Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@21:23:22 GMT

چرا داشتن هوش (IQ) بالا در محیط کار مهم است؟

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۰۸۴۴۰

چرا داشتن هوش (IQ) بالا در محیط کار مهم است؟

تست‌های تعیین‌کننده ضریب هوشی، در ابتدایی‌ترین سطح خود، برای اندازه‌گیری هوش انسان‌ها طراحی شده‌اند. در حالی که اکثر مردم با مفهوم ضریب هوشی آشنا هستند، ممکن است با نحوه ایفای نقش آن در روند ارزیابی قبل از استخدام، کمتر آشنا باشند.

ضریب هوشی  یا همان IQ که مخفف کلمه انگلیسی Intelligent Quotient است، در اوایل دهه ۱۹۰۰ به‌عنوان روشی استاندارد برای اندازه‌گیری هوش، ایجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان از طریق ضریب هوشی، در صدد ارزیابی هوش ذاتی بودند. به این معنی که نتایج تست ضریب هوشی در سنین مختلف، حتی از کودکی تا بزرگسالی تفاوت زیادی نخواهد داشت. به عبارت دیگر، نمره‌ای که از این تست در ۱۰سالگی می‌گیرید؛ با نمره‌ای که در سن ۳۰سالگی کسب می‌کنید؛ نباید بسیار متفاوت باشند. به همین دلیل، عواملی مانند آموزش، اتفاقات زندگی یا وضعیت اقتصادی باید تأثیر کمتری در نتایج داشته باشند.

با این حال، تست‌های تعیین IQ معمولا به‌عنوان آزمون اصلی استخدام، مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. درعوض، بیشتر کارفرمایان برای پیش‌بینی موفقیت کارمندان، تست‌های استعدادیابی شناختی را طراحی و تأیید می‌کنند. هر دو تست‌های تعیین ضریب هوشی و استعدادیابی شناختی؛ مهارت‌های تفکر انتقادی، توانایی یادگیری و مهارت‌های حل مسئله را اندازه‌گیری می‌کنند. از این نظر، تست‌های استعدادیابی با آزمون تعیین ضریب هوشی مشترک است. یکی از این تست‌ها، تست ریون است که در سایت کاربوم به‌همراه پاسخنامه تست هوش ریون می‌توانید آن را در کنار انواع تست شخصیت شناسی آنلاین مشاهده کنید.

اما تست‌های استعدادیابی، موارد دیگری را نیز که معمولا جزء هوش یا ضریب هوشی محسوب نمی‌شوند؛ مانند توجه به جزئیات و مهارت‌های ارتباطی، اندازه‌گیری می‌کنند. این مهارت‌ها، برای برخی از مشاغل مهم هستند؛ اما برای روان‌شناسان، ابزاری اساسی برای سنجش هوش تلقی نمی‌شوند. هر دو تست تعیین ضریب هوشی و استعدادیابی، در هربار سنجش در سن بزرگسالی، نتایج یکسانی را تولید می‌کنند. به عبارت دیگر، نتایج این تست‌ها قابل اعتماد و ثابت هستند.

واضح است که چرا توانایی‌های اندازه‌گیری شده توسط این تست‌ها در هنگام ارزیابی متقاضیان احتمالی مشاغل، مفید هستند؛ زیرا آنها نشان‌گر این هستند که کارمندان جدید چگونه می‌توانند آموزش ببینند و از بقیه برتری داشته باشد و در هر موقعیتی، عملکردی درخشان داشته باشند.

در حقیقت، تست‌های استعدادیابی شناختی، در پیش‌بینی عملکرد شغلی نسبت به سایر معیارهای استخدام رایج، به‌طور قابل توجهی برتری دارند. به‌عنوان مثال، تست‌های استعدادیابی، ۲ برابر مصاحبه شغلی، ۳ برابر تجارب کسب‌شده و ۴ برابر سطح تحصیلات، قابل استنادتر هستند. درنتیجه، برای کارجویان هم لازم است قبل از اینکه وارد فرایند استخدام شوند، با این آزمون‌ها آشنایی کامل پیدا کنند و پس از آن می‌توانند در اینجا از جدیدترین آگهی ‌های استخدام مطلع شوند.

