Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، بیشتر دانشگاه‌های کشور درگیر مشکلات صنفی و رفاهی هستند اما این مشکلات در دانشگاه‌هایی که مناطق محروم قرار دارند، بیشتر است. کیفیت بد غذاهای سلف، خوابگاه‌های شلوغ و نامناسب و کمبود فضاهای آموزشی از مهمترین مشکلات دانشگاه‌های مناطق محروم است.

محمد اولادنبی دبیر شورای صنفی دانشگاه یاسوج در گفت‌وگو با ایسکانیوز، اظهار کرد: یکی از گرفتاری‌های همیشگی شورای صنفی در دانشگاه مشکلات سلف است و نیمی از انرژی اعضای را همین مسئله می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر اینکه غذاهای سلف کیفیت خوبی ندارد، برخوردهای خوبی هم توسط کارکنان سلف با دانشجویان صورت نمی‌گیرد. حجم غذای سلف کمتر از میزان استاندارد است اما مهمترین اشکال همان کیفیت نامناسب غذاست.

اولادنبی با اشاره به اینکه مواد اولیه‌ای که برای سلف تهیه می‌شود، بعضا کیفیت خوبی ندارند، گفت: طبق قراردادی که دانشگاه با پیمانکار سلف دارد، باید به همراه بعضی از غذاها میوه داده شود. پیمانکار هم برای این کار سیب‌های بی‌کیفیتی تهیه کرده و هیچ وقت هم نوع میوه را تغییر نمی‌دهد. وی در پاسخ به اعتراض دانشجویان هم می‌گوید به من گفته‌اند؛ میوه، سیب هم میوه است.

دبیر شورای صنفی دانشگاه یاسوج در پاسخ به اینکه نسبت به مشکلات سلف شورای صنفی چه کاری انجام داده است، گفت: قبل از تعطیلات عید نوروز و شیوع ویروس کرونا با نظر شورای صنفی دانشجویان اعتصاب کردند و از غذای سلف استفاده نکردند.

اولادنبی با بیان اینکه اعتصاب در روز جلسه شورای صنفی با هئیت رئیسه بود، افزود: بارها مشکلات سلف به مسئولان دانشگاه گفته شد اما کاری صورت نگرفت. مجبور شدیم صدای اعتراض خود را در قالب یک اعتصاب آرام به گوش مسئولان دانشگاه برسانیم. بعد از این اعتراض تغییرات به صورت مقطعی صورت ‌گرفت اما ادامه‌دار و ثابت نبود.

کیفیت بد آموزش مجازی

دبیر شورای صنفی دانشگاه یاسوج با بیان اینکه مشکلات آموزشی زیادی در دانشگاه داریم، اظهار کرد: به خاطر نوع برخورد اساتید، شیوه نمره‌ دادن و مشروطی‌های زیاد دانشگاه به خصوص در دانشگاه فنی و مهندسی، شورای صنفی به وزارت علوم نامه نوشت.

اولادنبی درباره مسائل آموزشی بعد از شیوع کرونا گفت: قرار بر این بود که در این ایام استادها همکاری بیشتری با دانشجویان داشته باشند اما متاسفانه نه تنها چنین اتفاقی رخ نداد که سخت‌گیری‌ها بیشتر هم شد.

وی با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد استان محرومی است و بیشتر دانشجویان دانشگاه یاسوج هم بومی هستند، عنوان کرد: مناطقی در استان هستند که یا تحت پوشش اینترنت قرار ندارد یا از اینترنتی ضعیفی برخوردار است. شورای صنفی در ایام آموزش مجازی حجم زیادی پیام از سوی دانشجویان داشتیم که اعلام می‌‌کردند شرایط طوری نیست که در کلاس‌های آنلاین شرکت کنیم.

اولاد نبی در ادامه افزود: برخی دانشجویان به خاطر نداشتن سخت‌افزار مناسب، در اختیار نداشتن اینترنت یا اینکه توانایی پرداخت هزینه‌های اینترنت را نداشتند‌، نمی‌توانستند در کلاسهای آنلاین حاضر شوند. اساتید هم می‌گفتند کسانی که تعداد غیبتشان از یک حدی بگذرد باید درس را حذف کنند.

