Web Analytics Made Easy - Statcounter

سه کشور ضامن روند آستانه و نماینده ویژه دبیرکل در امور سوریه طی نشستی در محل سازمان ملل متحد دیدار و پیرامون تحولات سوریه و کارگروه تبادل ربوده شدگان و مفقودین بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سه کشور ضامن روند آستانه و نماینده ویژه دبیرکل در امور سوریه گیر پدرسن روز چهارشنبه ۵ شهریور طی نشستی در محل سازمان ملل متحد در ژنو دیدار و پیرامون تحولات سوریه به ویژه سومین نشست کمیته قانون اساسی، ادلب و کارگروه تبادل ربوده شدگان و مفقودین بحث و تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست، ابتدا پدرسن گزارشی از نحوه برگزاری اولین دور از سومین نشست کمیته فوق ارائه کرد. نماینده ویژه همچنین ابراز امیدواری کرد که آتش بس ادلب ادامه یابد و بر لزوم تداوم کار کارگروه تبادل تاکید کرد.

در ادامه سه کشور ضامن روند آستانه به تشریح دیدگاه‌های خود پرداختند.

خاجی در این نشست مواضع کشورمان را در مورد سوریه تشریح کرد. وی بر لزوم احترام به حاکمیت ملی، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی سوریه تاکید و بر عزم کشورمان برای مقابله با تروریسم در منطقه و به ویژه در سوریه تصریح کرد.

او همچنین بر حل بحران سوریه از طریق گفتگو‌های سوری - سوری و تداوم فعالیت‌های کمیته قانون اساسی تاکید و آمادگی کشورمان را برای حمایت از تداوم کار این کمیته اعلام کرد.

خاجی همچنین خواستار رفع تحریم‌های ظالمانه یکجانبه بر مردم سوریه و ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم این کشور بویژه در مقابله با کرونا شد.

او لزوم اجرای توافقات موجود در ادلب را خاطر نشان و اظهار امیدواری کرد که با اجرای توافقات، آرامش پایدار در ادلب برقرار شود.

خاجی در خاتمه بر ضرورت ازسرگیری کارگروه تبادل به عنوان یک مساله انسانی و اعتمادساز تاکید کرد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: علی اصغر خاجی علی اصغر خاجی سوریه کارگروه تبادل نماینده ویژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۸۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نشست سران سازمان همکاری اسلامی با حضور امیرعبداللهیان

نشست سران سازمان همکاری اسلامی در محل Sir Dawda Kairaba Jawara واقع در بانجول پایتخت گامبیا با حضور حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

امیرعبداللهیان در این نشست مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال تحولات جهان اسلام و مسائل منطقه‌ای و بین المللی به ویژه وضعیت جنگ غزه را تبیین می‌کند.

همچنین در این اجلاس که با موضوع اصلی «ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفتگو پیرامون توسعه پایدار» برگزار می‌شود، مسایل و چالش‌های مختلف جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در باریکه غزه مورد بحث و بررسی قرار گرفته و در مجموع سه سند شامل پیش نویس قطعنامه فلسطین، پیش نویس بیانیه بانجول و پیش نویس سند نهایی نشست سران برای تصویب به ترتیب به نشست شورای وزیران امور خارجه و سپس اجلاس سران ارایه خواهد شد.

نشست مقامات ارشد مقدماتی برای پانزدهمین نشست کنفرانس سران اسلامی در بانجول از تاریخ ۳۰ آوریل ۲۰۲۴ (سه شنبه) آغاز شده است.

گامبیا ریاست نشست سران سازمان همکاری اسلامی را به مدت سه سال از عربستان سعودی تحویل خواهد گرفت.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • تاکید عربستان بر آتش‌ بس فوری در غزه
  • تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه
  • نشست سران سازمان همکاری اسلامی آغاز شد
  • اهتمام ویژه «الازهر» مصر برای گفت‌وگوی بین مذاهب تهران و قاهره
  • نشست سران‌ سازمان همکاری اسلامی آغاز شد
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای مصری | تشکر ایران از موضع مصر در محکومیت جنایات اسرائیل
  • آغاز نشست سران سازمان همکاری اسلامی با حضور امیرعبداللهیان
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان