Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بخش آسیای غربی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به درخواست ۳۳۰ میلیون دلاری آمریکا از سودان برای خارج کردن نام این کشور از لیست‌ تروریست‌ها، خاطر نشان کرد: در دولت ترامپ هر چیزی می‌تواند فروخته و یا خریداری شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «سید رسول موسوی» مدیرکل بخش آسیای غربی وزارت امور خارجه در صفحه توئیتر خود نوشت: «خدای من! اگر شما به دونالد ترامپ پول بدهید، تروریست نیستید! در دولت ترامپ هر چیزی می‌تواند فروخته و یا خریداری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا برای خارج کردن سودان از لیست تروریست‌ها 330 میلیون دلار غرامت خواسته است.»

مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا، روز سه شنبه وارد خارطوم شد. وی در این سفر ضمن اینکه خواستار بهبود روابط میان سودان و رژیم صهیونیستی شد، درباره مساله برداشتن تحریم‌ها و خارج کردن سودان از لیست تروریست‌های آمریکا در صورت پرداخت غرامت 330 میلیون دلاری گفت‌وگو کرد.

 هرچند رویترز گزارش داد، «عبدالله حمدوک» نخست وزیر سودان به مایک پامپئو گفته است: او اختیار عادی سازی روابط با اسرائیل را ندارد و این موضوع نباید به خارج کردن سودان از لیست تروریست‌‌های دولت آمریکا ارتباط داشته باشد.

در همین رابطه وزیر امور خارجه کشورمان در صفحه توئیتر خود نوشت: «به لطف مایک پامپئو ما ضوابط برای خارج کردن یا وارد کردن (نام) یک کشور در لیست تروریست‌‌های وزارت خارجه آمریکا را می‌دانیم: روابط با اسرائیل.»

ظریف در ادامه توئیت خود در توصیف رژیم صهیونیستی آورده است: «تهدید هسته‌ای شماره یک جهان، ناقض حقوق، اشغالگر غیرقانونی و موجودیت ترور. جهان چگونه می‌تواند همچنان سیاست خارجی آمریکا را جدی بگیرد؟»

ظریف: جهان چگونه می‌تواند همچنان سیاست خارجی آمریکا را جدی بگیرد؟ظریف: زورگویی و قانون‌شکنی پامپئو بار دیگر آمریکا را منزوی کرددیپلمات روس: برخلاف ادعای آمریکا، ایران عامل بی‌ثباتی اوضاع عراق نیست انتهای پیام/ R1016169/P/S8,95,1128/CT10 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ دبیرکل حزب الله لبنان: پاسخ اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی داده خواهد شد ۲ داماد جعبه سیاه متواری عربستان سعودی بازداشت و ناپدید شد ۳ چرا رسانه‌های صهیونیستی واژه «الخلیج الکبیر» را ترویج می‌کنند؟ ۴ استقبال اتحادیه اروپا از توافق ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ۵ برایان هوک: چین نمی‌تواند همزمان با ایران و اسرائیل رابطه داشته باشد ۶ شرط عربستان برای عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی ۷ روسیه: مکانیزم ماشه، آینده و پیگرد قانونی‌ ندارد ۸ وزیر صهیونیست: با فروش حتی یک پیچ از جنگنده‌های اف ۳۵ به امارات مخالفیم مهمترین اخبار بین الملل روسیه: مکانیزم ماشه، آینده و پیگرد قانونی‌ ندارد ائتلاف فتح: آمریکا هیچ جدیتی در حمایت از توسعه اقتصادی عراق ندارد دیپلمات روس: به‌خلاف ادعای آمریکا، ایران عامل بی‌ثباتی اوضاع عراق نیست گروسی: زمان راستی‌آزمایی آژانس از فعالیت‌های هسته‌ای ایران محرمانه است مهمترین اخبار تسنیم دیپلمات روس: به‌خلاف ادعای آمریکا، ایران عامل بی‌ثباتی اوضاع عراق نیست گروسی: زمان راستی‌آزمایی آژانس از فعالیت‌های هسته‌ای ایران محرمانه است گزارش ویدئویی| تداوم ورود کالاهای اساسی به بنادر ایران / ۱۴ میلیون و ۳۹۰ هزار تن کالا ‌صادرات داشتیم جهاد اسلامی: مقاومت آماده هرگونه پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی است بزرگترین رزمایش کمک‌های مومنانه کشور در حسینیه اعظم زنجان هدف‌گذاری شد/ تأمین ۱۱۰ هزار بسته معیشتی درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی لیست تروریست امور خارجه بین الملل خارج کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۷۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود

«هادی برهانی» استاد دانشگاه مطالعات فلسطین دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اعتراضات گسترده دانشجویی در آمریکا علیه نسل‌کُشی در غزه اظهار کرد: برخوردهای محدودکننده و خشن پلیس آمریکا علیه دانشجویان که در حمایت از مردم فلسطین دست به برگزاری تجمع‌های اعتراضی زده‌اند، ریشه در هراس دولت‌مردان آمریکا بابت حمایت از رژیم صهیونیستی دارد.

وی ادامه داد: حمایت از رژیم صهیونیستی در آمریکا و کشورهای غربی، بر اساس دروغ بنا شده که در جریان جنگ غزه، بسیاری از این دروغ‌ها افشا شده است.

استاد دانشگاه مطالعات فلسطین دانشگاه تهران با بیان اینکه در اعتراضات آمریکا شاهد حضور «دانشجویان و اساتید یهودی» هم هستیم افزود: در کشورهای غربی و آمریکا، دانشگاه‌ها از موقعیت ویژه‌ای برخوردارند و از سویی این اعتراضات در بهترین دانشگاه‌های آمریکا در حال انجام است که اگر ادامه یابد، امواج تحول و تغییر می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود.

برهانی در این‌باره گفت: در صورت انتقال اعتراضات به مردم عادی، دولت آمریکا دیگر نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد و همین امر در نهایت تبدیل به خطری برای رژیم صهیونیستی و لابی این رژیم در آمریکا خواهد شد.

وی اضافه کرد: در آمریکا «دموکراسی نیم‌بند» وجود دارد و اگر اکثریت مردم در این کشور، مخالف حمایت از رژیم صهیونیستی باشند، سیاست حمایت از این رژیم دیگر قابل تداوم نخواهد بود و حمایت واشنگتن از تل‌آویو به خطر می‌افتد.

استاد دانشگاه مطالعات فلسطین دانشگاه تهران با بیان اینکه در میان کشورهای غربی، آمریکا تنها کشوری است که هنوز اکثریت مردم در آن از کمک به رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند گفت: تحولات جدید پس از ۷ اکتبر (طوفان‌الاقصی) افکار عمومی در آمریکا را به خطر انداخته که اگر این خطر توسعه یابد، منجر به پایان حمایت از رژیم صهیونیستی در این کشور می‌شود.

کد خبر 6090101 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • آمریکا به شدیدترین وجه ممکن اعتراضات دانشجویان را سرکوب کرده است
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است
  • غریب‌آبادی: سرکوب جنبش‌‌های دانشجویی آمریکا را محکوم کنید
  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
  • طوفانی که پرده‌ها را کنار زد
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به رفتار خشونت‌آمیز پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله