Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@13:58:50 GMT

پیکر یک مرزبان شهید در مشهد تشییع شد

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۰۹۳۸۲

پیکر یک مرزبان شهید در مشهد تشییع شد

شهید رحمانی جمعی "هنگ مرزی زابل" حین حراست و پاسداری از مرزهای ایران اسلامی در استان سیستان و بلوچستان طی درگیری با اشرار و قاچاقچیان مسلح مواد مخدر به فیض عظمای شهادت نائل آمد.

مراسم وداع و تشییع پیکر این شهید مرزبان در محل مرکز آموزش علوم و فنون مرزبانی نیروی انتظامی در مشهد با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس دایره عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی در این مراسم با اشاره به مقام شهدا در قرآن کریم گفت: این شهید به جمع ۲۴۴ شهید مظلوم مرزبانی خراسان رضوی پیوست که تاکنون در مقام حراست از مرزهای میهن اسلامی در نقاط مختلف نوار مرزی کشور قهرمانانه به شهادت رسیده‌اند. 

حجت‌الاسلام علیرضا رامیار افزود: نظام مقدی جمهوری اسلامی ایران بخاطر روحیه شهاد و ایثار جوانان شایسته این مرز و بوم و استقامت فداکارانه خانواده شهدا که پای حفظ نظام ایستاده‌اند، پیروزمندانه در مقابل همه مستکبران فاسد جهان قرار گرفته است.

جمهوری اسلامی ایران شش هزار کیلومتر مرز زمینی با کشورهای "ترکیه، جمهوری آذربایجان، جمهوری ترکمنستان، جمهوری اسلامی پاکستان، عراق و جمهوری اسلامی افغانستان" و دو هزار و ۷۰۰ کیلومتر مرز آبی در دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان دارد. طولانی‌ترین نوار مرزی کشورمان با عراق و کوتاهترین آن با کشور ارمنستان همجوار است.

۱۴ درصد از مجموع مرزهای خاکی جمهوری اسلامی ایران به طول ۸۳۴ کیلومتر در شرق کشور، واقع در حوزه جغرافیایی استان خراسان رضوی همجوار با کشورهای ترکمنستان و افغانستان است.

این استان از سمت شمال و شمال شرق ۵۳۲ کیلومتر مرز با جمهوری ترکمنستان و از سمت شرق ۳۰۲ کیلومتر مرز مشترک با جمهوری اسلامی افغانستان دارد.

هشت شهرستان استان خراسان رضوی شامل "قوچان، درگز، کلات، سرخس، صالح‌آباد، تربت‌جام، تایباد و خواف" با ترکمنستان و جمهوری اسلامی افغانستان هم مرز هستند.

مرز مشترک شهرستانهای "قوچان، درگز، کلات، سرخس و صالح‌آباد" با کشور جمهوری ترکمنستان و شهرستانهای " تربت‌جام، تایباد و خواف" با جمهوری اسلامی افغانستان است. 

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان مشهد درگیری سرباز نیروی انتظامی خراسان رضوی شهید زابل مرزبانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان مشهد درگیری سرباز نیروی انتظامی خراسان رضوی شهید زابل مرزبانی سیستان و بلوچستان مشهد درگیری سرباز نیروی انتظامی خراسان رضوی شهید زابل مرزبانی جمهوری اسلامی افغانستان کیلومتر مرز خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۹۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور

در پی اقدامات لازم از سوی ایران ۶ نیروی مرزبان ایرانی که ساعتی قبل در جنوب شرق کشور توسط نیروهای طالبان دستگیر شده بودند، آزاد شدند.

گفتنی است، عصر امروز نیروهای طالبان ۶ مرزبان ایرانی را به بهانه ورود غیرقانونی به خاک افغانستان بازداشت کردند.

خراسان جنوبی به طول ۳۳۱ کیلومتر در چهار شهرستان‌ سربیشه، نهبندان، درمیان و زیرکوه با کشور افغانستان مرز مشترک دارد.

منبع ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید حسن محمدی در جعفریه
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در مشهد کلید خورد
  • بازگشایی جاده تربت جام -صالح آباد خراسان رضوی
  • انسداد جاده تربت جام- صالح آباد بر اثر وقوع سیل
  • سیلاب جاده تربت جام - صالح آباد در خراسان رضوی را مسدود کرد
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات برپا می‌شود