Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور با حضور در مجله خبری، تحلیلی و تصویری نگاه به تشریح مواجهه  سیستم‌های آموزشی کشور‌های دنیا با پدیده کرونا پرداخت. تاریخ انتشار: 11:58 - 06 شهريور 1399 - کد خبر: ۶۵۰۷۹۹

خبرگزاری میزان - غلامرضا کریمی با حضور در مجله خبری نگاه در خصوص تجربیات مدارس کشور‌های جهان در مورد شیوع کرونا و اقداماتی که در مورد بازگشایی مدارس انجام شده است، اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا بی‌سابقه‌ترین پدیده در جهان بوده و در حدود ۹۰ درصد مدارس دنیا در اثر شیوع بیماری کرونا تعطیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این بیماری بی‌سابقه یک میلیارد و ۶۰۰ هزار یادگیرنده را مجبور به ماندگاری در خانه کرد.   وی افزود: با شیوع این بیماری در چین و گسترش آن به کشور‌های دیگر،  ابهامی برای مسئولان و مدیران کشور‌ها به وجود آمد. در بسیاری از کشور‌ها تصور بر این بود که مدارس تنها برای چند هفته یا حداکثر یک ماه تعطیل می‌شود، اما باگذشت زمان و گستردگی بیشتر این ویروس دولت‌ها مجبور به مداخله در امور اقتصادی و اجتماعی کشور خود شدند و در آموزش‌وپرورش نیز دولت به این نتیجه رسید که باید در این حوزه  مداخله کند.   کریمی با اشاره به اینکه در برخی از کشور‌های اروپایی آموزش بر بستر فضای مجازی از قبل هم معمول بوده و به‌عنوان آموزش مکمل مورد استفاده قرار می‌گرفت، گفت: کشور ما تمام آموزش‌ها را به‌صورت حضوری برگزار می‌کرد و در آموزش مجازی هیچ زمینه قبلی نداشت و به همین دلیل انتقال آموزش‌ها به بستر دیگری سخت بود، اما با تدابیری که اندیشیده شد و کمک‌های دولت توانستیم در همان روز‌های ابتدایی شیوع کرونا شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) را راه‌اندازی کنیم.   بیشتر بخوانید: تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری   رییس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور گفت: در اکثر کشور‌های جهان به همین صورت عمل شد. ابتدا آموزش را از برنامه‌های تلویزیونی شروع کردند، اما شبکه‌های تلویزیونی امکان برقراری تعاملی یا دوسویه بین معلم و دانش آموزان را نداشتند؛ لذا  در اکثر کشور‌ها پلتفرم‌های lms طراحی و راه‌اندازی شد و دانش آموزان برای آموزش به سمت آن هدایت شدند.   وی گفت: نتایج پژوهش‌های انجام شده نشان دهنده این موضوع است که میزان یادگیری دانش آموزان در سال گذشته تقریباً یک‌سوم میزان یادگیری در سال‌های دیگر بوده و این می‌تواند آسیبی جدی در آموزش کشور‌های جهان باشد.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آموزش کرونا کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۹۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مقرأة الحرمین»؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا

به گزارش خبرگزاری مهر، طرح جدید اداره امور مسجد الحرام و مسجد النبی (ص) با عنوان «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید، اتمام حفظ و یادآوری حفظیات قرآنی به ۶ زبان عربی، انگلیسی، اردو، اندونزیایی، مالایی و هوسایی است و پس از یادگیری کامل، گواهینامه و اجازه قرائت با سند متصل از سوی معلمان دارای مجوز در علم قرائت به قرآن‌آموزان اعطا می‌شود. این خدمت با هدف اینکه مرجع نخست در آموزش قرآن کریم باشد، راه‌اندازی شده است.

مقرأة الحرمین با هدف سهولت در آموزش کتاب خدا و یادگیری ترتیل قرآن برای کسانی که تمایل دارند در هر زمان و مکانی با استفاده از فناوری جدید و اجرای بهترین روش در آموزش قرآن کلام وحی را فرا بگیرند، اجرا می‌شود و به حجاج و عمره‌گزاران نیز فرصت آموزش قرائت صحیح قرآن کریم را می‌دهد و به آنان گواهینامه و اجازه قرائت اعطا می‌کند.

این پروژه دارای برنامه‌های متعدد آموزشی از جمله تصحیح قرائت، حفظ، یادآوری محفوظات، یادگیری تجوید، اصول قرائات، جلسات تلاوت قرآن، پیگیری آموزشی و جلسات پخش زنده است.

کد خبر 6088407 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون سمپاد مهارتی در ۱۱ استان کشور
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • شهریه مدارس غیردولتی، شفاف می‌شود؟!
  • «مقرأة الحرمین»؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود
  • تجهیز سیستم گرمایشی مدارس همدان با طرح شهید عرب
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • هدف اصلی طرح «شهید عرب» تجهیز سیستم گرمایشی مدارس استان است
  • هدف اصلی طرح شهید عرب تجهیز سیستم گرمایشی مدارس است 
  • مقرأة الحرمین؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا