Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: مردم از عملکرد شوراها ناراضی هستند و کار به جایی رسیده است که می‌گویند اگر شوراها نباشند وضعیت‌شان بهتر است. - اخبار استانها -

رسول فرخی میکال در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با بیان اینکه شوراهای اسلامی یکی از مبانی و پایه‌های تحقق حکومت مردم‌سالاری دینی در کشور هستند اظهار داشت: اکثریت مردم و شهروندان از عملکرد شوراها ناراضی هستند و کار به جایی رسیده است که می‌گویند اگر شوراها را نداشته باشند وضعیت‌شان بهتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس پنجمین دوره فعالیت شوراهای اسلامی شهر و روستا را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: اگر بخواهیم حوزه عملکردی و درصد موفقیت شوراها را در سال‌های اخیر مورد نقد و بررسی قرار دهیم لازم است آسیب‌هایی که در این راه مشکلاتی را ایجاد کرده هم مطرح شود.

فرخی میکال بحث تعارض منافع را نخستین آسیبی که متوجه شوراها است تلقی کرد و در تشریح بیشتر این مطلب تصریح کرد: در امر نظارت بر شوراها که در اختیار نمایندگان مجلس قرار گرفته است گاهی اوقات این احتمال وجود دارد که در این مسیر نماینده‌ای برای رسیدن به منافع خود در امر بسیار مهم نظارت چشم‌پوشی‌هایی داشته باشد.

یزد | اصلاح قانون انتخابات شوراها به صورت جدی در دستور کار مجلس استمدیران شهرداری رشت عملکرد ضعیف خود را گردن شورا نیندازندتلویزیون برای گام دوم انقلاب شورا تشکیل داد + جزئیات انتصابات

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس آسیب دیگری که شوراها به شدت از آن متضرر شده‌اند و تبعات منفی آن متوجه مردم و شهروندان شده است را نیز برشمرد و گفت: اگر بر اساس فاکتورهای جمعیتی هر منطقه افراد دارای تخصص و تجربه لازم برای شوراها انتخاب شوند مردم هم برای انتخاب نهایی در مسیر درستی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مکانیزم‌های لازم در ورودی شوراها برای سنجش دقیق افرادی که به این حوزه عملکردی وارد می‌شوند وجود ندارد ابراز داشت: به عقیده بنده نخستین جایی که باید نظارت دقیق و تخصصی اعمال شود در ورودی شوراها است تا افرادی وارد این کار شوند که بتوانند برای مردم مثمر ثمر واقع شوند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با تأکید بر اینکه در صورت انتخاب درست اعضای شوراهای اسلامی شهر و در نهایت شهرداران بسیاری از معضلات حل و فصل می‌شوند افزود: نظارت بر فعالیت شوراها نباید مقطعی باشد بلکه برای حصول یک نتیجه کامل و منطقی این نظارت‌ها باید مستمر انجام شوند.

فرخی میکال نظارت استانداری‌ها و سازمان بازرسی بر شوراها در راستای اصلاح خروجی‌ها و کسب رضایت بیشتر مردم از فعالیت‌ شوراهای اسلامی را ضروری تلقی کرد و بیان داشت: کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در حال بررسی این موضوع است و امیدواریم قوانین جدید برای دور آینده شوراها اجرایی شود.

