Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که استقلال قوا به معنای جزیره ای عمل کردن نیست و مهم این است که این سه قوه به عنوان ارکان نظام و تحت امر ولایت فقیه وظایف ذاتی خود را به سرانجام برسانند، گفت: استقلال قوا منافاتی با همکاری، تعامل و هم افزایی ندارد و در این راستا تلاش داریم پس از این نیز فضای همکاری و همگرایی را در استان ارتقاء دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ یدالله موحد در دیدار با استاندار کرمان ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت، افزود: حسب الامر مقام معظم رهبری به ویژه در بند 8 حکم انتصاب ریاست قوه قضاییه، همکاری با قوه مجریه و مقننه و هم افزایی با آنها که سفارش همیشگی رهبر معظم انقلاب است، مد نظر قرار دارد.

وی از تعاملات دستگاه اجرایی استان با دستگاه قضایی تقدیر کرد و گفت: در اجرای این فرمایش رهبری در کلان قوه قضاییه و همچنین در استان کرمان همواره رویکرد و راهبرد این بود که تعامل، همکاری و هم افزایی لازم بین قوای سه گانه ایجاد شود و تاکنون نیز این اتفاق افتاده و همواره سعی شده با حفظ استقلال سه قوه به ویژه دستگاه قضایی تعامل و همکاری مثبت و موثر را برقرار کنیم و اعتقاد داریم سه قوه از ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند و در یک سو و تحت امر ولایت فقیه انجام وظیفه می کنند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با اشاره به این مطلب که برای حل مشکلات کشور راهی جز تعامل و برقراری فضای همکاری وجود ندارد، خاطرنشان کرد: دستیابی به امنیت پایدار جز با همکاری سه قوه محقق نخواهد شد.

موحد با تاکید بر اینکه امروز مسائل اقتصادی مساله اول کشور است و باید تمامی ظرفیت های قوا را به کار گیریم تا بر مشکلات کشور فائق آئیم، عنوان کرد: در سال 98 و چندماه ابتدای سال 99 در راستای حمایت از تولید 175 پرونده حمایتی را در ستاد استانی حمایت قضایی از اقتصاد مقاومتی مورد بررسی قرار گرفته است که توفیقات خوبی برای حل مشکلات این واحدها حاصل شده و اگر این اقدامات نبود شاید ادامه خدمت   بالغ بر 9 هزار نفر در بخش تولید با مشکل مواجه می شد

وی با اشاره به حل مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز، بررسی مشکلات واحدهای دامپروری در خلیل آباد و مشکلات کوره های آجرچزی در دشت جوپاری اظهارداشت: واحدهای تولیدی استان برای حل مشکلات خود در حوزه های مختلف از جمله تامین نقدینگی و تامین مالی و موانعی که ممکن است برخی دستگاه های اجرایی داشته باشند به ستاد حمایت قضایی از اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی متوسل می شوند و بسیاری از موانع را مرتفع کرده است تا بتوانند در فضای مناسب تری به فعالیت های اقتصادی خود ادامه دهند.

رییس کل دادگستری استان کرمان با بیان این مطلب که سطح تعاملات موجود استان کرمان برای رفع موانع تولید و همکاری دستگاه قضایی با اتاق بازرگانی در کشور نمونه است، تصریح کرد: مرکز داوری در اتاق بازرگانی تشکیل شده و به صورت جدی مورد حمایت دستگاه قضایی استان کرمان قرار دارد.

موحد گفت: قراردادهای بانکی از ماهیت تا عمل و آنچه منعقد می شود، در همایشی با حضور قضات کشوری، اندیشمندان و حقوقدانان مورد بررسی قرار گرفته است که نتایج بسیار خوبی را به دنبال داشته است.

وی با تاکید بر این مطلب که همایش های خوبی با رویکرد حمایت از سرمایه گذاران در استان کرمان از سوی دستگاه قضایی برگزار شده است، تاکیدکرد: دادگستری استان اهتمام جدی دارد که برای حل مشکلات جامعه و کشور با همکاری سایر دستگاه ها قدم های رو به جلویی را بردارد زیرا باور بر این است که بسیاری از مشکلات جز با همکاری و تعامل حل نخواهد شد .

رییس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: امروز قوه قضاییه در مسیر اجرای رویکردها و برنامه های تحولی خود نیاز به همکاری سایر قوا دارد زیرا بدون تصویب قوانین لازم به اهداف خود دست نخواهد یافت و در تامین امکانات و نیروی انسانی نیز به همکاری دولت نیاز دارد و دستگاه های اجرایی نیز برای رفع مشکلات و موانع پیش روی خود نیاز به حمایت مقتدرانه دستگاه قضایی دارند و این ضرورت ها باعث می شود بیش از گذشته احساس کنیم که باید تعامل و همکاری موجود را تقویت کنیم.

موحد خاطرنشان کرد: باور اعضای شورای قضایی  استان کرمان بر این است که تعاملات موجود با سایر قوا را ارتقا دهند تا درمسیر آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام برداشته شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: هفته دولت استاندار کرمان موحد دادگستری کرمان دادگستری استان برای حل مشکلات دستگاه قضایی استان کرمان قوه قضاییه سه قوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۰۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان

رییس کل دادگستری استان کرمان از تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان خبر داد و گفت: در سال گذشته بیش از ۴ هزار و ۴۱۱ عدد سلاح گرم در سراسر استان کشف وضبط شده است که ۷۴ درصد کشفیات سلاح جنگی و مابقی سلاح شکاری غیرمجاز بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در جلسه شورای برنامه ریزی (معاونین) دادگستری کرمان اظهار داشت: برنامه محوری در دستور کار صف و ستاد دستگاه قضایی استان قرار دارد و مدیران قضایی باید علاوه بر اجرای برنامه‌ها میزان اثر بخشی آنها را نیز مورد تجزیه، تحلیل و بررسی قرار دهند.

رییس کل دادضمن قدردانی از دستورات ۲۲ گانه ریاست قوه قضاییه خطاب به مسئولان قضایی، قضات و کارمندان عدلیه در سراسر کشور، افزود: بایستی در راستای اجرایی شدن فرامین رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و ریاست قوه قضاییه گام‌های عملی و جدی بیشتری برای رسیدن به قوه قضاییه در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برداشته شود.

رییس شورای قضایی استان کرمان از اقدامات دادستان کرمان و مجموعه دادسرای عمومی و انقلاب کرمان در خصوص اجرای طرح نور قدردانی نمود و گفت:دستگاه قضایی حامی آمران به معروف وناهیان از منکر است و خوشبختانه مردم شریف کرمان همکاری خوبی با اجرای این طرح داشته اند و در ۹۹ درصد موارد پس از تذکر لسانی افراد به قانون احترام گذاشته اند.

حجت الاسلام حمیدی گفت:ما معتقدیم مسائل فرهنگی و اجتماعی راه کار فرهنگی و اجتماعی دارند و دستگاه‌های متعددی در این زمینه باید به رسالت خود در انجام فعالیت‌های فرهنگی عمل کنند و اقدامات پلیسی و قضایی باید در کنار اقدامات فرهنگی قرار گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می‌کند
  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می کند
  • نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشستگی با حمایت قضایی
  • رسیدگی به ۳ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان
  • رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا