Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام ناصر شکریان امیری صبح پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش و فرا رسیدن عاشورا و تاسوعای حسینی، اظهار داشت: فرهنگ ناب حسینی یک فرهنگ پویا و زنده است و امروز این فرهنگ به عنوان یک فرهنگ جهانی طنین انداز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به تقدیر رهبر معظم انقلاب از رعایت دقیق پروتکل‌های وزارت بهداشت و درمان از سوی هیئات مذهبی و برگزاری باشکوه مراسم محرم ۱۴۴۲ هجری قمری، افزود: هیأت‌های مذهبی ثابت کردند مراسم سوگواری و عزاداری برای سید و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع) تعطیل شدنی نیست و با رعایت ملاحظات و بهترین شیوه در برگزاری این مراسم رضایت رهبر معظم انقلاب را فراهم کردند و بار دیگر ولایت مداری و دین داری خود را اثبات کردند.

حجت الاسلام ناصر شکریان در ادامه با اشاره به فرا رسیدن عاشورا و تاسوعای حسینی و اهمیت برگزاری نماز ظهر عاشورا و زیارت امام حسین (ع)، تصریح کرد: با توجه به مجوز وزارت بهداشت و تصمیمات ستاد برگزاری مراسمات عزاداری، نماز ظهر عاشورا در تمامی شهرهای مازندران در فضای باز و با رعایت دقیق پروتکل‌های وزارت بهداشت و درمان و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک، مواد ضدعفونی کننده و مهر و سجاده شخصی برگزار خواهد شد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر برگزاری نماز ظهر عاشورا و زیارت امام حسین (ع) در تمامی شهرهای مازندران، تاکید کرد: شایسته است در راستای برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم نماز ظهر عاشورا ائمه جمعه و جماعات شهرهای مازندران و تمامی فعالان حوزه دین در برگزاری باشکوه این مراسم برنامه ریزی کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در بخش پایانی سخنان خود، مقاومت، ایثار، آزادگی و بصیرت را درس بزرگ حضرت سیدالشهداء (ع) در واقعه کربلا دانست و خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی با بهره گیری از مکتب نورانی حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام امروز در جهان پرتوافشانی می‌کند و تعظیم شعائر دینی و الهی به ویژه مراسم عزاداری حضرت سیدالشهداء (ع) هویت و عامل قدرت انقلاب اسلامی است و امروز جمهوری اسلامی به برکت این محرم و صفر در جهان عزتمندانه و مقتدرانه نقش آفرینی می‌کند.

استاد برجسته حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های مازندران در پایان ضمن اشاره به اهمیت برگزاری باشکوه نماز ظهر عاشورا، بیان داشت: برگزاری نماز ظهر عاشورا، اقتدا به نماز ظهر عاشورای سرور و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین علیه السلام است و مهم‌ترین درس حضرت سیدالشهداء (ع) در واقعه عاشورا اهمیت ایشان به نماز به ویژه نماز اول وقت تحت هر شرایطی می‌باشد و قطعاً ارادتمندان و عاشقان به ساحت مقدس امام حسین (ع) باید به برگزاری نماز اول وقت و نماز ظهر عاشورا اهتمام ویژه ای داشته باشند.

کد خبر 5009803

منبع: مهر

کلیدواژه: تبلیغات اسلامی مازندران محرم 99 محرم 99 ویروس کرونا هفته دولت ماه محرم شیراز مراسم عزاداری بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا شهرکرد کرمانشاه گرگان قزوین آزادگان جنگ تحمیلی ابا عبدالله الحسین نماز ظهر عاشورا برگزاری نماز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۷۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نمایشواره شهدای «خان‌طومان» در مازندران

به گزارش خبرآنلاین از مازندران، همزمان با «اردیبهشت مقاومت» و در آستانه دومین اجلاسیه ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید استان مازندران نمایشواره شهدای مدافع حرم خان‌طومان سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ساعت ۲۰ در آمفی تئاتر بوستان ولایت ساری برگزار می‌شود. این ویژه برنامه که در قالب نمایش، رجزخوانی و سرود برگزار می‌شود، با حضور مسئولین، خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم و اقشار مختلف مردم همراه است. استان مازندران در کربلای «خان‌طومان» ۱۶ ستاره به نام‌های «علی جمشیدی»، «سعید کمالی کفراتی»، «محمد بلباسی»، «رحیم کابلی»، «حسین مشتاقی»، «حسن رجایی‌فر»، «بهمن قنبری»، «سید سجاد خلیلی»، «حسین بواس»، «محمدتقی سالخورده»، «محمود رادمهر»، «رضا حاجی‌زاده»، «سید رضا طاهر»، «سید جواد اسدی»، «علیرضا بریری» و «علی عابدینی» را در دفاع از حرم آل الله تقدیم کرد. ۴۶ برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902934

دیگر خبرها

  • ۳۰ عنوان ویژه برنامه هفته هلال احمر در استان سمنان برگزار می‌شود
  • برگزاری اجتماع «فرمانده مهدی» در مهریز
  • برنامه‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س) در دهه کرامت اعلام شد
  • برگزاری جشن‌های دهه کرامت در ۲۱۰ نقطه از جهان
  • برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب
  • برگزاری نمایشواره شهدای «خان‌طومان» در مازندران
  • برگزاری نمایشواره شهدای خان‌طومان در مازندران
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع) در بیت نماینده ولی فقیه در خوزستان
  • برگزاری مراسم سالروز عملیات بازی‌دراز طی روزهای ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت‌ماه
  • برپایی آیین های عزاداری شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در مازندران