Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای مرور مهمترین اخبار دانشگاهی طی یک هفته گذشته در حوزه آموزش و پژوهش با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حوزه آموزش و پژوهش در هفته‌ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن‌ها را می‌توانید در ادامه مرور کنید. برای اطلاع از جزئیات بیشتر هر خبر این گزارش می‌توانید تنها روی عنوان آن موضوع کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نتایج کنکور دکتری ۹۹ اعلام شد 
فاطمه زرین‌آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به اعلام نتایج کنکور دکتری ۹۹ بیان کرد: کل مجازین آزمون دکتری ۹۹ به تعداد ۱۱۶۰۴۰ نفر است که ۶۲۹۳۸ نفر در دوره روزانه مجاز شدند.

گفتنی است، انتخاب رشته کنکور دکتری امسال از سوم تا پنجم شهریورماه در سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام گرفت.

انتخاب رشته کنکور دکتری دانشگاه آزاد تا ۱۰ شهریور ادامه دارد
انتخاب رشته دوره دکتری تخصصی سال ۹۹ دانشگاه آزاد برای داوطلبانی که در آزمون سراسری دوره دکتری تخصصی سازمان سنجش آموزش کشور شرکت کرده اند، از ساعت ۲۲ سوم شهریور ماه آغاز و تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۱۰ شهریور ماه ادامه دارد. داوطلبان لازم است با مراجعه به سامانه www.azmoon.org دفترچه راهنمای انتخاب رشته را مطالعه و سپس برای ثبت رشته‌های به ترتیب علاقمندی خود اقدام کنند.  

آغاز پذیرش دوره‌های کاردانی دانشگاه علمی کاربردی
محمدحسین امید رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی درباره پذیرش مهرماه ۹۹ بیان کرد: پذیرش دوره‌های کاردانی از چهارم تا یازدهم شهریور و پذیرش دوره‌های کارشناسی از یازدهم تا هفدهم شهریورماه انجام می‌شود. ظرفیت پذیرش دانشگاه ۳۴۰ هزار نفر است و در سال ۹۹، ۵۲۰ رشته مقطع محل را خواهیم داشت که از این تعداد ۳۱۲ رشته در مقطع کاردانی و ۳۰۴ رشته در مقطع کارشناسی است.  
ثبت‌نام بدون آزمون کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه آزاد تمدید شد
ثبت‌نام بدون آزمون ویژه استعداد‌های درخشان مقاطع دکتری تخصصی و کارشناسی ارشد سال ۹۹ دانشگاه آزاد اسلامی تا روز دوشنبه ۱۰ شهریور تمدید شد. داوطلبان با مراجعه به سامانه ثبت‌نام الکترونیکی مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی به آدرس www.azmoon.org پس از مطالعه دفترچه راهنما می‌توانند در صورت واجدالشرایط بودن نسبت به ثبت‌‍نام و انتخاب رشته / محل‌های درخواستی اقدام کنند.

ترخیص از خدمت سربازی با ثبت‌نام در دانشگاه پیام‌نور
مرتضی محسنی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور با عنوان اینکه حداکثر معافیت تحصیلی برای مقطع کارشناسی پیوسته پنج سال، کارشناسی ارشد ۳ سال و دکترای تخصصی در دانشگاه پیام نور شش سال است، اظهار داشت: سربازان وظیفه‌ای که به خدمت اشتغال دارند، در صورت قبولی در مقطع کارشناسی و بالاتر و نداشتن غیبت اولیه برای تحصیل در دانشگاه، ترخیص از خدمت خواهند داشت.

ثبت‌نام در رشته‌های بدون کنکور دانشگاه‌ها تا ۷ مهر تمدید شد
فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه تا روز چهارشنبه پنجم شهریورماه ۸۶ هزار و ۸۴۹ نفر برای شرکت در پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی (مهرماه ۱۳۹۹) ثبت نام کرده‌اند، عنوان کرد: مهلت ثبت نام برای شرکت در این دوره‌ها تا روز دوشنبه ۷ مهر تمدید شد.  
اعتقادی به مافیای کنکور ندارم
منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری درباره بحث مافیای کنکور گفت: از نظر من این موضوع نمی‌تواند تأثیرگذار باشد، چون من شخصاً به بحث مافیای کنکور اعتقاد ندارم چرا که ۸۵ درصد رشته‌های دانشگاهی نیاز به نمره آزمون ندارند و مشکل تنها بر سر رشته‌های پرمتقاضی است و امسال هم اعلام شده که ۹۰۰ هزار صندلی بدون نیاز به نمره آزمون قابل انتقال و انتخاب برای داوطلبان است.

ثبت‌نام رشته‌های بدون کنکور دوره‌های کاردانی نظام جدید از ۱۱ شهریور آغاز می‌شود
متقاضیان شرکت در دوره‌های بدون آزمون کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی سال ۹۹ که در مهلت‌های معین پیشین موفق به ثبت‌نام نشدند، می‌توانند از ۱۱ تا ۱۴ شهریورماه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش مراجعه و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما و اصلاحات مربوط به آن نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته در پذیرش این رشته‌ها اقدام کنند.
 
انتخاب رشته دوره‌های کاردانی به کارشناسی ناپیوسته از ۱۱ تا ۱۴ شهریور انجام می‌شود
مطابق اطلاعیه اعلام شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور درباره فراهم کردن فرصت مجدد ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در رشته‌های پذیرش براساس سوابق تحصیلی «معدل کل دوره کاردانی» دوره‌های کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۹۹، کلیه متقاضیان شرکت در این دوره‌ها می‌توانند از روز سه‌شنبه ۱۱ شهریورماه با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org برای ثبت‌نام اقدام کنند.  
کلاس‌های آموزشی دانشگاه صنعتی شریف از ۲۹ شهریورماه آغاز می‌شود
مطابق تقویم آموزشی نیمسال اول سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ دانشگاه صنعتی شریف دانشجویان کارشناسی ورودی ۹۸ و ماقبل از ۱۵ تا ۱۸ شهریورماه و دانشجویان تحصیلات تکمیلی ورودی ۹۸ و ماقبل از ۱۹ تا ۲۲ شهریورماه ثبت‌نام خواهند شد همچنین کلاس‌های دانشجویان مقاطع تحصیلی مختلف از ۲۹ شهریورماه آغاز می‌شود.

جزئیات طرح جابجایی رشته‌های دانشگاه آزاد اعلام شد 
بهروز طهماسب کاظمی رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد با اشاره به اجرای طرح جابجایی رشته‌ها تا حد مجاز در واحد‌های دانشگاه آزاد اظهار داشت: طرح جابجایی رشته‌ها به این صورت است که مثلاً یک رشته در جایی دایر شده و دانشجو جذب می‌کند، اما این رشته نزدیک به مشاغل آن منطقه نیست و فارغ التحصیلان در محیط اطرافشان شغل متناظر آن رشته را ندارند. ما در واقع می‌خواهیم رشته‌ها را با هزینه زیاد از یک واحد یه واحد دیگر و از یک شهر به شهر دیگر جابه‌جا کنیم تا بتوانیم دانشگاه آزاد را به بدنه اجتماع و جامعه نزدیک کنیم؛ چرا که بر این باور هستیم که رشد و پیشرفت منطقه از طریق ارتقای توانمندی نیروی انسانی آنجا رخ دهد.

دسترسی محققان به اسناد علمی و تاریخی با سامانه «سنا» ممکن شد
نخستین و جامع‌ترین بانک کتاب شناسی منابع فارسی جهان با عنوان سامانه «حافظه ملی»، با هدف رسیدن به درگاه تعاملی کنشگران میدان علم، غنی سازی تجربه کاربران و توزیع عادلانه اطلاعات و همچنین در جهت توزیع عادلانه و دسترسی آزاد به اطلاعات نخستین پایگاه جست‌وجوی محتوای روزنامه و نشریات کشور با عنوان «سنا» رونمایی شد.

هفته پژوهش و فناوری امسال از ۲۲ آذرماه آغاز می‌شود
غلامحسین رحیمی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: هفته پژوهش و فناوری در سال ۱۳۹۹ از ۲۲ آذر ماه به مدت یک هفته برگزار می‌شود که مهمترین رویداد پژوهش و فناوری رسمی و گسترده در سطح کشور است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سازمان سنجش انتخاب رشته دانشگاه آزاد پذیرش دانشجو بدون کنکور سازمان سنجش آموزش کشور دوره های کاردانی پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد کنکور دکتری انتخاب رشته اقدام کنند تمدید شد دکتری ۹۹ اعلام شد ثبت نام رشته ها دوره ها سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۶۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۸ هزار داوطلب دکتری انتخاب رشته کردند

علیرضا کریمیان، مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفتگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اظهار کرد: از ۱۵۱ هزار و ۶۴۳ داوطلب شرکت کننده در آزمون دکتری ۱۴۰۳ تعداد ۱۲۵ هزار و ۱۷۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شده اند و کارنامه نتایج اولیه آزمون دکتری از ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ در اختیار داوطلبان قرار گرفته است.

وی افزود: افرادی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در یک یا چند کد ترکیب رشته از مجموعه امتحانی در دوره روزانه یا سایر دوره‌ها شده‌اند، تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت فرصت دارند نسبت به ثبت کدرشته محل‌های انتخابی خود حداکثر ۵۰ کدرشته محل اقدام کنند.

کریمیان با اشاره به اینکه از تعداد بیش از ۱۲۵ هزار نفری که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، ۶۸ هزار و ۷۶۵ نفر مرد و ۵۶ هزار و ۴۰۹ نفر زن هستند، گفت: تاکنون بیش از ۸۸ هزار نفر از داوطلبان مجاز نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده اند، اما این آمار شامل مجازین دانشگاه آزاد اسلامی نیست.

وی یادآور شد: با توجه به چهار اصلاحیه برای دفترچه راهنمای انتخاب رشته و اضافه شدن ظرفیت و یا تغییر و حذف برخی کدرشته محل ها، داوطلبان در صورت نیاز می‌توانند نسبت به ویرایش فرم انتخاب رشته خود تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت اقدام کنند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته بوده و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه دانشگاه آزاد به آدرس www.azmoon.org مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های آن دانشگاه اقدام کنند. کد دسترسی برای انتخاب رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در انتهای کارنامه سنجش درج شده است.

کریمیان افزود: اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و … در دهه اول خردادماه ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور تمدید شد
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری امروز به پایان می‌رسد
  • حذف ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری
  • ۸۸ هزار داوطلب دکتری انتخاب رشته کردند
  • ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری حذف می‌شود
  • انتخاب رشته بیش از ۸۸ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • مهلت ثبت نام بدون آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • تمدیدانتخاب رشته داوطلبان دوره دکتری تخصصی۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی
  • اعلام نتایج بررسی اولیه پذیرش بدون آزمون دکتری دانشگاه تهران
  • پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی