Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@03:51:50 GMT

مقایسه و بررسی دو سبک اصلی کاور مبل

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۱۰۸۲۰

مقایسه و بررسی دو سبک اصلی کاور مبل

این روزها استفاده از کاور مبل که به عنوان یکی از متعلقات مبلمان شناخته می شود بسیار رواج پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام توکامارت، کاور مبل مزایای بی شماری دارد که مهمترین آن افزایش طول عمر مبلمان و همینطور جلوگیری از کثیف شدن مبل است.

در بازار می توان روکش مبل را در تنوع بالای مدل و جنس پیدا کرد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مطلب قصد داریم دو نوع از بهترین و پر طرفدارترین مدل های کاور مبل یعنی کاور مبل ژله ای و کاور مبل پارچه ای را با هم مقایسه کنیم تا هرچه بهتر با تفاوت های این دو سبک کاور مبل آشنا شوید.

کاور مبل ژله ای (ژلاتینی)

یکی از دلایلی که افراد اقدام به خرید مبلمان سلطنتی و کلاسیک می کنند، وجود منبت هایی شکیل روی بدنه اصلی آنهاست. به همین علت پوشیده شدن این منبت ها زیر کاور عملاً باعث از بین رفتن زیبایی و شکوه مبلمان سلطنتی و کلاسیک و ایجاد نارضایتی در صاحبان منازل می شود.

کاور مبل ژله ای که به کاور مبل سلطنتی هم معروف است کاملا مناسب دو سبک یاد شده مبلمان است و در کنار محافظت از مبلمان ظاهر اصلی مبل را هم حفظ می کند.

معمولا در بازار از تلق های مختلفی مثل ۰۱۵، ۰۲۰ و ۰۲۲ برای کاور ژله ای استفاده می شود و باید حتما با فروشنده صحبت کنید و بپرسید کاور مورد نظر از چه نوع تلقی ساخته شده است.

تلق ۰۱۵ بسیار نازک است و کاور تولید شده با این تلق طول عمر کمی دارد و سریع پاره می شود؛ ولی تلق های ۰۲۰ و ۰۲۲ مقاومت بالایی دارند و معمولا در تولید کاور ژلاتینی از همین دو نوع تلق استفاده می شود.

همانطور که گفته شد هر دو سبک کاور مبل دارای مزایا و معایب خاص خود هستند که در ادامه به ذکر این مزایا و معایب برای کاور مبل ژلاتینی می پردازیم.

مزایای کاور مبل سلطنتی (ژله ای)

. وزن کم و سهولت در حمل و نقل

. پوشش همه جانبه مبل

. جلوگیری از نفوذ مایعات

. طول عمر بالا در صورت استفاده صحیح

. مناسب برای افرادی که حیوان خانگی دارند

معایب کاور مبل ژله ای

. تغییر رنگ در صورت استفاده از تلق بی کیفیت

. امکان آسیب دیدن با وسایل تیز و برّنده

. عرق کردن مبلمان در صورت استفاده زیاد

کاور مبل پارچه ای

ذات مبل راحتی به این صورت است که زیاد مورد استفاده قرار می گیرد و چون بخش اعظمی از آن را پارچه مبلی تشکیل می دهد استفاده مداوم از آن باعث می شود پارچه مبلی به مرور بی رنگ و رو شود و زیبایی و کیفیت اولیه خود را از دست بدهد.

یکی از بهترین و کم هزینه ترین راه ها برای پیشگیری از این مشکل استفاده از کاور مبل پارچه ای یا همان کاور مبل راحتی است. کاور مبل پارچه ای که انواع مختلفی هم دارد بهترین گزینه برای انواع سبک های مبلمان راحتی است.

اگر کودک در منزل دارید می توانید از پیراهن مبل یا همان کاور مبل پارچه ای که تمامی قسمت های مبل را می پوشاند استفاده کنید و اگر دوست دارید مبلمانتان کمی حالت مدرن تری داشته باشد می توانید از کاور مبل چند تکه بهره ببرید. از پارچه های مخصوص کاور مبل می توان به پارچه های ساتن و پرده ای اشاره کرد.

