Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ارزیابی عملکرد مجلس یازدهم در مقطع فعلی زود است اما رویکرد نمایندگان در حوزه اقتصادی قابل قبول بوده است.

حجت‌الاسلام «غلامرضا مصباحی مقدم» عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت و گو با خبرنگار سیاسی «تابناک» درباره عملکرد مجلس یازدهم در طی چند ماه اخیر اظهار کرد: برای ارائه عملکرد مجلس یازدهم بنده زمان طی شده را کافی نمی‌دانم و معتقدم باید برای ارزیابی رویکرد مجلس یازدهم زمان بیشتری سپری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رویکرد مجلس یازدهم درباره مسائل اقتصادی قابل قبول است

وی افزود: آنچه در ارزیابی مجلس شورای اسلامی مهم و مدنظر است رویکرد است و رویکرد مجلس یازدهم نسب به مسائل کشور به خصوص مسائل اقتصادی رویکرد قابل قبولی است.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: مجلس یازدهم از اینکه در حاشیه باشد و در متن قضایا قرار نگیرد در حال خروج است و تلاش می‌کند نگذارد آنچه را که باید از طریق مجلس به تصویب برسد بیرون از مجلس درباره‌اش تصمیم‌گیری شود.

مجلس یازدهمی ها می توانند مجلس را به رأس امور بازگردانند

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس یازدهم وعده کردند که مجلس باید در راس امور باشد از این نمایندگان در تلاشند که این مهم عملیاتی شود و این رویکرد بسیار مهم است و نشان می دهد تحرکات مجلس و طرح‌هایی که در آن مطرح می‌شود براساس نگاه کارشناسی شده است.

مصباحی مقدم با بیان اینکه تصویب طرح‌هایی چون مالیات بر خانه‌های خالی اقدام بسیار درستی در مجلس یازدهم است تاکید کرد: این طرح اگر زودتر عملیاتی می‌شد می توانست جلوی افزایش قیمت مسکن را کنترل کند از این رو نظیر این طرح‌ها اگر در مجلس عملیاتی شود بدون شک اتفاق مبارک و خوبی برای مردم و کشور است.

طرح‌های مالیات بر درآمد و مالیات بر خانه‌های خالی باید هرچه زودتر اجرا شود

وی افزود: طرح مالیات بر عایدی سرمایه نیز از طرح‌هایی دیگری است که مجلس باید آن را دنبال کند؛ چرا که اگر مجلس در کنار این طرح، طرح مالیات بر مجموعه درآمدها را هم طرح تصویب کند جلوی درآمدهای کلان بدون مالیات را می گیرد و این وضعیت به بهبود شرایط اقتصادی کشور کمک می کند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت:مالیات بر مجموعه درآمدها سبب می‌شود افرادی که به چند شغل و کار مشغول هستند مالیات همه کارهای خود پرداخت کنند و این سبب می شود شکاف طبقاتی در جامعه ما کاهش پیدا کند.

توزیع ثروت در دهک‌های جامعه ما اصلا خوب نیست

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: یکی از شاخص های اقتصادی در جهان شاخص ضریب جینی است که در کشور ما ۴/۲ دهم است که این روند نشان دهنده بد بودن توزیع ثروت در دهک‌های جامعه ما است که این رویه باید اصلاح شود از این رو اگر مجلس بتواند این مالیات‌ها را وضع کنند ضریب جینی اصلاح می شود.

وی در عین حال خاطر نشان کرد: هر مقدار ضریب جینی زیر ۴ باشد به نفع گروه کم درآمد جامعه است و البته به معنای این است که صاحبان درآمدهای هنگفت مالیات واقعی پرداخت می کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مکانیسم ماشه شب های محرم هفته دولت روح الله حسینیان دارا دوم شب هشتم محرم غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجلس خبرگان رهبری مجلس یازدهم طرح مالیات بر درآمد مکانیسم ماشه شب های محرم هفته دولت روح الله حسینیان دارا دوم شب هشتم محرم مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۱۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پورابراهیمی: طرح مالیات بر سوداگری به کاهش التهابات بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند

به گزارش «نماینده»، محمدرضا پورابراهیمی در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس و در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی در پاسخ به تذکر دنیامالی نماینده بندرانزلی در انتقاد به مصوبات کمیسیون در این طرح گفت: طرح مالیات بر سوداگری یکی از طرح‌های مهم مجلس یازدهم است.

وی با بیان اینکه با این طرح، چهار دارایی پایه در اقتصاد کشور از سوداگری جدا می‌شود، افزود: ما باید بخش مولد اقتصادی را تقویت کنیم تا منابع به سمت بخش مولد اقتصادی بازار طلا، ارز، خودرو و مسکن حرکت کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به روند بررسی ایرادات شورای نگهبان در این طرح گفت: در طی مسیر تصویب طرح مالیات بر سوداگری سه طرح دیگر تصویب و ابلاغ شد که بر محتوا و متن طرح مالیات بر سوداگری تأثیر می‌گذارد لذا باید طرح اصلاح می‌شد.

پورابراهیمی در پایان تاکید کرد: قانون مالیات بر سوداگری به کاهش قیمت و التهابات در بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند و اینکه می‌توانیم منابع اقتصادی را به سمت بازارهای مولد به جای بازارهای سوادگرانه انتقال دهیم.

دیگر خبرها

  • مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد
  • سازمان امور مالیاتی موظف به ارسال درآمد اشخاص غیرتجاری شد
  • پورابراهیمی: طرح مالیات بر سوداگری به کاهش التهابات بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند
  • قالیباف: نباید به مجلس ظلم شود، نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رأی نمایندگان می گذارد
  • مالیات بر سوداگری برای کند کردن تیغ سوداگران است/گام بلند مجلس برای هزینه دار کردن فعالیت های سوداگرانه و دلالی
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • محمودزاده: موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • بازاندیشی نظری و روشی در شناخت کلان مفهوم عدالت اجتماعی
  • مجلس در این هفته| ساماندهی اجاره و اصلاح مالیات بر سوداگری