سخت‌گیری اساتید در امتحانات

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری شورای صنفی و بیان مشکلات و شرایط دانشجویان حضور الزامی در کلاسهای آنلاین برداشته شد اما اساتید خیلی این مساله را جدی نگرفتند. برخی اساتید به خاطر غیبت دانشجویان نمره کسر کردند و اگر دانشجویی غیبت داشت و نمی‌توانست در امتحان نمره عالی کسب کند، استاد به او نمره مردودی می‌داد.

دبیر شورای صنفی دانشگاه یاسوج با اشاره به اینکه کیفیت آموزش مجازی به مراتب از آموزش حضوری پایین‌تر بود، گفت: از آنجا که اولین تجربه استادها در آموزش مجازی بود، توانایی خوبی در انتقال مطلب به این شیوه نداشتند. ضمن اینکه راه فرار دانشجویان از این کلاسها هم زیاد بود و به همین خاطر سطح کیفی آموزش بسیار پایین بود.

وی با بیان اینکه وقتی سطح کیفی آموزش پایین می‌آید، باید سطح توقع از دانشجو هم کمتر باشد، افزود: همکاری که از مسئولین آموزش انتظار می‌رفت و در این باره قول داده بودند، صورت نگرفت. با وجود اینکه اساتید نتوانستند مطالب درسی را به خوبی انتقال دهند اما در امتحانات خیلی سخت‌گیری شد.

انتهای پیام/

366 / 320 شورای صنفی دانشگاه یاسوج مشکلات صنفی محمد اولادنبی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: شورای صنفی دانشگاه یاسوج مشکلات صنفی آموزش مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۷۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: ایجاد مراکز مشاوره فعال و استفاده از ظرفیت خیرین یکی از مهم‌ترین راهکارهای کاهش مشکلات دانشجویان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، جهانگیر جوانمرد در نشست با مسئولان فرهنگی دانشگاه ها اظهار داشت: در صورتی که از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها، نخبگان و صاحبنظران به خوبی استفاده شود در پیشگیری از وقوع بسیاری از معضلات اجتماعی به نتایج خوبی دست می یابیم.

وی با انتقاد از فاصله فکری ایجاد شده در بین اساتید و دانشجویان خاطرنشان کرد: تقویت مهارت های ارتباطی از طریق برگزاری دوره های آموزشی و گفتمان بین اساتید و دانشجویان به منظور فراهم کردن فرصت های آشنایی با مشکلات دانشجویان و تلاش برای حل آن ضروری است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه مقوله پیشگیری یک امر فرازمانی و فراقوه ای است، گفت: یکی از مهمترین راهکارهای کاهش آسیب‌ها، استرس‌ها و نیز سایر مشکلات دانشجویان، ایجاد واحد‌های مشاوره فعال و مراکز نیکوکاری در دانشگاه‌هاست که می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌ها و نهاد‌ها و به ویژه خیرین نسبت به حل و فصل بسیاری از این مشکلات دست پیدا کرد.

در این نشست مسئولان فرهنگی دانشگاه‌ها نیز با قدردانی از حمایت‌های دستگاه قضایی استان از برنامه‌های پیشگیرانه در دانشگاه‌ها به تبیین و تشریح برنامه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰۰ برابری سرعت اینترنت با اجرای موفق پروژه فیبرنوری
  • آماده پرتاب ماهواره برای دیگر کشورها هستیم/ پایگاه جدید فضایی ایران در چابهار دسترسی به مدارهای متوعی را فراهم می‌کند
  • مسئولان مشکلات کارگران را مورد توجه قرار دهند
  • اینترنت کوانتومی و توسعه فناوری دسترسی رادیویی باز؛ پروژه‌های پرچمدار ستاد اتصال‌پذیری
  • هشدار دانشگاه کلمبیا درباره احتمال اخراج دانشجویان
  • دانشگاه کلمبیا درباره احتمال اخراج دانشجویان هشدار داد
  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
  • اینترنت کوانتومی و فناوری دسترسی رادیویی باز در کشور توسعه می‌یابد
  • اینترنت کوانتومی و فناوری دسترسی رادیویی باز در کشور توسعه خواهد یافت
  • اینترنت کوانتومی و دسترسی رادیویی در دستور کار معاونت علمی