دسته ای دیگر از افراد هستند که بعد از مدتی از رنگ و طرح پارچه مبلی خود خسته می شوند ولی به علت هزینه بالا و دردسر تعویض پارچه مبلی مجبور هستند با شرایط کنار بیایند.

این افراد می توانند به جای تعویض پارچه مبل خود از یک کاور پارچه ای با رنگ و طرح دلخواه خود استفاده کنند و در زمان و هزینه صرفه جویی کنند.

همانند کاور مبل ژله ای کاور مبل پارچه ای هم دارای مزایا و معایبی است که در ادامه به ذکر آن ها می پردازیم.

مزایای کاور مبل پارچه ای

. وزن کم و قابل شستشو

. قابلیت ست شدن با انواع سبک های دکوراسیون

. جلوگیری از کثیف شدن مبلمان

. نرم بودن و مناسب برای استفاده روزمره

. تنوع بالا در مدل و رنگ بندی

. عرق نکردن مبلمان

معایب کاور مبل پارچه ای

. مخفی کردن طرح و رنگ اصلی مبل

. جذب گرد و خاک و امکان ایجاد آلرژی در افراد

. عدم پوشش همه جانبه مبل

در نهایت باید بگوییم که برای انواع سبک های مبلمان، کاور مبل تولید می شود و می توان بر اساس سلیقه و نیاز گزینه بهتر را در میان گزینه های موجود انتخاب کرد.

نقاط قوت و ضعف دو سبک کاور مبل را بررسی کردیم فقط باید به یاد داشت که برای مبل سلطنتی و کلاسیک کاور مبل ژله ای (ژلاتینی) یا همان کاور مبل سلطنتی مناسب است و برای مبل راحتی، کاور مبل پارچه ای که به آن کاور مبل راحتی نیز میگویند مناسب است.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کاور مبل مزایا و معایب کاور مبل پارچه مبلی مبل سلطنتی پارچه مبل مبل راحتی دو سبک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۰۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴۰۰ درصدی طرح‌های بازآفرینی شهری در پایتخت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: طرح‌های بازآفرینی شهری در سه سال گذشته در مقایسه با ده سال قبل ۴۰۰ درصد رشد داشته است.

مهدی هدایت گفت: با تشکیل قرارگاه جهادی مسکن، در سه سال اخیر بیش از ۳۷ تفاهم نامه برای ساخت حدود ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در تعامل با سازمان ها، ارگان‌های دولتی و دانشگاه‌ها منعقد شده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران افزود:ساخت ۲۰۰ هزار واحد در قالب ۵۴ طرح با مشارکت بخش خصوصی و دولتی در تامین مسکن استطاعت پذیر برای اقشار کم درآمد هم برنامه ریزی شده است.

مهدی هدایت درباره اقدامات سازمان نوسازی در زمینه مسکن گفت: ساخت یا مشارکت در حوزه مسکن در سه سال گذشته در مقایسه با ده سال قبل ۵ برابرشده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران افزود: نوسازی بافت فرسوده در سه سال گذشته با رشد متوسط ۵۰ درصدی سالیانه در حال انجام است.

مهدی هدایت همچنین با بیان این موضوع که اصلاح معابر در سه سال گذشته در مقایسه ده سال قبل دارای رشد ۱۵ برابری بوده است، افزود: رشد طرح‌های موضعی هم در سه سال گذشته در مقایسه با ۱۰ سال قبل ۵۴ برابر شده است.

دیگر خبرها

  • کشف محموله قاچاق پارچه در شهرستان آستارا
  • کشف بیش از یک میلیارد ریال پارچه قاچاق در مرز آستارا
  • مبلمان جدید و مدرن شیک
  • وضعیت ناگوار آوارگان غزه؛ وقتی جز کفن چیزی برای فرار از سرما وجود ندارد
  • تولید کنندگان مبلمان فضای باز
  • افزایش ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۱۴۰۲
  • رشد ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۱۴۰۲
  • آرامش نسبی بازار طلا و سکه امروز در رشت در مقایسه با هفته گذشته
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • رشد ۴۰۰ درصدی طرح‌های بازآفرینی شهری در پایتخت