Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@06:01:39 GMT

بندرخمیر می‌تواند در توسعه هرمزگان نقش آفرین باشد

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۰۷۸۱۰

بندرخمیر می‌تواند در توسعه هرمزگان نقش آفرین باشد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان روز پنجشنبه در مراسم افتتاح طرح‌های شاخص خمیر و تجلیل از خیران حوزه سلامت این شهرستان گفت: از این رو برنامه توسعه‌ راهبردی در هرمزگان را بر مبنای توسعه آمایش سرزمین قراردادیم که نیازمندی های اساسی را در اولویت اجرا قرار می‌دهد.

رضا مد رس بیان داشت: کریدور غرب به شرق و راه‌های مواصلاتی که حداقل در چند سال گذشته به واسطه خدمات همه خدمتگزاران نظام جمهوری اسلامی تقدیم مردم شده است، یکی از این راهبردهاهست که وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون عمرانی استاندار هرمزگان اظهارداشت: همچنین ساختار خمیر در دیدگاه توسعه‌ای از بعد فرهنگی، اجتماعی و مردمی نیز بسیار با اهمیت است و مردم این شهرستان به واسطه نقشی که از قدیم در توسعه هرمزگان داشتند شاخصه و مولفه بسیار توانمندی را در دیدگاه توسعه کلان استان دارا هستند.
مدرس ادامه داد: امروز اگر مسیر افتتاحی بندرخمیر به بندرعباس درنظر بگیریم ناشی از یک عامل مبتنی بر عقلانیت است که به واسطه بهره مندی سریع‌تر مردم از یک ساختار هدفمند که اسم آن راه هست، شاهد بودیم.
وی ابرازداشت: این نگاه توسعه ای هم در هرمزگان و هم در خمیر وجود دارد که جا دارد از مدیران شهرستانی در خمیر و همراهی و دیدگاه اساسی مجمع نمایندگان هرمزگان قدردانی کنیم.
معاون استاندار هرمزگان گفت: این نشان می‌دهد که فرزندان برومند و توانمند در استان به دیدگاه نه تنها توسعه پایدار بلکه پایداری توسعه رسیده و این اتفاق بسیار مهمی است که در حوزه توسعه نیروی انسانی در استان صورت گرفته است.
مدرس گفت: شرایط اقتصادی نزدیک به سه سال است که به شدت بر ساختار برنامه و بودجه و اقتصاد کشور حاکم شده و شرایط اجرای طرح‌ها و برنامه‌های توسعه را تحت تاثیر خود قرار داده اما این ساختار به واسطه رهبری داهیانه و بسیار هوشمندانه رهبرمعظم انقلاب  و خدماتی که کارگزاران در دولت انجام دادند- امروز شاهد این هستیم که نزدیک به ۵۷۶ طرح با سرمایه‌گذاری حدود ۵۰۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.
وی ادامه داد: مشارکت جامعه محلی در توسعه یک جامعه و شهرستان و سازمان نشان دهنده بلوغ است وامیدوارم این مشارکت در امر توسعه، در کنار دولت، خیران و جامعه محلی و مشارکت آن‌ها بتواند روند این توسعه را سرعت بخشیده و ما هم در دولت و در حاکمیت به طور حتم به دنبال این هستیم که سرعت و کیفیت و با بهترین بهره وری بتوانیم خدمات را تقدیم مردم کنیم.

۴۹ طرح عمرانی در خمیر به بهره برداری رسید
فرماندار خمیر گفت: در هفته دولت ۴۹ طرح عمرانی با هزینه‌ای افزون بر ۸۷۰ میلیارد ریال در این شهرستان به بهره برداری رسید.
میرهاشم خواستار افزود: این طرح‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله مسکن، آموزشی، بهداشت و درمان، عمران شهری و روستایی، برق، مخابرات و راه است.
وی بیان داشت: محور رفت بندرخمیر به بندرعباس، ۲۰۰ واحدی مسکن مهرورزان، ۸۴ واحدی مسکن مهر،۴۷ واحد اقشار کم درآمد جیحون،بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان نیاپور بندرخمیر، طرح‌های حوزه مخابرات و توسعه شبکه برق در مجموع با هزینه‌ای افزون بر ۶۵۰ میلیارد ریال از طرح‌های شاخص افتتاحی در این روز بود.
فرماندار خمیر از حمایت‌های استاندار هرمزگان که نگاه ویژه‌ای به شهرستان ها بویژه خمیر دارد، قدردانی کرد و گفت: امیدواریم طرح‌هایی که در هفته دولت به بهره برداری رسید مورد قبول مردم واقع گردد.

