Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا ظفرقندی، در پیامی به مناسبت روز داروساز، اظهار داشت: از این فرصت استفاده می‌کنیم و از زحمات داروسازان ایران چه در مقطع همه گیری کرونا و چه در تمام ادوار گذشته تقدیر می‌کنیم.

زحمات داروسازان در طی تاریخ داروسازی ایران همیشه مکمل و همراه طبابت ایرانی و یک پایه اصلی سلامت جامعه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گذشته همه اطبا داروساز هم بودند و امروز هم علم طبابت بدون همکاری و همراهی داروسازان ممکن نیست.

از ۵ جلد کتاب قانون حکیم ابوعلی سینا ۲ جلد آن در خصوص داروها و داروسازی بود رازی را هم پدر داروسازی جهان می‌دانند که بزرگترین خدمتی که رازی به علم و دانش کرد این بود که شیمی را وارد داروسازی کرد.

در بحران همه گیری کرونا جامعه داروسازی کشورمان به رغم همه کمبودها و مشکلاتی که با آن روبرو بود خدمات ارزشمندی را ارائه کرده است. تاکنون حداقل ۸ نفر از این جامعه به درجه شهادت نائل شده‌اند و صدها نفر هم به بیماری مبتلا شده‌اند اما با این وجود جامعه داروسازی کشور خدمات ارزشمندی برای مقابله با این بیماری ارائه داده است.

یکی از مشکلات داروسازان در این مقطع این بود که مردم را برای تهیه ماسک و وسایل بهداشتی به سمت داروخانه‌های می‌فرستادند در حالی که این وسایل در اختیار داروخانه‌ها قرار نگرفته بود و این موضوع مشکلات بسیاری را برای داروخانه‌ها رقم زد. با این وجود داروسازان در صف اول خدمت به مردم قرار داشتند و باید از آنان تقدیر و تجلیل کنیم.

خوشبختانه در کشورمان از لحاظ علم داروسازی پیشرفت‌های زیادی داشته‌ایم بخصوص در حوزه داروهای نوترکیب و امیدواریم که با حمایت دولت و حاکمیت از صنعت داروسازی که از صنایع پیشرفته و مولد کشور است بتوانیم هم در زمینه اشتغال و هم در زمینه تأمین نیاز بازار داخلی و نیز مقوله صادرات گام‌های بزرگی برداریم.

در نهایت از طرف خودم و همکارانم از زحمات همکاران داروساز خود قدردانی می‌کنیم.

کد خبر 5009762

منبع: مهر

کلیدواژه: روز داروساز محمدرضا ظفرقندی سازمان نظام پزشکی ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی روز پزشک آمار کرونا سیما سادات لاری محرم 99 علیرضا زالی روز داروساز سعید نمکی سازمان نظام پزشکی فاصله گذاری اجتماعی تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران پلاسما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۷۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش پیاده‌روی خانوادگی با جوایز ارزنده در یاسوج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، به مناسبت هفته سلامت همایش پیاده‌روی خانوادگی در یاسوج برگزار می شود.
این همایش به همت دانشگاه علوم‌پزشکی یاسوج و با اهداء جوایز ارزنده برگزار می شود.
این همایش فردا جمعه ۷ اردیبهشت از ساعت ۷:۳۰ از بقعه مبترکه امامزاده عبدالله یاسوج آغاز می شود.

 

دیگر خبرها

  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • غیر قانونی بودن سبدفروشی دارو توسط شرکت‌های پخش
  • گزیده ای از خطبه های نماز جمعه شهرهای آذربایجان غربی
  • راه مبارزه با روانشناس‌نماها ارتقاء سواد سلامت روانی جامعه است
  • شهادت هزاران نفر از مردم فلسطین، دستاورد غرب وحشی و مدعی دموکراسی است
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • ارتقاء سواد سلامت روانی جامعه، راهی برای مبارزه با روانشناس‌نماها
  • تضعیف فرهنگ جهاد و شهادت، هدف دشمنان انقلاب
  • مراسم گرامیداشت شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت در یزد
  • همایش پیاده‌روی خانوادگی با جوایز ارزنده در یاسوج