انتهای پیام/614/ ع

R7877/P/S6,71/CT1 بیشتر بخوانید... سریال ادامه‌دار حواشی شورای پنجم شهر اراک/ بازهم انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر اراک لغو شد رئیس شورای شهر شهرکرد انتخاب شد در شورای شهر امروز بیان شد: از کوتاهی در رفع مشکل هنرمندان تا وضعیت نامناسب ورودی‌های شهر اصفهان قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... سریال ادامه‌دار حواشی شورای پنجم شهر اراک/ بازهم انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر اراک لغو شد رئیس شورای شهر شهرکرد انتخاب شد در شورای شهر امروز بیان شد: از کوتاهی در رفع مشکل هنرمندان تا وضعیت نامناسب ورودی‌های شهر اصفهان پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ گزارش| اعتراض متقاضیان طرح مسکن ملی؛ قیمت‌ها عادلانه نیست ۲ ۲ کشته در انفجار معدن آق دربند سرخس/ علت حادثه در دست بررسی است ۳ "هر کوچه یک حسینیه"| مدیحه‌سرایی حاج مهدی رسولی مقابل درب منزل یک شهید + تصاویر ۴ ۱.۴ میلیون تن محصولات پارس جنوبی صادر شد ۵ گزارش|تیشه واردات کالاهای مشابه داخلی به ریشه تولید است/ نظارت دقیق مجلس برای جلوگیری از واردات ۶ هیئات مذهبی مشهد پای کار کمک مؤمنانه/ هر شب غذای گرم در حاشیه مشهد توزیع می‌شود ۷ کاشان| صنوف آسیب‌دیده از ویروس کرونا در سامانه کارا ثبت‌نام کنند ۸ انتقاد عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی از مصوبه هیئت وزیران مهمترین اخبار استانها گزارش|تیشه واردات کالاهای مشابه داخلی به ریشه تولید است/ نظارت دقیق مجلس برای جلوگیری از واردات گزارش ویدئویی| روزگار ناخوش کهن‌ترین آئین نمایشی در ایران‌/ مسئولان دیگر از تعزیه حمایتی نمی‌کنند بارش‌های اخیر خسارات زیادی به مزارع برنج گیلان وارد کرد؛ برآوردها از میزان خسارت‌ها ادامه دارد ۵۲ هزار تن انواع فرآوری‌های دامی از مرز بازرگان به کشورهای خارجی ترانزیت شد مهمترین اخبار تسنیم دیپلمات روس: به‌خلاف ادعای آمریکا، ایران عامل بی‌ثباتی اوضاع عراق نیست گروسی: زمان راستی‌آزمایی آژانس از فعالیت‌های هسته‌ای ایران محرمانه است گزارش ویدئویی| تداوم ورود کالاهای اساسی به بنادر ایران/ ۱۴میلیون و ۳۹۰هزار تن کالا ‌صادرات داشتیم جهاد اسلامی: مقاومت آماده هرگونه پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی است بزرگترین رزمایش کمک‌های مومنانه کشور در حسینیه اعظم زنجان هدف‌گذاری شد/ تأمین ۱۱۰ هزار بسته معیشتی درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس عضو کمیسیون امور داخلی شوراهای اسلامی شورای شهر شهر اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۷۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴۶۰ نفر عضو شوراهای شهر و روستای استان بوشهر هستند

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالخالق برزگرزاده ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ۹ تا ۱۵ اردیبهشت به نام هفته شوراها نامگذاری شده است که در این هفته برنامه‌های مختلفی در سطح استان بوشهر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تشکیل شوراها نقش مهمی در تحقق مشارکت مردم در فعالیت‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و عمرانی دارد و ۹ اردیبهشت مصادف با فرمان تاریخی امام راحل (ره) در سال ۱۳۵۸ مبنی بر تثبیت حاکمیت ملت ایران در سرنوشت خویش و تشکیل شوراهای اسلامی است.

رئیس شورای اسلامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: ارتقای شأن منزلت و جایگاه شوراهای اسلامی پایه شامل عشایر، روستایی و شهری در بخش، شهرستان و استان هدف از برگزاری مراسم روز شوراها است.

وی اضافه کرد: این نهاد در تسریع و تسهیل فرآیندهای توسعه، تقویت ارتباط و تعامل مردم با حاکمیت، بهره‌گیری مطلوب از ظرفیت، توان و قابلیت‌های مردم به‌عنوان بازیگران و کنشگران اصلی و صاحبان اصلی نظام در فرایند توسعه ملی نقش تأثیرگذاری دارد.

معرفی دستاوردهای شوراها

برزگرزاده بهره‌گیری از ظرفیت شوراهای اسلامی در تحقق شعار سال، پیشبرد اهداف و برنامه‌های نظام اسلامی و معرفی دستاوردهای شوراهای اسلامی به مردم و سایر دستگاه‌های اجرایی را از دیگر اهداف اجرا برنامه‌های هفته شوراها دانست.

