Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-30@17:57:04 GMT

علایم 4 سردرد شایع

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۰۸۸۷۶

علایم 4 سردرد شایع

تشخیص مکان احساس سردرد نقش مهمی در تشخیص نوع درد دارد و کمک بزرگی به درمان است.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، برخی سردردها گذرا و بعضی روزها طول می کشد. سردرد مزمن که به معنای تجربه سردرد طی 15 روز یا بیشتر در هر ماه تعریف می شود، عده زیادی را در سراسر جهان با مشکل روبه رو می کند.

از جمله این سردردها سردرد تنشی است که می تواند روزها ادامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آن جا که استرس و نگرانی ها در زندگی امروزه زیاد است، لازم است تا اطلاعات مان را درباره سردردها افزایش دهیم. سردردهای عصبی

شایع ترین نوع سردرد است که معمولا بین زنان نسبت به مردان بیشتر رخ می دهد. براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، یک نفر در 20 نفر در جهان توسعه یافته روزانه دچار سردرد شده اند.   سردرد تنشی می تواند به دلیل استرس یا مشکلات گردن باشد. از جمله دلایل این نوع سردرد می توان به موارد زیر اشاره کرد:   سردرد تنشی و دلایل آن 1- ترک کافئین 2- فشار بیش از حد فیزیکی 3- گرسنگی 4- خستگی 5- ابتلا به سرماخوردگی یا آنفلوآنزا 6- آسیب دیدگی سر 7- فشار بیش از حد به چشم یا خیره شدن به نمایشگر رایانه برای طولانی مدت  8- استفاده بیش از حد از داروهای سردرد که به نام سردرد ریباند یا بازگشتی شناخته می شود

 

نشانه های سردرد تنشی 1- سردرد از حدود 30 دقیقه تا هفت روز ممکن است طول بکشد 2- درد فشارنده گنگ همه سر را درگیر می‌کند 3- با فعالیت و انجام کارهای روزمره شدیدتر نمی‌شود 4- حساسیت به نور و صدا وجود ندارد

 

میگرن سردرد در یک سمت سر اغلب نشان دهنده میگرن است.

 

علایم میگرن اغلب شامل موارد زیر می شود 1- درد نبض‌دار و تپشی 2- حالت تهوع یا استفراغ 3- حساسیت به نور، صدا و بو 4- دشواری در حفظ تمرکز 5- صداهای بلند 6- نورهای روشن یا چشمک زن 7- کمبود خواب 8- تغییرات هورمونی 9- جا انداختن وعده های غذایی 10- کمبود آب بدن

 

سردرد خوشه ای سردرد خوشه ای موجب درد در یک سمت سر می شود. درد اغلب در پشت یا اطراف یک چشم شکل می گیرد. در برخی موارد، درد ممکن است به پیشانی، کنار سر، بینی، گردن، یا شانه ها در سمت مشابه گسترش یابد.

 

علایم شایع سردرد خوشه ای 1- درد سوزنده و شبیه ضربات چاقو در پشت یا اطراف یک چشم 2- قرمزی و آبریزش چشم 3- مردمک کوچک‌تر و جمع شده چشم 4- افتادگی پلک 5- پف زیر یا اطراف یک یا هر دو چشم 6- آبریزش یا احتقان بینی 7- گرگرفتگی صورت 8- احساس بی قراری 9- زمانی که تشخیص درست صورت گرفت، میگرن و سردردهای خوشه ای قابل درمان و مدیریت هستند 10- استفاده بیش از حد از دارو و آسیب دیدگی سر نیز می تواند موجب احساس درد در یک سمت سر شود

 

سردردهای آلرژیک سردردی که پشت چشم ها و مسیرهای بینی احساس می شود ممکن است به دلیل آلرژی ها مانند تب یونجه، شکل گرفته باشد که می تواند علایمی مشابه با علایم سرماخوردگی ایجاد کند.

