتمع کهنه جلگه خراسان شمالی
  • یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها اختصاص یافت
  • تناسب جمعیت روستایی و شهری خراسان شمالی حفظ شود
  • ۶۵ درصد از راه‌های روستایی طارم آسفالت شده است
  • ۹۶ درصد از راه‌های روستایی شهرستان طارم آسفالت شده است
  • آب‌رسانی به ۴۱ روستا توسط بسیج‌ سازندگی خراسان‌ شمالی
  • جا به جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل و نقل باری خراسان شمالی تا پایان فروردین
  • جابه‌جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل‌ونقل در خراسان شمالی
  • ۱۰۰ درصد شبکه های توزیع نیروی برق خراسان شمالی ایمن شد