Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@13:06:42 GMT

سیستم بانکی کشو باید از صنعت حمایت کند

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۰۹۱۹۴

سیستم بانکی کشو باید از صنعت حمایت کند

ایسنا/اصفهان رییس فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس شورای اسلامی گفت: سیستم بانکی کشور آنطور که باید پشتیبان تولید و صنعت در کشور نیست و باید نقش حمایتی خود را بیشتر کند.

محسن دهنوی صبح امروز(پنج شنبه_۶شهریورماه) در حاشیه جلسه با اعضای خانه صنعت و معدن استان اصفهان در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: استان اصفهان با بیش از ۹ هزار واحد صنعتی و تولیدی، همچنین بیش از ۲۲۰ هزار واحد صنفی در تولید، تجارت، بازرگانی و بسیاری از زمینه ها رتبه نخست را دارد که به همان میزان مشکلات و چالش های خاصی نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به گلایه های فعالان حوزه معدن، خاطرنشان کرد: صدور مجوزهای اکتشاف معادن جدید، تامین ماشین آلات صنعتی و همچنین تامین سرمایه ثابت و در گردش توسط بانک ها از جمله مطالباتی است که فعالان حوزه معدن دارند.

عضو فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در برخی از موارد نیاز به مجوزهای جدید قانونی وجود دارد که ما در مجلس به صورت اصلاح قوانین پیگیری می کنیم، در برخی از موارد دیگر هم نیاز به  پیگیری و اجرای صحیح قانون است.

دهنوی گفت: در بخش صنعت و تولید نیز مباحثی مطرح شد، ازجمله گلایه هایی از عدم عملکرد صحیح سیستم بانکی کشور. متاسفانه سیستم بانکی کشور آنطور که باید پشتیبان تولید و صنعت نیست، درحالی که بانک ها باید از صنعت حمایت کنند.  

وی افزود: مقرر شد بخشی از این مشکلات در استان اصفهان پیگیری و بر طرف شوند و در بخش های کلان، در تهران از طریق بانک مرکزی و مدیران عامل بانک ها پیگیری کنیم تا بخشی از مشکلات مرتفع شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی صنعت بانک ها مجلس شورای اسلامی سیستم بانکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۹۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید/ حمایت ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین

مدیر اداره اعتبارات ‎بانک مرکزی گفت: بخشنامه قراردادهای «فکتورینگ» به منظور تامین مالی مطالبات پیمانکاران بخش خصوصی و دولتی با ۵۰ همت اعتبار به شبکه بانکی ابلاغ شد.

به گزارش ایسنا، مهدی صحابی اظهار کرد: استفاده از ابزارهای نوین تامین مالی در قالب تامین مالی زنجیره ای همچون اوراق گام،کارت اعتباری متصل به اوارق گام، گواهی‌های سپرده عام و خاص و انتشار انواع صکوک از دیگر برنامه‌های بانک مرکزی برای تامین مالی بخش تولید در سال ۱۴۰۳ است.

وی افزود: بانک مرکزی با وجود اینکه موضوع قراردادهای فکتورینگ در قانون بودجه سال جاری درج نشده است اما به منظور حمایت از تولید سهمیه ای ۵۰ همتی به شبکه بانکی ابلاغ کرده است. در این ابلاغیه سهمیه هر بانک از قراردادهای فکتورینگ مشخص شده است. همچنین سهم شرکت‌های دولتی از طریق سامانه «سازمان برنامه و بودجه» و سهم شرکت‌های خصوصی از طریق «وزارت امور اقتصادی و دارایی» تعیین شده است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • برات الکترونیکی رونمایی شد | جزئیات و اعلام آمادگی دو بانک برای استفاده از برات الکترونیکی
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • استفاده از ابزار‌های نوین در کنترل نظام بانکی کشور
  • سابقه چندساله رشد تولید با مشارکت مردم در صنعت نفت
  • راهکار‌های هدایت منابع تسهیلات به سمت تولید چیست؟
  • ارزیابی هوشمندسازی صنعت نفت با تولیدات فناورانه
  • سیاست‌های صنعتی باید تعیین تکلیف شود/ سهم اندک تولید از اعتبارات بانکی
  • کارت بانکی این شش بانک حذف می‌شوند
  • معرفی توانمندی‌های نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان
  • اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید/ حمایت ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین