Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@16:19:38 GMT

داغی کف پا، زنگ هشدار این بیماری ها

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۰۷۱۳۷

داغی کف پا، زنگ هشدار این بیماری ها

داغ شدن کف پا ممکن است دلایل زیادی از جمله کمبود مواد مغذی، ناراحتی کلیوی، دیابت و ... باشد.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ شاید تا به حال برای شما هم پیش آمده باشد که در شب به هنگام خوابیدن در قسمت کف پایتان احساس گرما و داغی شدیدی داشته باشید. اگر به صورت مکرر دچار این حالت نمی‌شوید جای نگرانی وجود ندارد، اما برخی از افراد علاوه بر داغی مکرر در کف پا احساس مور مور شدن می‌کنند، این علائم می‌تواند زنگ هشداری برای بروز یک بیماری باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چربی خون

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که عادت به مصرف غذا‌های چرب و فست فودی دارید و حتی در مصرف این دسته از غذا‌های چرب زیاده رویی می‌کنید، احتمال بروز بیماری چربی خون در شما افزایش می‌یابد. یکی از علائم بروز این بیماری در شما داغ شدن همراه با مور مور شدن و سوزن سوزن شدن پاهایتان است.

ابتلا به دیابت

داغی کف پا یکی از هزاران علائمی است که به شما خبر ابتلا به دیابت را می‌دهد. همچنین ممکن است داغی کف پای شما با عرق کف دست نیز همراه باشد. پس داغی کف پا را باید جدی گرفت.

بیماری مزمن کلیوی

یکی از وظایف اصلی کلیه، تصفیه و پاک سازی بدن و جلوگیری از تجمع انواع آلودگی‌ها در بدن است اما زمانی که کلیه به هر دلیلی از کار بیفتد و دیگر نتواند وظایف خود را به خوبی انجام دهد، این مواد زائد و اضافی در بدن که به دلیل کم کاری کلیه در بدن باقی مانده است به سمت دیگر قسمت‌های بدن حرکت می‌کند و بر اثر سوختن این مواد زائد در دیگر قسمت‌های بدن شما در کف پاهایتان احساس داغی دارید.

کم کاری تیروئید

یکی دیگر از عواملی که می‌تواند سبب بروز داغی کف پا ‌شود کم کاری تیروئید است. زمانی که شما دچار کم کاری تیروئید می‌شوید سوخت و ساز بدنتان نیز کاهش می‌یابد پس در نتیجه با تجمع انواع مواد در بدنتان روبه رو می‌شوید که می‌تواند سبب بروز داغی در کف پایتان شود.

کمبود ویتامین‌ها

در بین انواع ویتامین ها، افراد زیادی از کمبود ویتامین B رنج می‌برند. ویتامین B از جمله ویتامین‌های لازم و ضروری بدن است که کمبود این ویتامین می‌تواند سبب بروز انواع بیماری در شما شود. زمانی که شما با کمبود این ویتامین رو به رو می‌شوید در سیستم عصبی اختلالاتی ایجاد می‌شود که سبب می‌شود تا شما احساس سوزن سوزن شدن  در پا و داغی کف پایتان رو به رو شوید.

 لازم است با بروز این علائم به پزشک مراجعه کنید تا بعد از انجام آزمایشات و معالجه پزشک به علت اصلی این عارضه پی ببرید.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دیابت تیروئید کلیوی چربی خون داغی کف پا کم کاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۷۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار ! این نشانه‌ها به شما می‌گوید کمبود پروتئین دارید

متخصصان تغذیه میزان مصرف پروتئین روزانه را به ازای هرکیلو وزن بدن، هشت دهم گرم  می‌دانند، اما بسیاری از افراد مقداری کمتر یا بیشتر از این میزان مصرف می‌کنند.

به گزارش سرگرمی روز، بسیاری از افراد به ویژه بانوان که رژیم‌های غذایی سخت و سنگین دارند از مصرف کربوهیدرات و پروتئین خودداری می‌کنند، غافل از این‌که کمبود دریافت این مواد زمینه ساز بروز انواع عارضه‌های سلامت می‌شود.

موارد زیر از جمله نشانه‌های کمبود دریافت پروتئین است:

به خوردن خوراک‌های شیرین یا شور تمایل دارید

میزان کافی پروتئین دربدن سبب سوزانده شدن قند ناشی از مواد خوراکی و تنظیم آن می‌شود، از این رو رژیم خوراکی کم پروتئین سبب آزاد سازی بیشتر قند خون درون رگ‌ها و درنتیجه تمایل فرد به مصرف بیشتر خوراکی‌های شیرین یا شور می‌شود.

عضله‌های بدن ضعیف و آسیب پذیر می‌شوند

زمانی که به میزان کافی پروتئین دربدن وجود نداشته باشد بدن ذخیره کافی برای فعالیت‌های فیزیکی ندارد، عضله‌ها ضعیف شده و فرد توانایی کافی برای انجام فعالیت به ویژه ورزش ندارد.

کمبود دریافت پروتئین سبب می‌شود تا آسیب‌های ناشی از جراحی به زودی ترمیم نشده و فرد دچار درد‌های مفصلی و عضلانی شود.

ریزش موی سر پاسخ بدن به کمبود دریافت پروتئین

مصرف کم پروتئین می‌تواند سبب ریزش موی سر، شکنندگی ناخن ها، زرد شدن پوست صورت و احساس ضعف و ناتوانی شود. تک خوردن لب‌ها و پوسته پوسته شدن ناخن‌ها همگی از اثر‌های کمبود مواد پروتئینی دربدن است.

ضعف سیستم ایمنی بدن

سوء تغذیه و کمبود مصرف مواد مغذی به ویژه پروتئین‌ها سبب ضعف سیستم ایمنی بدن و ابتلای فرد به انواع بیماری‌ها می‌شود.

دراین حالت بدن ذخیره پروتئینی کافی برای مبارزه با عامل‌های بیماری زا نداشته و در زمان ابتلا به بیماری به سختی به درمان‌ها پاسخ می‌دهد.

ضعف خلق و خو و احساس عصبانیت

انتقال دهنده‌های عصبی مانند سروتونین و دوپامین همگی از پروتئین تشکیل شده‌اند و کمبود پروتئین سبب افت خلق و خو، ضعف اعصاب، کاهش میزان هوشیاری، عصبانیت و پرخاشگری در افراد می‌شود.

کم خوابی

کمبود پروتئین سبب کم خوابی، بی خوابی و دیدن کابوس می‌شود. تریپتوفان اسید آمینه‌ای ضروری برای سلامت بدن است که سبب احساس خواب آلودگی می‌شود. این اسید آمینه درخوراکی‌هایی، چون دانه‌های آجیل، گوشت بوقلمون، ماهی، برخی انواع پنیر، لوبیا، عدس و تخم مرغ موجود است. کمبود دریافت پروتئین می‌تواند سبب بدخوابی، بی خوابی و برهم خوردن تعادل هورمون‌های بدن شود.

درچه بازه های زمانی از روز پروتئین مصرف کنیم

بیشتر افراد بیشترین میزان پروتئین دریافتی خود را درطول وعده شام به دست می‌آورند، که دراین حالت به دلیل نزدیک بودن به زمان خواب، بیشتر پروتئین به صورت قند جذب بدن می‌شود، کارشناسان توصیه می‌کنند افراد در طول روز و در وعده‌های صبحانه و نهار نیز به میزان کافی پروتئین دریافت کنند تا بدن آن‌ها بیشتربه عضله سازی بپردازد و از ایجاد قند و چربی جلوگیری شود.

خوردن مواد پروتئینی یک ساعت قبل یا پس از انجام تمرین‌های ورزشی می‌تواند سبب عضله سازی، ترمیم بافت‌های عضلانی آسیب دیده دراثر ورزش و افزایش استقامت بدنی برای انجام تمرین‌های ورزشی و قهرمانی شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آیا حتما به خرید قرص ویتامین C نیاز داریم؟
  • هشدار ! این نشانه‌ها به شما می‌گوید کمبود پروتئین دارید
  • «نان کامل» چه نانی است؟
  • مسکن‌ها؛ مهم‌ترین علت بروز سردرد‌های میگرنی!
  • هشدار هواشناسی برای کشاورزان یزدی/ بروز مداخلات جوی در بافق
  • کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟
  • ۵ ویتامین ضروری و مکمل مفید برای سلامت مردان
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • کمبود این ویتامین‌ها، دلیل شدت شوره سر!
  • مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند