Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، در گزارشی که روز پنجشنبه تارنمای این صندوق سازمان ملل منتشر کرد، آمده است: «یونیسف» خواستار سرمایه‌گذاری فوری با هدف کاستن از شکاف دیجیتالی و امکان دسترسی همه کودکان به آموزش از راه دور با اولویت بازگشایی امن مدارس شده است.

بر اساس گزارش جدید این صندوق که همزمان با چالش کشورها برای اجرای طرح‌هایی برای بازگشایی مدارس منتشر شده، آورده است که یک سوم دانش‌آموزان جهان که حدود ۵۰۰ میلیون نفر می‌شود، نتوانستند در دوران تعطیلی مدارس به دلیل کووید-۱۹ ، به آموزش از راه دور دسترسی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اوج قرنطینه ملی و محلی در سراسر جهان ۱.۵ میلیارد کودک در سن مدرسه تحت تاثیر تعطیلی مدارس قرار گرفتند. در این گزارش بر محدودیت‌های آموزش از راه دور و بی‌عدالتی عمیق در دسترسی به این خدمات تاکید شده است .

این گزارش بر اساس داده‌های ۱۰۰ کشور و دسترسی به تلویزیون، رادیو و اینترنت و در دسترس بودن پلتفورم‌های ارائه آموزش‌ها در دوران تعطیلی مدارس تهیه شده است.

یونیسف در گزارش خود آورده است که حتی اگر کودکان به ابزارها و فناوری‌ها در منزل خود دسترسی داشته باشند، ممکن است به دلایل مختلفی مانند محیط نامناسب برای یادگیری و فقدان پشتیبانی در استفاده از برنامه‌های درسی آنلاین نتوانند از طریق اپلیکیشن‌ها، در خانه آموزش ببینند.

این گزارش بر بی‌عدالتی در دسترسی کودکان در کشورهای مختلف جهان برای استفاده از آموزش از راه دور تاکید می‌کند و از جمله اعلام کرده که دانش‌آموزان زیر صحرا در آفریقا بیشتر آسیب دیده‌اند. در خانوارهای فقیر و روستانشین در طول تعطیلی مدارس، دانش‌آموزان بیشتری ممکن است از آموزش محروم شوند. بر اساس این گزارش ۷۲ درصد کودکان در فقیرترین خانواده‌ها در سطح جهان از آموزش راه دور محروم هستند.

یونیسف از دولت‌ها خواسته است، بازگشایی امن مدارس را در دوران رفع محدویت‌های قرنطینه‌ای در دستور کار قرار دهند و در شرایطی که امکان آن وجود ندارد، آموزش جبرانی را لحاظ کنند و سیاست‌های بازگشایی مدارس باید شامل افزایش دسترسی به آموزش از جمله آموزش از راه دور به ویژه برای گروه‌های محروم باشد.

تاکنون بیش از ۲۴ میلیون نفر در جهان به «ویروس کرونا» مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۸۲۴ هزار و ۴۰۶ نفر جان باخته‌اند و ۱۶ میلیون و ۶۴۳ هزار و ۸۱۳ نفر نیز بهبود یافته‌اند. شیوع ویروس کرونا در سایه فقدان واکسن و دارویی کاملا موثر برای مهار این بیماری، دولت‌های جهان را به تدابیر بهداشتی از جمله توصیه به رعایت پروتکل‌ها، تعطیلی مشاغل و مدارس و حتی دورکاری کارمندان سوق داد.

برچسب‌ها ویروس کرونا قرنطینه یونیسف پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا قرنطینه یونیسف ویروس کرونا قرنطینه یونیسف آموزش از راه دور تعطیلی مدارس ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۱۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوادار سپاهان ۱۰ سال محروم شد

آفتاب‌‌نیوز :

 کمیته انضباطی رای خود را درمورد یکی از هواداران باشگاه سپاهان به شرح زیر صادر کرد:

"درباره گزارش ابرازی علیه هوادار منتسب به باشگاه سپاهان اصفهان مبنی بر ارتکاب رفتار توهین آمیز در ورزشگاه آزادی در جریان مسابقه دو تیم پرسپولیس و سپاهان در مورخ ۱۴۰۳/۲/۱۲ از سری رقابت‌های لیگ برتر کشور، با توجه به مجموع اوراق و محتویات پرونده و با عنایت به مفاد مطالب عنوان شده از سوی هوادار موضوع گزارش که در جریان تحقیقات هویت نامبرده نصرا... گرگزن مشخص شده است و اظهارات وی از مصادیق هتک حرمت و توهین محسوب می‌شود، بنابراین مستند به مواد ۶۰ و ۷۱ مقررات انضباطی نامبرده به مدت ۱۰ سال از ورود به کلیه ورزشگاه‌های فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی کشور محروم خواهد بود.

رای صادره با لحاظ ماده ۸۹ مقررات موصوف قابل اجرا بوده و ظرف مدت ۷ روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظر خواهی در کمیته استیناف فدراسیون خواهد بود.

ضمنا پرونده جهت رسیدگی به تخلفات سایر اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی مفتوح خواهد بود. "

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • هوادار سپاهان ۱۰ سال محروم شد
  • هشدار یونیسف درباره وقوع فاجعه در رفح
  • مشکلات معلمان خرید خدمت آموزشی مناطق محروم
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • مشق عشق بر لوح سفید کودکان؛ چرا بانوان معلمی را ترجیح می‌دهند؟
  • بازگرداندن ۳۰۰۰ کودک گلستانی بازمانده از تحصیل به مدارس
  • قطع شدن دسترسی به ۳ نقطه سردشت دزفول
  • قطع شدن دسترسی به سه نقطه سردشت دزفول
  • روایت تکان‌دهنده یونیسف از گورستان‌های کودکان غزه
  • سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملوء از کودک بود