Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، یک شرکت دانش‌ بنیان نانویی یکی از تولیدکنندگان میکروسکوپ‌های نیروی اتمی و میکروسکوپ‌های تونلی روبشی در کشور است که قادر به تصویربرداری نانومقیاس از طیف وسیعی از نمونه‌ها است.

به گفته رضا صابر مدیرعامل این شرکت با استفاده از نانوسکوپ می‌توان علاوه بر تصویربرداری از سطوح نانومتری، اندازه‌گیری سایز و همچنین اسپکتروسکوپی، حتی لیتوگرافی و یا حکاکی و جابه‌جایی مولکول‌ها و یا اتم‌ها را در خلاء انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صابر گفت: قریب به ۱۴۰ دستگاه از میکروسکوپ‌های شرکت نانو سیستم پارس تا کنون به فروش رفته که بخشی از این میکروسکوپ‌ها به کشورهایی بولیوی، پاکستان، ونزوئلا، کوبا و بولیوی صادر شده است که در حال حاضر در حال رایزنی برای فروش به چین هستیم.

به گفته وی، این سیستم قادر به تصویربرداری از هر نوع سطح و ماده‌ای نظیر مواد زیستی و رسانا است.

صابر با اشاره به تفاوت قیمت دستگاه ایرانی با نوع خارجی آن نیز با تاکید براینکه کارکرد اصلی دستگاه ایرانی مشابه نوع خارجی آن است، تصریح کرد: قیمت دستگاه ما یک سوم نمونه کره‌ای و یک دهم نمونه آمریکایی است و از نظر کیفی نیز تقریبا همان کیفیت تصویربرداری را دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران افزود: علاوه بر میکروسکوپ، ما دستگاه هایپرترمیا نیز تولید کرده و به بازار عرضه می‌کنیم. یکی از بخش‌های مهم کسب و کار ما ارائه خدمات با این دستگاه است که مشتریان از سراسر کشور داریم. از خارج از کشور نیز برای انجام تست با این دستگاه نمونه برای ما ارسال می‌شود.

میکروسکوپ پروب روبشی از جمله ابزار تحقیقاتی قدرتمند و مدرن است که اجازه می‌‌دهد که مورفولوژی و خواص موضعی سطوح مختلف با تفکیک‌‌پذیری فضایی بالا در حد نانومتر، انجام پذیرد. در میکروسکوپ‌‌های پروب روبشی، مشابه سایر روش‌‌های آنالیز روبشی ، سطح نمونه روبش می‌‌شود و با اندازه‌‌گیری و پردازش سیگنال‌‌های به دست آمده از نقاط مختلف سطح روبش‌شده، تصویر تشکیل می‌شود. قدرت تفکیک و بزرگنمایی میکروسکوپ‌‌های پروب روبشی، بهتر از میکروسکوپ‌‌های الکترونی متداول است و امکان تهیه تصاویر سه بعدی از اتم‌‌ها را فراهم می‌‌آورد.

انتهای پیام/

169 / 336 نانوسکوپ دانشگاه دانش بنیان نانو صادرات لیتوگرافی مواد زیستی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: نانوسکوپ دانشگاه دانش بنیان نانو صادرات لیتوگرافی مواد زیستی میکروسکوپ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۷۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران برتر کشور شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران در سی‌وششمین گردهمایی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های سراسر کشور که در دانشگاه زاهدان برگزار شد، از سوی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان «مرکز مشاوره برتر کشوری در سال ۱۴۰۲» انتخاب شد و با اعطای لوح تقدیر و تندیس، دکتر زهره عزیزی رئیس مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران از سوی  هاشم داداش‌پور معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مورد تقدیر قرار گرفت.

تعداد جلسات برگزار شده توسط روانشناسان، مشاورین و مددکاران و خدمات واحد نوروتراپی دانشگاه‌ها به صورت حضوری و غیرحضوری، خدمات و حمایت‌های مددکاری اجتماعی، توانمندسازی جامعه دانشگاهی، آموزش و ارائه خدمات بهداشت روان (نشست‌های تخصصی، کارگاه‌ها و وبینار‌های آموزشی مختص دانشجویان، کارکنان، اساتید و خانواده دانشگاهیان، توانمندسازی جامعه دانشگاهی، انتشارات و تولید محتوا، میزان خدمات روانشناختی شامل طرح‌های حمایتی و مناسبتی برای دانشجویان دانشگاه، سطح پوشش دانشجویان جدیدالورود در طرح کارنامه سلامت روان، تعداد اعضا و میزان فعالیت همیاران سلامت روان، مداخله در بحران‌های روانشناختی و تعداد جلسات تشکیل شده در این خصوص، میزان فضای فیزیکی و نرخ رشد فضای مستقل و برگزاری سمپوزیوم‌های ملی و بین‌المللی، از معیار‌های ارزیابی عملکرد سالانه مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌هاست.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشجویان تعلیق شده در آمریکا به ایران بیایند با هزینه تحصیل‌ رایگان!
  • تپش دانش بومی در قلب خودروی ایرانی
  • ایدکوپرس سایپا،‌ تندیس شرکت برتر ایران را از رئیس جمهور دریافت کرد
  • مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران برتر کشور شد
  • گلایه متقاضیان سرای خودرو از تاخیر در پلاک گذاری کامیونت‌ها
  • تمدن ایرانی-اسلامی از عرصه جهانی حذف‌شدنی نیست
  • ایدکوپرس سایپا،‌ تندیس شرکت برتر ایران را از رییس جمهور دریافت کرد
  • رییس سازمان بسیج اساتید استان کرمان استاد نمونه کشور شد
  • لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • تبدیل وضعیت رانندگان استیجاری ایثارگر چه زمانی انجام می‌شود؟