روند توسعه در خمیر رو به بهبود است

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت:
روند رشد و توسعه در خمیر نسبت به بهبود پیش رفته و اگر نگاه کلان به بحث‌های گذشته داشته باشیم، در ۴۰ ساله اول و دوم انقلاب گام‌هایی برای توسعه‌ی کشور در ابعاد مختلف برداشته ایم، گرچه انتقاداتی به روند توسعه  وارد بود.
محمد آشوری افزود: توسعه ما همه جانبه نیست، ناپایدار و نامتوازن است و باوجود همه تلاش‌های  ارزشمند که در دولت‌های مختلف انجام شده و منجر به بهبود شاخصه ها شده، هنوز کاستی‌های جدی دارد.
وی بیان داشت: در مجلس در جریان کمبودها و محرومیت‌های منابع کشور و همچنین تحریم‌های ظالمانه هستیم اما چرخ توسعه کشور با روحیه جهادی مسوولان و تاکید مقام معظم رهبری و بل پیگیری‌های دولت، از کار نیفتاده است.
نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد، خمیر و بوموسی در مجلس شورای اسلامی ابرازداشت: ۵۷۶ طرح  در هفته دولت رقم خورده که رقم نسبت خوبی است اما بدلیل اینکه اجرای طرح‌ها در شرایط فعلی گرانتر تمام می‌شود ما تعداد طرح‌هایمان آن اندازه نیست.
وی گفت: در شهرستان خمیر نقش خیران در فرایند توسعه منطقه موثر بوده و امروز خیران بخش سلامت به مدد دولت آمدند.
آشوری ادامه داد: یکی از کارهای بزرگی که در بخش سلامت هرمزگان باوجود کاستی‌های فراوان وجود دارد، استفاده از ظرفیت بنگاه های اقتصادی است.
نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی ابرازداشت: ساخت بیمارستان ۵۶تختخوابی بندرعباس نمونه ای از سند مشارکت است و این یعنی افزایش سرانه تخت بیمارستانی و اینکه کمکی به بخش سلامت که نسبت به شاخصه ملی عقب تر است، گام‌های بلندی برداشته شده است.
آشوری اظهارامیدواری کرد: در برنامه هفته آینده بتوانیم حرکت خدمات اجتماعی و یا انجام مسوولیت های اجتماعی بنگاه ها را به کمک منابع دولت بیاوریم به طور حتم کاستی‌ها و نواقص برطرف می‌شود.

نقش خیران در انجام طرح‌های خمیر مشهود است
 نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: امروز نقش پررنگ خیران در انجام طرح‌ها در خمیر شاهد بودیم که ما باید این نگاه را گسترش و توسعه و حفظ کنیم.
احمد مرادی افزود: در هرمزگان و در بحث درمان بهداشت وسلامت که یکی از دغدغه‌های مردم استان است، سرانه بهداشت و درمان به نسبت کشور و ملی خیلی پایین است.
 وی بیان داشت؛ در این دوره تمام تلاش مجمع نمایندگان هرمزگان این است که بتوانیم این دغدغه مردم را برطرف کنیم که در این راستا نشست‌های متعددی با استاندار، وزیران و معاونانشان داشتیم و در این راستا قول‌هایی داده شد.
نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: احداث درمانگاه تخصصی در خمیر عنوان مطالبه جدی است که حق مردم است و در حال رایزنی و پیگیری هستیم.
مرادی ادامه داد: باور داریم بیمارستان ۳۲ تختخوابی خمیر باید به ۶۴ تختخواب ارتقا پیدا کند، بدلیل اینکه این شهرستان قطبی از پدافند غیرعامل هست.
وی بیان داشت: خمیر تلاقی با شهرستان های قشم، بندرعباس، بندرلنگه و لارستان است و در شرایط بحرانی و خاص باید از شهرستان بندرخمیر استفاده کنیم و این به عنوان یک اصل است که در دولت فعلی و مجلس قبلی این را پذیرفتند و مصوبه آن تا تحقق آن نیازمند پیگیری است.