وی هم‌اندیشی با صاحبان علم و تجربه، جوانان، زنان، نخبگان و اقشار مختلف مردم را از دیگر اهداف برگزاری این مراسم ذکر و بیان کرد: این هم‌اندیشی در راستای بررسی آسیب‌ها و چالش‌های پیش‌روی شوراهای اسلامی و راهکارهای برون‌رفت از آنها برگزار می‌شود.

رئیس شورای اسلامی استان بوشهر تجلیل از برترین‌های خانواده بزرگ شوراهای اسلامی و شهروندان نمونه برتر در تعامل با شوراها را از دیگر امور در این هفته دانست و اضافه کرد: در هفته شوراها ضمن برگزاری همایش با حضور منتخبین شوراهای اسلامی شهر و روستا در سطح استان بوشهر و شهرستان‌ها، از اقدامات و فعالیت‌های شوراهای اسلامی شهر و روستا تجلیل می‌شود.

وی تعداد اعضای شوراهای استان را هزار و ۴۶۰ نفر دانست و خاطرنشان کرد: در استان بوشهر ۱۰ شورای اسلامی در سطح شهرستان، ۲۵ شورا در بخش‌ها و ۴۰ شورا در سطح شهرها تشکیل شده است.

برگزاری برنامه‌های متنوع

برزگرزاده با بیان اینکه در مجموع هزار و ۲۵۰ نفر عضو شوراهای روستایی این استان هستند، تصریح کرد: ۱۵۰ نفر اعضای شوراهای اسلامی روستاهای استان بانو و مابقی آقایان هستند.

وی تعداد اعضای شورای اسلامی شهرهای استان بوشهر را ۲۱۰ نفر اعلام کرد و گفت: در هفته شوراها برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری، عمرانی و اجتماعی تدوین شده و در این هفته از طرح‌های مختلف در شهرها و روستاهای استان بوشهر بهره‌برداری می‌شود.

رئیس شورای اسلامی استان بوشهر جایگاه شوراها در قانون اساسی را بسیار رفیع دانست و افزود: اعضای شوراهای اسلامی طبق وظیفه قانونی، همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم و به‌صورت مستمر پیگیر حل مشکلات مردم در بخش‌های مختلف هستند.

وی، عناوین هفته شوراها را برشمرد و گفت: ۹ اردیبهشت به‌عنوان شوراها، تولید با مشارکت مردمی، ۱۰ اردیبهشت، شوراها و مشارکت اجتماعی زنان، ۱۱ اردیبهشت شوراها و ارتقای سرمایه اجتماعی، ۱۲ اردیبهشت شوراها و شاخص‌های کیفیت زندگی، ۱۳ اردیبهشت شوراها و شادابی و نشاط اجتماعی، ۱۴ اردیبهشت شوراها و رونق تولید و کارآفرینی و ۱۵ اردیبهشت شوراها و درآمد پایدار محلی نامگذاری شده است.

رئیس شورای اسلامی استان بوشهر تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستاها را یکی از نقاط عطف تاریخ سیاسی ایران نام برد و افزود: تشکیل شوراهای اسلامی را نشان از ظرفیت سیاسی ایران برای جلب مشارکت بیشتر مردم در اداره امور کشور، تحقق مردم سالاری دینی و تمرکززدایی دارد.

کد خبر 6089946

دیگر خبرها

  • استان خوزستان ۴۰۳۹ روستا دارد
  • شوراها به بالندگی شهر و روستا کمک می‌کنند
  • شوراهای شهر تنها شورای شهرداری نباشند
  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • تعامل دستگاه‌های اجرایی با شوراها افزایش یابد
  • بیمه و حقوق شوراهای اسلامی ازطرح‌های پیشنهادی به مجلس دوازدهم است
  • پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت ۹ اردیبهشت «روز شوراها»
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • عملکرد شوراها قابل دفاع است
  • ۱۴۶۰ نفر عضو شوراهای شهر و روستای استان بوشهر هستند