Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان میبد در واکنش به نصب پارچه سیاه عزاداری محرم و شعارنویسی با اسپری روی دیوارهای قلعه تاریخی مهرجرد میبد، اظهار کرد: دیوارنویسی روی بناهای تاریخی، هر چند ارزش معنوی و دینی داشته باشد ولی از نماد و ارزش بنا کاسته و بر خلاف عرف و قانون است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ «رسول مشتاقان» در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این که مذهب و هیئت‌های مذهبی داری جایگاه و ارزش  خاص خود هستند، گفت: آیین‌های مذهبی و مراسم ویژه مذهبی دارای ارزش و جایگاه ویژه هستند که حتی در شهرستان میبد بعضی از این آیین‌های مذهبی نیز به ثبت میراث ملی رسیده و همگی آن را ارج می‌نهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متاسفانه بعضی از حرکت‌ها به نام مذهب، تیشه به ریشه آثار و بناهای تاریخی می‌زند که ممکن است گاهاً این سهل‌انگاری‌ها را نتوان در آینده با ایجاد خسارت‌های که به جا می‌گذارد، جبران و میراث را برای نسل‌های بعدی هویدا کرد.

این مسئول با اشاره به این که ارزش مذهب در کشور و استان یزد از میراث فرهنگی با ارزش‌تر است، اظهار کرد: مخالف هر آنچه که آیین و مذهب اسلام و تشیع را سراپا نگه دارد، نیستیم اما باید به ارزش‌های مذهبی و ارزش‌های فرهنگی در کنار یکدیگر توجه شود.

وی افزود: دیوارنویسی و شعارنویسی قلعه مهرجرد که یک قلعه‌ای تاریخی و  متعلق به دوره‌های زندیه و افشاریه در شهرستان میبد است به نام امام حسین و ائمه اطهار(ع) بسیار ناراحت کننده بود چرا که این حرکت ممکن است پیامدهای ناگواری برای دین و مذهب هم داشته باشد.

رئیس میراث فرهنگی میبد از مردم خواست با توجه به احترام به قوانین و مقررات هر شهر و هر نهاد، عزاداری‌ها و مراسمات مذهبی را به شکل خاص خود برگزار کنند و ارزش‌های دینی، مذهبی و فرهنگی در کنار هم شکل گیرد و با تکرار چنین ضد ارزش‌هایی، برخورد جدی شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: میراث فرهنگی میراث فرهنگی و گردشگری یزد استان استان یزد میبد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۱۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی بناهای تاریخی استان در نیمه اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز اصفهان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه مصادف با شهادت امام جعفر صادق (ع) تمامی بنا‌های تاریخی، موزه‌ها و محوطه‌های زیر مجموعه این اداره کل در سطح استان پهناور اصفهان تعطیل است.

امیر کرم زاده ادامه داد: از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه تمامی این اماکن آماده ارائه خدمات به گردشگران و دوستداران میراث فرهنگی خواهد بود.

استان اصفهان بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی دارد که هزار و ۸۵۰ اثر به ثبت ملی و ۱۵ اثر آن از جمله میدان امام، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده است.

۸۰ موزه و بنای تاریخی با قابلیت بازدید در سراسر اصفهان تحت نظارت و مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان هستند.

دیگر خبرها

  • تعطیلی بناهای تاریخی استان در نیمه اردیبهشت
  • مرمت بانیه تاریخی استان مرکزی شتاب می‌گیرد
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است
  • تکیه خاتون‌آبادی؛ محور دومین رویداد تکیه‌گرد
  • قاچاقچی سوخت در بند قانون تعزیرات
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی برای دریافت مالیات بر ارزش افزوده خلاف قانون است
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی برای دریافت مالیات خلاف قانون است
  • واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی در سال ۱۴۰۳
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان