Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی شیلات مازندران، حسن اسحاقی مدیرکل شیلات استان به رتبه نخست استان در پرورش و تولید گوشت و خاویار در کشور اشاره کرد و گفت: این طرح سبب افزایش تولید و پرورش ماهیان خاویاری در استان می شود.

وی با توضیح این که در این طرح از تجهیزات نوین آبزی پروری برای  بهره‌برداری حداکثری از آب استفاده می‌شود، بیان داشت: این طرح در زمینی به مساحت ۱۱ هکتار مشتمل بر واحدهای پرورش ماهیان خاویاری، فرآوری و بسته‌بندی گوشت و خاویار، تولید خوراک آبزیان، کشت آکواپونیک و بسته‌بندی و کود ارگانیک از پساب حاصله احداث خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تولیدات شیلاتی را یکی از مهم ترین بستری های اقتصادی استان دانست که باید در سال جاری جهش قابل توجهی را داشته باشد ، بیان داشت:  تسریع در اتمام پایانه صادراتی شیلاتی از اولویت ها است.

بر اساس آمار شیلات مازندران سال گذشته یک هزارو ۲۵۳کیلوگرم خاویار پرورشی، ۵۴ تن گوشت خاویاری ، ۹هزارو ۸۷۵ تن ماهی پرورشی تازه، ۵۴تن ماهی قزل‌آلای منجمد، یک هزار و ۲۵۰ تن خورام آبزیان و پنج تن نیز کنسرو ماهی صادر شده است.

مازندران سه هزار و ۳۳۰ واحد آبزی پروری دارد که ۲۷۶ واحد آن مربوط به پرورش ماهیان سردآبی و ۱۴ واحد هم ماهیان خاویاری است و بیش از سه هزار واحد دیگر در زمینه تولید ماهیان گرم آبی فعالیت دارند .

سفید، کپور، آزاد ( فیتوفاک ) انواع قزل‌آلا از گونه‌های ماهیان گرم آبی و سرد آبی استان مازندران هستند.

برچسب‌ها هفته دولت مازندران سازمان شیلات ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته دولت مازندران سازمان شیلات ایران هفته دولت مازندران سازمان شیلات ایران ماهیان خاویاری پرورش ماهیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۹۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، دومین مرحله از عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب در سال ۱۴۰۳ در شمال‌غرب کلان شهر شیراز و منطقه قره پیری در سطح حدود ۹۰ هکتار با به کارگیری ادوات مکانیزه سبک و سنگین آغاز شده است.

عملیات امحای این مزارع آلوده با عنایت به نظر شبکه بهداشت و درمان به جهت آلودگی و با دستور مقام قضائی و همکاری دستگاه‌های متولی در قالب گشت هم‌پوشان اجرایی شده است.

این عملیات با حضور محمد میرزایی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز و آرش طاهری معاون فنی و اجرایی و فرهاد اتحادنژاد رئیس مرکز جهاد کشاورزی حومه شیراز به جهت نظارت کامل بر حسن اجرای کار در حال انجام است.

لازم به ذکر است دیگر اعضای گشت‌های هم‌پوشان همچون اداره محیط زیست، شهرداری شیراز، اداره آب و فاضلاب، یگان امداد نیروی انتظامی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان شیراز نیز حضور دارند.

کد خبر 6098204

دیگر خبرها

  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • آماده همکاری مشترک مطالعاتی با دانشگاه محقق اردبیلی هستیم
  • عملیات اجرایی پروژه کمربندی قلعه‌نو آغاز شد
  • راه‌اندازی مرکز پرورش ماهیان خاوری در رودخانه قزل اوزن
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت مجتمع پرورش اسب در شهرکرد
  • مشکلات پیش روی طرح راه آهن خراسان جنوبی روی میز بررسی
  • آمادگی مازندران برای برگزاری الکترونیکی دور دوم انتخابات
  • آغاز تکثیر میگو در استخرهای پرورشی استان بوشهر
  • آغاز پرورش میگو در سواحل استان بوشهر/ نظارت‌ها جدی‌تر می‌شود
  • آموزش نمادین رای گیری با صندوق مکانیزه الکترونیکی در سیمرغ