Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از آنکه شورای انتقالی جنوب یمن(تحت حمایت امارات) از تعلیق مشارکت خود در رایزنی‌ها درباره اجرای توافق ریاض خبر داد، میانجی‌گران سعودی عصر چهارشنبه، اقدامات جدیدی را برای جلوگیری از بن بست جدید در توافقنامه ریاض آغاز کردند. این در حالی است که منطقه ابین در جنوب یمن صحنه حضور گسترده خودروهای نظامی متعلق به جدایی‌طلبان و دولت مستعفی یمن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، یک منبع در دولت مستعفی یمن که خواست نامش فاش نشود، روز چهارشنبه به شبکه العربی الجدید گفت، کمیته سعودی به ریاست محمد آل جابر، سفیر عربستان در یمن عصر چهارشنبه جلسه‌ای را با سلطان البرکانی، رئیس پارلمان دولت مستعفی یمن، و هیات مشاوران عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی برای بررسی آخرین تحولات توافق ریاض و مذاکره درباره عوامل ذکر شده از سوی شورای انتقالی جنوب برای توقف رایزنی‌ها برگزار کرد.

نتایج این جلسه مشخص نیست اما منبع مذکور پیش بینی کرد، میانجیگران سعودی عصر چهارشنبه جلسه‌ای مشابه هم با رهبران شورای انتقالی جنوب نیز برگزار کرده باشند.

در حالیکه چند روز بیشتر تا موعد مقرر برای اعلام دولت توافقی مشترک باقی نمانده بود، شورای انتقالی جنوب تحت حمایت امارات، عصر سه شنبه، از تعلیق مشارکت خود در رایزنی‌های مستمر با دولت مستعفی یمن، تحت نظارت عربستان سعودی خبر داد.

این شورا علت تعلیق مشارکت خود را ادامه و تشدید روند عملیات‌های نظامی از جانب نیروهای دولت مستعفی در استان ابین و عدم پایبندی آنها به آتش‌بس توافق شده اعلام کرد.

برخی منابع نظامی در رابطه با اوضاع میدانی در جبهه ابین در گفتگو با العربی الجدید تاکید کردند که در ساعات گذشته از ظهر چهارشنبه نقض‌های محدودی بین نیروهای دولت مستعفی و جدایی طلبان رخ داده که همزمان با ورود استحکامات نظامی و انسانی گسترده دو طرف از عدن و شبوه بود.

یک منبع در شورای انتقالی جنوب از اعزام تجهیزات نظامی متشکل از انواع سلاح، خودروی سنگین و متوسط از عدن به ابین خبر داد.

نیروهای جدایی طلب در بیانیه‌ای اعلام کردند، ارسال استحکامات براساس دستورات عالی از رهبران شورای انتقالی مبنی بر افزایش حداکثری آمادگی جنگی در همه جبهه ها صورت گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: توافق ریاض شورای انتقالی جنوب یمن و دولت مستعفی عربستان شورای انتقالی جنوب دولت مستعفی یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۹۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم

انور ابراهیم، نخست‌وزیر مالزی، روز سه‌شنبه از کشور‌های عربی و مسلمان خواست در برقراری عدالت برای مردم فلسطین «ثابت و استوار» باقی بمانند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، انور با تاکید بر لزوم محاکمه اسرائیل به دلیل «همه جنایات مرتکب شده علیه فلسطین»، گفت: «همه طرف‌ها باید نسبت به تهاجم غیرقانونی اسرائیل و اشغال سرزمین فلسطین که عامل اصلی این درگیری طولانی‌مدت است، اعتراض کنند.»

بیانیه انور پس از دیدار وی با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، در حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض صادر شد.

پیش از این، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در اظهاراتی تاکید کرد که ریاض مخالف آوارگی مردم غزه است. محمد بن سلمان تصریح کرد که عربستان تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط با همه طرف‌ها برای توقف تنش‌ها در غزه و جلوگیری از گسترش آن، می‌کند.

ولیعهد عربستان سعودی همچنین با تاکید براینکه ریاض قاطعانه مخالف آوارگی مردم فلسطین است، گفت که کشورش همواره در کنار مردم فلسطین برای دستیابی به حقوقشان برای داشتن یک زندگی شایسته و دستیابی به صلح عادلانه است.

با گذشت بیش از شش ماه از حمله اسرائیل به نوار غزه، بخش‌های وسیعی از غزه به ویرانه‌ای تبدیل شده بود و ۸۵ درصد از جمعیت غزه در بحبوحه محاصره فلج کننده مواد غذایی، آب سالم و دارو مجبور به آواره شدن داخلی شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  •  دولت بایدن و عربستان در آستانه یک توافق امنیتی
  • منابع آگاه: دولت بایدن و عربستان درحال انجام بررسی‌های نهایی درباره یک توافق هستند
  • احتمال توافق ریاض-واشنگتن بدون عادی‌سازی روابط با اسرائیل
  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند
  • هشدار جدی عربستان به اسرائیل | خطای بزرگ را انجام نده تا ما خائن نشویم!
  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • بلومبرگ: عربستان دیدگاه‌های ضد اسرائیلی را سرکوب می‌کند
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم
  • رسانه عبری از پیشرفت ملموس در سازش ریاض-تل‌آویو خبر داد