Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شانزدهمین دوره جشنواره فیلم مقاومت گفت: تاکنون چهار هزار و 500 اثر به این جشنواره ارسال شده و آثار ارسالی از 103 کشور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صاحب نیوز؛ مهدی عظیمی صبح امروز در ستاد استانی شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت اصفهان با توضیح اینکه استان اصفهان برای من یک استان ویژه است، اظهار کرد: بنده خود اصفهانی هستم و با تعدادی زیادی از شهدای اصفهان خاطراتی داریم؛ امسال شانزدهمین دوره جشنواره فیلم مقاومت برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شانزدهمین دوره جشنواره فیلم مقاومت گفت: اتفاق خوبی که در این جشنواره رخ داده و بسیار مهم است، بخش فیلمسازان بسیجی است؛ این بخش بر تعریف بسیجی که فقط اعضای سازمان بسیج نیست و هر کسی که دلسوز این کشور است، با هر شغلی و جایگاهی که دارد بسیجی است؛ هر فردی علاقمند به هنر و فیلم می تواند در این جشنواره شرکت کند.

وی افزود: این فضا در تمام استان های کشور فراهم شده است تا علاقمندان به راحتی بتوانند در این جشنواره شرکت کند؛ ارتباط با ارتش، نیروی انتظامی و بسیج، این نگاه اتفاق خوبی را در کشور پیگیری کرده که می توانیم تعریف بسیج را یادآوری کنیم.

عظیمی با اشاره به فرمایشی از رهبر انقلاب در خصوص بسیجی، بیان کرد: هرجایی که جمهوری اسلامی نیاز پیدا کند و هر کسی برای آمادگی دست بالا ببرد، او بسیجی است؛ افراد زیادی در شرایط مختلف و از راهپیمایی 22 بهمن گرفته تا کمک های مؤمنانه، همه از نگاه رهبر انقلاب بسیجی هستند.

وی با بیان اینکه امسال جشنواره در هشت بخش کار خود را شروع کرده است، تصریح کرد: غیر از دو بخش خاص، همه بخش ها در حوزه بین المللی برگزار می شود؛ فیلم نامه، تحلیل و پژوهش، سید شهدای مقاومت و مدافعان سلامت بخش های بین المللی جشنواره است.

دبیر شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت اضافه کرد: برای هر استان شش جایزه و سهمیه مرحله کشوری در نظر گرفته شده است؛ روند جشنواره ها این است که آثار ارسالی باید از جشنواره گذشته تا این جشنواره ساخته و تولید شده باشد اما ما این قائده را برداشتیم و هر اثری که سال ها قبل ساخته شده باشد اما در جشنواره مقاومت شرکت نکرده باشد، می تواند امسال در شانزدهمین دوره جشنواره فیلم مقاومت شرکت کند.

حضور 103 کشور و ارسال 4500 اثر به شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت

وی با بیان اینکه تاکنون چهار هزار و 500 اثر به این جشنواره ارسال شده است، خاطر نشان کرد: آثار ارسالی از 103 کشور است، هند با تعداد آثار بیشتر نسبت به دیگر کشورها در جشنواره شرکت کرده است؛ از امریکا، عربستان و روسیه هم اثر داریم.

عظیمی ادامه داد: آخرین زمان شرکت در این دوره جشنواره 30 مرداد که با درخواست علاقمندان این زمان تا 10 شهریور تمدید شد؛ جشنواره در دور مرحله هفته دفاع مقدس و هفته بسیج برگزار می شود و با بهبود وضعیت فعلی کشور، مراسم ویژه جشنواره مقاومت را در استان ها برگزار می کنیم.

سعی می کنیم جشنواره را به صورت مجازی برگزار کنیم

مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: با توجه به کرونا و شرایط کنونی کشور سعی می کنیم جشنواره را به صورت مجازی برگزار کنیم؛ همه دستگاه های استان برای برگزاری این جشنواره همکاری و همراهی کنند.

وی با بیان اینکه سردار نقدی قولی را به ما دادند که و ما به دنبال اجرای این قول هستیم، اضافه کرد: سردار نقدی، معاون وقت فرهنگی سپاه گفت که هر استانی 50 درصد یک فیلم سینمایی را بتواند از منابع داخل استان تأمین کند، هزینه 50 درصد دیگر را ما می دهیم.

موضوعات متعددی در حوزه دفاع مقدس که تاکنون کسی سمت آن نرفته داریم

دبیر شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت اظهار کرد: موضوعات متعددی در حوزه دفاع مقدس که تاکنون کسی سمت آن نرفته داریم و هرچقدر که کار کنیم، هنوز کاری نکردیم.

