Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیبانی با بیان اینکه کل بدهی تعاون روستایی به زعفران کاران این خطه ۹۸۰ میلیارد ریال است، اظهار کرد: تا پایان وقت اداری امروز نیز ۳۰۰ میلیارد ریال دیگر به حساب زعفران کاران واریز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تربت حیدریه، «نسرین شیبانی» امروز( ۶ شهریور) در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل سالن جلسات اداره جهاد کشاورزی شهرستان برگزار شد با بیان اینکه زعفران کارانی که محصول خود را به ما تحویل داده‌اند، دیرکرد در پرداخت‌ ها را نیز در اینجا جستجو می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

، گفت: خریدهای حمایتی تکلیف نیست و بنا به شرایط و مقتضیات زمان و در راستای حمایت از بهره‌برداران کشاورزی انجام می‌شود که در این استا در سال ۹۶ و ۹۸ خرید حمایتی زعفران به میزان بالغ بر ۲۵ تن انجام شد، که از این رقم پارسال ۱۱.۶۰۰ تن زعفران به میزان هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال خریداری شد.

 

رئیس اداره تعاون روستایی تربت ‌حیدریه کل بدهی تعاون روستایی به زعفران کاران این خطه را، ۹۸۰ میلیارد ریال عنوان و اظهار کرد: تا پایان وقت اداری امروز نیز ۳۰۰ میلیارد ریال دیگر به حساب زعفران کاران واریز می‌شود.

 

وی گفت: البته شایسته است تا همگان بدانند زعفران‌های خریداری شده طرح حمایتی دولت که قراربود بصورت مزایده به صادرکنندگان فروخته شود، به علت نوع مزایده برگزار شده و تقسیم زعفران ها در سه پک ۲۰ تنی تاکنون فروخته نشده و سازمان تعاون روستایی مرکزی ایران قصد دارد با تغییراتی در نوع فروش، تمهیدات لازم را برای فروش باقی مانده زعفران در برنامه‌های آتی داشته‌باشد.

 

شیبانی در خصوص اقدامات این اداره برای حمایت از خانوارهای روستایی گفت: به منظور نگه‌داری غلات ۲ واحد انبار در کدکن به ظرفیت ۵۰۰ تن و دیگری در روستای نسر به ظرفیت سه هزار تن برای نگه‌داری گندم مهیا کرده ایم.

 

رئیس اداره تعاون روستایی تربت ‌حیدریه افزود: همچنین از آنجا که توزیع آرد روستایی بر عهده شبکه تعاون روستایی است، لذا در سال به طور متوسط بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ تن آرد و همچنین سه هزار تن آرد خبازی توزیع می‌کنیم هچنین توزیع کالای تنظیم بازار به میزان ۱۵۰ تن در سال جاری و توزیع فراورده های نفتی در مناطقی که فاقد گاز شهری هستند به میزان سه میلیون لیتر در سال و همچنین توزیع کودهای شیمیایی یارانه ای به میزان ۹ هزارتن در سال وعلاوه بر کودهای غیررایانه‌ای، از دیگر اقدامات این اداره بود که وی به آن‌ها اشاره داشت.

 

وی با بیان اینکه پروژه های زیرساختی را نیز دنبال می‌کنیم که سود آن به نفع کشاورزان باشد، گفت: بر این اساس پارسال پروژه زنجیر تولید ارزش زعفران را با همکاری شرکت طلای سرخ ایرانیان و با حجم سرمایه گذاری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال ایجاد کردیم.

 

شیبانی افزود: ۲ زنجیره فرآورده‌های لبنی شامل تامین شیر و نهاده‌های دامی و دریافت شیر از دامداران با حجم سرمایه گذاری به میزان ۱۵ میلیارد ریال و با پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصد و زنجیره تولید ارزش ابریشم در شرکت تعاونی ابریشم‌کشان بایگ با هزار نفر عضو در حال انجام است.

 

رئیس اداره تعاون روستایی تربت‌حیدریه با بیان اینکه در مجموع پارسال ۱۳هزار تُن محصولات کشاورزی به صورت خرید توافقی و در راستای حمایت از کشاورزان خریداری شد، اظهارکرد: با وجودی در سالیان گذشته جز صادرکنندگان تخم نوغان بودیم، اما اکنون جز واردکنندگان آن هستیم و شرکت ابریشم کشان بایگ بعنوان تنها شرکت تخصصی در شرق کشور در این زمینه فعالیت دارد.

