Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@19:12:59 GMT

اقداماتی که سبب می شود سیل در پایتخت مهار شود

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۰۸۳۴۴

اقداماتی که سبب می شود سیل در پایتخت مهار شود

خبرگزاری آریا - شهر: مشاور عالی و مدیرکل حوزه دفتر شهردار تهران در بازدید از پروژه‌های ساماندهی محور سیلابی غرب تهران بر سرعت پیشرفت پروژه ها و رفع موانع موجود تاکید کرد.
به گزارش شهر، این بازدید که با همراهی حبیب پوش پارس، مدیرعامل شرکت خاکریزآب شهرداری تهران و فریدون حیدری، شهردار منطقه پنج تهران صورت گرفت از پروژه ساماندهی سیل‌برگردان غرب تهران، خیابان شهید آریافر آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیل‌برگردانی که به دلیل ایجاد یک سازه معارض با مشکل تحمل دبی ورودی مواجه شده و قرار است در یک طرح ساماندهی از دبی ورودی 40 متر مکعب بر ثانیه به دبی 67 مترمکعب بر ثانیه رسیده و با احداث یک کانال کمکی به طول 67 متر از بروز سیلاب در این منطقه جلوگیری کند.
کاظمی در ادامه از سیل برگردان غرب تهران، خیابان سلیمی جهرمی بازدید کرد و در جریان روند پیشرفت این پروژه قرار گرفت. طرح ساماندهی سیل‌برگردان غرب تهران در خیابان سلیمی جهرمی هم با هدف حفاظت از منازل مسکونی حاشیه سیل‌برگردان در برابر بروز سیلاب در حال انجام بوده و بر اساس این پروژه قرار است دبی عبوری آب به 172 متر مکعب بر ثانیه برسد.
مشاور عالی و مدیرکل حوزه دفتر شهردار تهران دراین برنامه بازدید همچنین در جریان پیشرفت پروژه لوله‌رانی میدان آزادی قرار گرفت. پروژه ای که از بهمن سال 1398 آغاز شده و بنابراعلام شرکت پیمانکار تا 60 روز آینده به نتیجه می‌رسد تا بخشی از معضل آب‌گرفتگی میدان آزادی در فصل بارندگی رفع شود.
او در ادامه از یکی از بخش‌هایی که در جریان طرح‌های ساماندهی محور سیلابی غرب تهران قرار است تعیین تکلیف شود بازدید کرد، این بخش از طرح ساماندهی پروژه سیل برگردان غرب پل ارم است که به دلیل ساخت یک پل معارض روی کانال سیل‌برگردان مشکلات بسیاری برای این منطقه ایجاد کرده بود. در نهایت با تخریب این پل دبی عبوری آب از 85 مترمکعب بر ثانیه به 143 مترمکعب بر ثانیه می‌رسد.
ادامه مسیر ساماندهی محور سیلابی غرب تهران به بزرگراه فتح می‌رسد که کاظمی در جریان بازدید آن قرار گرفت. این بخش از پروژه لوله‌رانی بزرگراه فتح به روش میکرو تونلینگ است از اسفند سال 1395 با همکاری موسسه فاطر_ قرارگاه خاتم‌الانبیا شروع شده و بر اساس آن دو هزار و 64 متر لوله در عمق پنج تا 11 متری جای‌گذاری می‌شود.
در نهایت بازدید مشاور عالی و مدیرکل حوزه دفتر شهردار تهران در ایستگاه نهایی به بازدید از پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی بزرگراه فتح رسید که با روش مکانیزه TBM انجام می‌شود. حفاری این پروژه به طول چهارهزار و 200 متر قطر 4.3 متر از سال 1397 آغاز شده وهمچنان ادامه دارد. این بازدید هفت ساعت به طول انجامید.
در این بازدید تصمیماتی در جهت سرعت پیشرفت پروژه ها و رفع موانع موجود اتخاذ شد و ضرورت در جریان قرار گرفتن اعضای شورای اسلامی شهر تهران سایر مدیران استانی نیز مورد تاکید قرار گرفت.
برای مشاهده گزارش تصویری اینجا را کلیک کنید.
خبرنگار: ریحانه جاویدی

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سیل برگردان غرب غرب تهران قرار گرفت بر ثانیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۸۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران

 

به گزارش تایناک به نقل از همشهری آنلاین، سرهنگ سیدهادی موسوی مشاور شهردار و فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران در خصوص اجرای طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی افزود: در راستای اجرای تدابیر سلسله مراتب فرماندهی در فراجا و شهردار تهران، این یگان حسب وظیفه ذاتی خود پشتیبانی انتظامی لازم از واحدهای اجرایی و عملیاتی شهرداری تهران را در سازمان مدیریت پسماند و سازمان خدمات اجتماعی در طرح جمع آوری متکدیان، افراد کارتن‌خواب، معتادان متجاهر، کودکان کار و زباله‌گردهای غیرمجاز از سطح مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران در دستور کار خود قرار داد.

فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران در تشریح جزئیات اقدامات این یگان در حوزه برخورد و ساماندهی پدیده کودکان کار بیان کرد: در راستای ساماندهی کودکان کار که افراد زیر ۱۸ سال در این گروه قرار می‌گیرند و بیشتر تکدی‌گری و دستفروشی می‌کنند یا شیشه خودروها را پاک و یا اسپند دود می‌کنند، هزار و ۱۹۶ نفر از سطح مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران جمع‌آوری شدند.

موسوی با تاکید بر اینکه در میان افراد جمع‌آوری شده ۹۸۴ نفر دارای تابعیت کشورهای افغانستان و پاکستان را دارند که شامل ۹۵۱ نفر دارای تابعیت افغانستان و ۳۳ نفر دارای تابعیت پاکستان است، ادامه داد: از میان کل افراد جمع‌آوری شده ۸۹۷ نفر پسر و ۲۹۹ دختر بودند.

وی در ادامه یادآور شد: از مجموع هزار و ۱۹۶ نفر جمع‌آوری شده که ۱۷۵ نفر زیر ۶ سال، ۶۶۲ نفر بین ۶ تا ۱۲ سال، ۲۸۰ نفر بین ۱۲ تا ۱۵ سال و ۷۹ نفر بین ۱۵ تا ۱۸ سال مشغول به فعالیت در سطح شهر بودند که این افراد توسط عوامل یگان حفاظت شهرداری تهران جمع‌آوری شدند.

موسوی با بیان اینکه از تعداد افراد جمع‌آوری شده در پایتخت ۲۱۲ کودک نیز تابعیت ایرانی داشتند، گفت: در جریان عملیات ساماندهی آسیب‌های اجتماعی با محوریت ساماندهی کودکان کار، ۸۳ مورد پدیده مادر و کودک و ۷۵ مورد نیز پدیده پدر کودک مشاهده شد که این تعداد نیز با قرارگیری در گروه آسیب‌های اجتماعی برزگسالان جمع‌آوری شدند.

دیگر خبرها

  • رونمایی از نخستین چاپ برگردان روزنامه ادب
  • افزایش تعداد مددسراها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • ساخت ۹۵۰۰ واحد مسکونی در ۳ منطقه پایتخت
  • افزایش تعداد مددسرا‌ها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی ادامه دارد
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران
  • اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است
  • بزرگترین بلوار ورودی جنوبی یزد ساماندهی می‌شود
  • تحول در پایتخت با مدیریت شهری