 

 

اخبار مرتبط نشانه های ضریب هوشی بالا چیست؟ آفت‌کش‌ها ضریب هوشی کودکان را کاهش می‌دهند کودکان چاق ضریب هوشی پایین تری دارند

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا ضریب هوشی سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی تست های استعدادیابی اندازه گیری ضریب هوشی مهارت ها تست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۸۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریایی شمال امروز با ۴۹ سنت معادل ۰.۵۵ درصد افزایش به ۸۹ دلار و ۵۰ سنت رسید.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، تنش‌های خاورمیانه قیمت نفت را افزایش داده، اما بالا رفتن ارزش دلار و نرخ تورم در آمریکا احتمال کاهش زود هنگام نرخ بهره را پایین آورده و مانع بالا رفتن بیش از حد قیمت نفت شده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریایی شمال امروز با ۴۹ سنت معادل ۰.۵۵ درصد افزایش به ۸۹ دلار و ۵۰ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲۸ سنت معادل ۰.۳۴ درصد افزایش، ۸۳ دلار و ۸۵ سنت معامله می‌شود.

نگرانی در مورد عرضه نفت در ادامه تنش‌های خاورمیانه از قیمت آن حمایت می‌کند.

بنجامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت هرگونه حکمی از سوی دیوان کیفری بین المللی که در حال تحقیق در مورد حمله هفتم اکتبر حماس به رژیم صهیونیستی و حمله این رژیم به غزه است، هیچ تاثیری بر اقدامات این رژیم ندارد، اما می‌تواند عواقب خطرناکی داشته باشد.

رژیم صهیونیستی حمله به رفح را در روز پنج شنبه و علی رغم هشدار متحدانش در مورد تلفات بالا در این منطقه آغاز کرد.

تحلیلگران عقیده دارند این عوامل ژئوپلیتیکی تاثیر تورم بالا را خنثی کرده و از قیمت نفت حمایت می‌کند.

اطلاعات اقتصادی آمریکا که در روز گذشته منتشر شد نشان داد تورم در این کشور در ۱۲ ماه منتهی به ماه مارس، ۲.۷ درصد افزایش داشته که بالاتر از هدف بانک مرکزی این کشور است.

انتظار می‌رود فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را در اجلاس خود در هفته آینده ثابت نگه دارد.

این اطلاعات اقتصادی نشان می‌دهد نباید به این زودی‌ها منتظر پایین آمدن نرخ بهره بود.

در این بین، ارزش دلار به بالاترین رقم در برابر ین طی ۳۴ سال گذشته رسیده که یکی از دلایل آن بالا رفتن نرخ تورم بوده است.

از طرف دیگر، هیثم القیس، دبیرکل اوپک گفت پایان نفت به این زودی‌ها فرا نمی‌رسد. سرعت تقاضا برای انرژی تا حدی است که انرژی‌های جایگزین نمی‌توانند جای نفت را بگیرند؛ بنابراین تمرکز باید بر کاهش تولید گاز‌های گلخانه‌ای باشد نه استفاده از نفت.

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره استعدادیابی «ستاره‌های شهر» در قم
  • آیرودینامیکی ترین خودروی تولیدی جهان معرفی شد
  • ضریب اشغال بیمارستان سبلان اردبیل به ۸۵ درصد رسید
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • ضرورت استعدادیابی و پرورش دانش آموزان نخبه با هدف پرورش مدیران نسل نو جهادی
  • اصفهان برترین استان در استعدادیابی کشتی
  • با یک لیگ پیر نمی‌شود در تیم ملی جوانگرایی کرد
  • برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد
  • تلوبیون بین برنامه‌ها تبعیض می‌گذارد؟/ محتوایی که ضریب می‌گیرد
  • قیمت طلا افزایش یافت