 

چه زمانی باید نگران سردردها شد؟ 1- سردردها را می‌توان با رعایت مواردی در منزل کنترل کرد؛ اما در برخی موارد باید حتماً به پزشک مراجعه کنید 2- سردردهایی که برای اولین بار بعد از 50 سالگی ایجاد می‌شود 3- تغییر عمده در الگوی سردردهای شما 4- سردرد غیرمعمول شدید 5_سردردی که با سرفه یا حرکت افزایش می‌یابد 6- سردردهایی که به طور پیوسته بدتر می‌شود 7- تغییر در شخصیت یا عملکرد ذهنی 8- سردردهایی که همراه با تب، سفتی گردن، سردرگمی، کاهش هوشیاری یا حافظه یا علایم عصبی مانند اختلالات بینایی، اختلالات گفتاری، ضعف، بی‌حسی یا تشنج همراه است 9- سردردهایی که با چشم قرمز و دردناک همراه هستند 10- سردردهایی که با درد و حساسیت در نزدیکی گیجگاه‌ها همراه هستند  11- سردرد پس از ضربه به سر   منبع: روزنامه خراسان انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: میگرن سردرد سردرد تنشی سردرد خوشه ای سردرد تنشی بیش از حد خوشه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۸۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟

آفتاب‌‌نیوز :

این نوع سردرد‌ها که به "سردرد‌های خوشه‌ای" معروف هستند، بسیار دردناک بوده و می‌توانند از ۱۵ دقیقه تا سه ساعت در هر بار طول بکشند. این مطالعه جدید نشان داد افرادی که به این نوع سردرد مبتلا هستند ممکن است بیش از سه برابر بیشتر در معرض سایر بیماری‌های پزشکی مانند بیماری قلبی یا اختلالات روانی قرار داشته باشند.

«کارولین ران»، نویسنده این مطالعه از مؤسسه کارولینسکا در استکهلم سوئد، می‌گوید: «در سرتاسر جهان، سردرد تأثیر بسیار منفی بر کیفیت زندگی افراد، هم از نظر اقتصادی و هم از نظر اجتماعی دارد.»

وی در ادامه می‌افزاید: «نتایج ما نشان می‌دهد که افراد مبتلا به سردرد خوشه‌ای با افزایش خطر ابتلاء به سایر بیماری‌ها مواجه هستند.»

این مطالعه شامل بیش از ۳۲۰۰ سوئدی ۱۶ تا ۶۴ ساله بود که سردرد‌های خوشه‌ای داشتند. بیشتر آن‌ها مرد بودند، زیرا مردان بیشتر در معرض سردرد‌های خوشه‌ای هستند. محققان آن گروه را با ۱۶۲۰۰ نفر بدون سردرد مقایسه کردند که از نظر سن، جنسیت و عوامل دیگر مشابه بودند.

محققان سوابق کاری افراد را بررسی کردند تا مشخص کنند که افراد چند روز در سال به دلیل بیماری و ناتوانی از کار غیبت می‌کنند.

یافته‌ها نشان داد افراد مبتلا به سردرد خوشه‌ای به طور متوسط ۶۳ روز به دلیل بیماری و ناتوانی غیبت از محل کار داشتند درحالیکه افراد بدون سردرد خوشه‌ای ۳۴ روز غیبت از محل کار داشتند.

به گفته محققان، حدود ۹۲ درصد از افرادی که سردرد‌های خوشه‌ای داشتند حداقل یک بیماری دیگر هم داشتند و حدود ۷۸ درصد از افرادی که سردرد خوشه‌ای نداشتند، دو بیماری دیگر داشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • مسکن‌ها؛ مهم‌ترین علت بروز سردرد‌های میگرنی!
  • علایم هشداردهنده‌ «آرتریت پسوریاتیک»
  • علایم هشداردهنده «آرتریت پسوریاتیک»
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • همه‌چیز درباره سردردهای بعد از ورزش؛ چگونه درمانش کنیم؟