وی خاطر نشان کرد: ولایت فقیه و رهبری انقلاب اسلامی، شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافع حرم، وطن و سلامت و خدمت، امر به معرف و نهی از منکر، اهداف، آرمان ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی، بیانیه گام دوم، ایران مقتدر، تمدن نوین اسلامی- ایرانی، انقلابی بودن و مدیریت جهادی، فرهنگ و تفکر بسیجی، جوانان و زنان در انقلاب اسلامی، رسانه ها و فضای مجازی، تهدیدها و فرصت ها، جنگ نرم و نفوذ دشمن در عرصه های مخلف، تهدیدها و اقدامات دشمنان داخلی و خارجی به ویژه استکبار جهانی، امریکا و صهونیست، مقاومت مردم فلسطین، یمن، عراق و سوریه، رزمندگان بدون مرز و مدافعان حرم، بیداری اسلامی در جهان موضوعات شانزدهمین دوره جشنواره فیلم مقاومت است.

وی با بیان اینکه هر اثری که پس از پیروزی انقلاب تاکنون ساخته شده باشد و فقط در دوره های گذشته فیلم مقاومت شرکت نکرده باشد می تواند در این دوره شرکت کند، افزود: فیلم داستانی بلند و کوتاه، فیلمنامه، نماهنگ، مستند و پویانمایی شش بخشی است که علاقمندان می توانند آثار خود را در یکی از این بخش ها به شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت ارسال کنند.

عظیمی در پایان گفت: آثار برتر در مرحله استانی، منتخب و جایزه می گیرند و به مرحله کشور راه پیدا می کنند.

به گزارش صاحب نیوز؛ شانزهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» در دو زمان ۳۱ شهریور تا شش مهرماه مقارن با هفته دفاع مقدس در بخش‌های «مدافعان سلامت»، «جشنواره جشنواره‌ها» و انتخاب استانی بخش «فیلمسازان بسیجی» و یکم تا هفتم آذرماه همزمان با هفته بسیج در بخش‌های «سینمای ایران و جهان»، «سیدالشهدای مقاومت»، «روایت قلم»، «نقد و پژوهش تحلیل» و انتخاب برگزیدگان ملی «فیلمسازان بسیجی» برگزار می‌ شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شانزدهمین دوره جشنواره فیلم مقاومت شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت دبیر شانزدهمین انقلاب اسلامی بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۰۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر آغاز شد

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جشنواره تیتر سیزدهم صبح امروز (یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) با حضور برخی از مسئولان و معاونت‌های فرهنگی و دانشجویان در دانشگاه فردوسی مشهد افتتاح شد.

برگزاری نمایشگاه نشریات دانشجویی، نشست کارشناسان نشریات دانشگاه‌ها و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای دانشجویان و کارشناسان از جمله برنامه‌های محوری این جشنواره بوده و در پایان از آثار برتر شرکت کننده در جشنواره تقدیر می‌شود.
فرایند ارسال آثار برای این دوره از جشنواره از ابتدای آبان ۱۴۰۲ آغاز شد و علاقمندان تا ۳۰ آذر وقت داشتند با مراجعه به وبسایت titrfestival.dmsrt.ir آثار خود را برای داوری ارسال کنند.



بخش ویژه این دوره از جشنواره نیز شامل موضوعات دانشگاه و حل مسائل ملی، دانشجو و امید به آینده، دانشجو و روایت پیشرفت، دانشجو، انتخابات و مشارکت آگاهانه، دانشجو و آرمان‌های گام دوم انقلاب اسلامی بود که علاقمندان می‌توانستند آثار خود را در یکی از چهار قالب گزارش، یادداشت، مصاحبه و مقاله در سامانه بارگذاری کنند.


در ۴۲ دسته ۱۲۰ اثر برتر در حوزه علمی، ادبی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، تیتر و لید خبر، گزارش، یادداشت، سرمقاله و مقاله و نشریات برتر در رسته‌های مختلف به سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی ارسال شده است.

یازدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی به میزبانی وزارت علوم برگزار و دوازدهمین دوره به میزبانی وزارت بهداشت با شعار «عینیت در خبر، انصاف در تحلیل، آزادی در بیان» سال ۱۴۰۰ برگزار شد.

سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر با همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت فرهنگی واجتماعی وزارت علوم از امروز (یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت) در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز شد و سه شنبه (۱۸ اردیبهشت) به کار خود پایان می‌دهد.

دانشجویان می‌توانستند آثار خود را که از اول شهریور ۱۴۰۰ تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ منتشر شده در بخش رقابتی و در قالب اثر برگزیده، نشریه برگزیده، بخش مجازی، سایت یا وبلاگ، نشریات صوتی یا پادکست، نشریات کاغذی-الکترونیک، نشریه چندرسانه ای، آفلاین و الکترونیکی، گرافیک و موشن گرافیک، فیلم خبری و فتوکلیپ ارسال کنند.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • کرمان، زیرسایه خورشید/ اجرای ۵۰۰ برنامه فرهنگی ویژه دهه کرامت در پایتخت مقاومت اسلامی
  • جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • سرلشکر باقری: جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • میزبانی سلماس از جشنواره بین المللی شعر رضوی ترکی
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به دو جشنواره ملی کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به جشنواره‌های کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»
  • فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون» تمدید شد
  • سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله برگزار می‌شود
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر آغاز شد