 

شیبانی ادامه داد: در حالی که نیاز کشور در حوزه ابریشم در سال حدود ۶۰۰ تُن است، تنها ۲۵۰ تن آن در داخل تولید می‌شود که ۶۰۰ خانوار در استان خراسان رضوی به آن مشغول هستند. وی گفت: در حالی که سال ۷۹ در این استان ۳۶ هزار جعبه تخم نوغان توزیع شد، این رقم در سال ۹۷ به پنج هزار جعبه تقلیل یافت.

 

وی گفت: البته با تلاش جهاد کاورزی و تعاون روستایی این رقم پارسال به به ۱۰ هزار جعبه رسید و امسال نیز ۱۲ هزار و ۱۲۹ جعبه در استان توزیع شد که سهم تربت حیدریه از این میزان سه هزار ۷۰۰ جعبه است.

 

رئیس اداره تعاون روستایی تربت ‌حیدریه اظهار کرد: متاسفانه واردات بی‌رویه پدر صنعت نوغان این شهرستان را آورده است و به همین خاطر تولید پیله تر در استان امسال به ۵۰۰ تن و تولید ابریشم خام به ۸۵ تن رسید.

 

وی با تاکید بر اینکه تمام اقدامات و امکانات در محل زندگی کشاورز مهیا شده است تا کمکی شود به قشر آسیب‌پذیر روستایی تا از رفت و آمد های طولانی جلوگیری شود، اظهار کرد:دو زنجیره فرآورده‌های لبنی و تولید ارزش ابریشم را در دستور کار داریم که زنجیره فرآورده‌های لبنی با اعتبار ۱۵میلیارد ریالی و پیشرفت فیزیکی ۹۲درصدی بزودی به بهره‌برداری می‌رسد.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: بدهی زعفران میلیارد ریال زعفران کاران تربت حیدریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۱۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال، برنامه ارائه دهند

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه بررسی آخرین وضعیت شرکت‌های تعاونی روستایی بخش مرکزی به ریاست بخشدار مرکزی همدان و با حضور مدیر تعاون روستایی شهرستان، مدیران عامل شرکت‌های تعاونی، رئیس شورای اسلامی بخش و دهیاران روستاهای مرتبط برگزار شد.

بخشدار مرکزی همدان در این جلسه اظهار داشت: تعاونی‌های روستایی با سابقه طولانی و با مشارکت مستقیم مردم در بخش‌های مختلف روستایی فعالیت دارند که می‌طلبد مدیران عامل تعاونی‌ها با همکاری اداره تعاون روستایی شهرستان و اتحادیه مربوطه به صورت برنامه محور و با استفاده از ظرفیت‌های موجود هر منطقه و روستاهای مربوطه در راستای تحقق شعار سال برنامه و طرح تهیه و ارائه نمایند و شوراهای اسلامی و دهیاران نیز نهایت همکاری و تعامل را در این خصوص داشته باشند.

محمدحسن دهبانی افزود: در سطح بخش مرکزی تعداد ١٣ شرکت تعاونی به ثبت رسیده که در حال حاضر تعداد ٨ شرکت فعال و ۵ شرکت غیر فعال است.

وی یادآور شد: اداره تعاون روستایی باید با تشکیل کمیته‌ای ویژه مباحث مربوط به شرکت‌های غیر فعال را پیگیری کند تل در آینده نزدیک فعال شوند.

دهبانی خاطرنشان کرد: مدیران شرکت‌های تعاونی باید به سمت بروزرسانی اساسنامه و برنامه‌های خود حرکت کنند و با توجه به ماهیت عملکردی و حوزه فعالیت، در برگزاری تمامی برنامه‌ها و مراسم‌های روستایی حضوری فعال داشته باشند.

در این جلسه مدیران عامل شرکت‌ها گزارشی از اقدامات صورت گرفته و برنامه‌های پیش بینی شده برای سال ١۴٠٣ را ارائه دادند.

کد خبر 6089321

دیگر خبرها

  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های تربت حیدریه و نیشابور
  • آزادی بیان غربی‌ها اهداف استکباری و استبدادی دارد
  • تعاون راهکاری علمی، عملی و عقلی برای مشارکت مردم در تولید
  • شرکت ملی نفت منطقه تربت‌حیدریه افزون‌ بر ۷۰۰ بازدید انجام داد
  • کشف و ضبط هشت هزار عدد قرص متادون ۴۰ خارج از شبکۀ توزیع در تربت حیدریه
  • ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان کرمانشاه
  • تعاونی های تولیدی، محور اقدامات بخش تعاون هستند
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران
  • شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال، برنامه ارائه دهند