Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-28@19:10:12 GMT

نگذارید کرونا سفر کند

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۰۹۸۲۷

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: با توجه به اینکه بسیاری از موارد بیماری کرونا کاملا بی علامت است و از طرفی در تجمعاتی که در ایام محرم وجود دارد، امکان انتقال بیماری افزایش پیدا می‌کند؛ لذا از هم استانی‌ها تقاضا می‌شود از جابه جایی در داخل و یا به خارج استان خودداری کرده و امسال را در همان مکانی که هستند عزاداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کامبیز مهدی زاده، در خصوص مراسم عزاداری ایام محرم گفت: با توجه به در پیش بودن ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع) و با توجه به وجود رسومات و مراسمی که به خصوص در روستاها وجود دارد، معمولا هر سال شاهد جا به جایی مردم به زادگاهشان به خصوص روستاها هستیم که امسال با وجود بیماری کرونا این موضوع دچار حساسیت شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، وی افزود: با توجه به اینکه بسیاری از موارد بیماری کرونا کاملا بی علامت است و از طرفی در تجمعاتی که در ایام محرم وجود دارد، امکان انتقال بیماری افزایش پیدا می‌کند؛ لذا از هم استانی‌ها تقاضا می‌شود از جابه جایی در داخل و یا به خارج استان خودداری کرده و امسال را در همان مکانی که هستند عزاداری کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به دستورالعمل برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم، بیان کرد: جهت برگزاری مراسم دستورالعملی صادر شده که همه جوانب پیشگیری از انتقال بیماری را سنجیده از جمله در مکان‌های غیر مسقف عزاداری برگزار شود، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی کاملا الزامی است.

مهدی زاده اظهار کرد: عدم توزیع نذورات و پذیرایی در هنگام برگزاری مراسم باید حتما رعایت شود و همچنین دسته روی ممنوع است.

وی افزود: هم استانی‌ها می‌توانند در صورت مشاهده عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شکایت خود را از طریق سامانه ۱۹۰ مطرح کنند تا همکاران ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به بررسی موارد اقدام کنند.

مهدی‌زاده خاطرنشان کرد: خوشبختانه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و برنامه‌ریزی دقیقی که انجام شد نسبت به چند هفته قبل خراسان جنوبی فعلا از وضعیت مناسبی برخوردار است؛ هرچند که در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها ما شاهد افزایش موارد بیماری خواهیم بود.

وی یادآور شد: خوشبختانه خیز دوم بیماری را پشت سر گذاشتیم و امیدواریم با رعایت دستورالعمل‌ها و خودمراقبتی، شاهد حفظ این وضعیت و ارتقای سلامت مردم باشیم.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۹۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، نتایج یک پژوهش‌ جدید در بریتانیا نشان می‌دهد که ۲ میلیون نفر در سراسر این کشور همچنان از علایم کووید طولانی رنج می‌برند که ۳۸۱ هزار نفر از این افراد، فعالیت‌های روزانه خود را محدود کرده‌اند.

اداره ملی آمار بریتانیا اعلام کرد که ۳.۳ درصد از افرادی که داده‌هایشان در این پژوهش مورد مطالعه قرار گرفته است، بین ۶ فوریه تا ۷ مارس اعلام کردند که پس از ۴ هفته همچنان دارای علایم کووید هستند.

نتایج این پژوهش که روز پنج‌شنبه ۲۵ آوریل منتشر شده، نشان می‌دهد که ۰.۴ درصد به تعداد افرادی که در ماه مارس ۲۰۲۳ از علایم کووید طولانی رنج می‌بردند افزوده شده است.

کووید طولانی یکی از عوامل افزایش جمعیت غیرفعال در بریتانیا بوده که از زمان همه‌گیری کرونا حدود ۷۰۰ هزار نفر به آن افزوده شده است.

داده‌های این پژوهش نشان می‌دهد ۹.۱ درصد افرادی که بیکار بودند یا به دنبال شغل هم نمی‌گشتند، علائم کووید طولانی را گزارش کرده‌اند که تقریباً سه برابر نرخ آن نسبت به کل جمعیت بریتانیا است.

بر اساس نتایج این پژوهش، پنج درصد از افرادی که در گروه سنی ۴۵ تا ۵۴ سال به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، از علایم کووید طولانی رنج برده‌اند که بیشترین رقم در بین گروه‌های سنی است.

این پژوهش همچنین نشان می‌دهد که نرخ زنانی که علایم بیماری کرونا را گزارش کرده‌اند ۲۰ درصد بیشتر از مردان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • ۱۶۰ میلیون نفر سالانه قربانی بیماری‌های ناشی از کار می‌شوند | راهکارهای ارتقاء فرهنگ ایمنی در محل کار
  • رضایتمندی مردم از اجرای طرح نور در سطح استان سمنان
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • پلمب یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!