بهداشت و درمان نیاز ضروری بشر است

امام جمعه موقت اهل سنت خمیر نیز گفت:یکی از اولویت‌های ضروری بشر، بهداشت و درمان است که در کشور ما هم توجه خاصی به آن می‌شود.
سیدعبدالجلیل قتالی افزود: امروز شاهد افتتاح بخش کرونای دز شهرستان خمیر بودیم و از دانشگاه علوم پزشکی خواستاریم به بقیه تعهدات خود همچون تامین دستگاه سونوگرافی دائم و تکمیل بخش آی. سی. بو و سی. سی. یو عمل کنند.
وی بیان داشت: شهرستان خمیر نیازمند پزشک متخصص، حلق و بینی، ارتوپد و بویژه قلب است.
امام جمعه موقت اهل سنت خمیر اظهارداشت: یکی از  تعهدات در زمان افتتاح بیمارستان این شهرستان راه اندازی بخش قلب در ۱۵سال گذشته بوده اما تحقق نیافته است.

بندر خمیر فرزند خلف هرمزگان اما محروم از امکانات است

امام جمعه خمیر گفت: این شهرستان فرزند صالح و خلف هرمزگان اما محروم از امکانات است.
حجت الاسلام صالحی افزود: نگاه به بندرخمیر دقیق نیست و باید اصلاح شود گرچه در یکی تا ۲ ساله گذشته بهتر شده است.
وی بیان داشت: مهم‌ترین خواسته مردم نبود اداره تعزیرات و اداره ثبت اسناد در شهرستان خمیر است که سختی‌هایی را بر مردم تحمیل کرده است.
امام جمعه خمیر اظهارداشت: فضای وحدت در بین مجموعه های شهرستان وجود دارد و همه به این نقطه مشترک رسیدیم که باید برای رفع مشکلات مردم با هم همگام باشیم.

شهرستان بندرخمیر با ۵۶ هزار و ۱۴۸ نفر جمعیت در ۷۰ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع است.

برچسب‌ها خمیر هفته دولت توسعه ایران افتتاح طرح رونق اقتصادی هرمزگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خمیر هفته دولت توسعه ایران افتتاح طرح رونق اقتصادی هرمزگان خمیر هفته دولت توسعه ایران افتتاح طرح رونق اقتصادی هرمزگان نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی بهره برداری بهداشت و درمان شهرستان خمیر امام جمعه هفته دولت طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۷۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین آب پایدار روستا‌های بخش گابریک نیازمند تخصیص اعتبار

حسین صادقی معاون نظارت بر بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفای هرمزگان در این زمینه گفت: اکنون آب مورد نیاز روستا‌های بخش گابریک ازجمله علی آباد به صورت نوبت بندی و هر سه روز یکبار معادل نیاز کل مجتمع های روستایی تامین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مشکلی در تامین نیاز آبی این مجتمع وجود ندارد افزود: یکی از چالش‌های پیش روی ما در این روستا‌ها ذخیره بیش از اندازه آب به وسیله خانوار‌ها در مخازن بزرگ موجود در منازل است.

بیشتر بخوانید:

مشکلات آبرسانی در روستاهای بخش گابریگ از زبان اهالی

معاون نظارت بر بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفای هرمزگان گفت: در صورت تخصیص اعتبار مورد نیاز، تامین آب شرب پایدار این منطقه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • نان توت فرنگی یک نان خوش عطر و طعم و ساده
  • کشف ۱۴۹ رأس دام قاچاق در بندرخمیر
  • ساخت آموزشگاه ۶ کلاسه سعدی در بندرخمیر
  • برای تحقق رشد اقتصادی نیازمند اجرای برنامه‌های تحول آفرین هستیم
  • تامین آب پایدار روستا‌های بخش گابریک نیازمند تخصیص اعتبار
  • طرز تهیه کوکی شکلاتی + نکات مهم و فوت و فن‌ها
  • ۸۰ هزار میلیارد ریال طرح عمرانی آماده بهره‌برداری در گناباد است
  • بندر گوگسر آخرین بندرگاه هرمزگان در دریای عمان
  • پیست موتورسواری بندرعباس غیراستاندارد و حادثه‌آفرین ‌است
  • امسال تعهدات دولت در حوزه‌های درمان، آب و مسکن به مردم ارائه می‌شود