Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناصر شکریان‌امیری گفت: نماز ظهر عاشورا با رعایت دقیق پروتکل‌های وزارت بهداشت و درمان در تمامی شهرهای مازندران برگزار می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام ناصر شکریان‌امیری در گفت‌وگو‌ با خبرنگار با بلاغ، ما، ضمن عرض تسلیت بمناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش و فرا رسیدن عاشورا و تاسوعای حسینی، اظهار کرد: فرهنگ ناب حسینی یک فرهنگ پویا و زنده است و امروز این فرهنگ به عنوان یک فرهنگ جهانی طنین‌انداز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به تقدیر رهبر معظم انقلاب از رعایت دقیق پروتکل‌های وزارت بهداشت و درمان از سوی هیات‌مذهبی و برگزاری باشکوه مراسم محرم ۱۴۴۲هجری قمری، افزود: هیات‌های مذهبی ثابت کردند مراسم سوگواری و عزاداری برای سید و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع) تعطیل شدنی نیست و با رعایت ملاحظات و بهترین شیوه در برگزاری این مراسم رضایت رهبر معظم انقلاب را فراهم کردند و بار دیگر ولایت‌مداری و دین‌داری خود را اثبات کردند.

شکریان در ادامه با اشاره به فرا رسیدن عاشورا و تاسوعای حسینی و اهمیت برگزاری نماز ظهر عاشورا و زیارت امام حسین(ع)، تصریح کرد: با توجه به مجوز وزارت بهداشت و تصمیمات ستاد برگزاری مراسمات عزاداری، نماز ظهر عاشورا در تمامی شهرهای مازندران در فضای باز و با رعایت دقیق پروتکل‌های وزارت بهداشت و درمان و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک ، مواد ضدعفونی کننده و مهر و سجاده شخصی  برگزار می‌شود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر برگزاری نماز ظهر عاشورا و زیارت امام حسین(ع) در تمامی شهرهای مازندران، تاکید کرد: شایسته است در راستای برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم نماز ظهر عاشورا ائمه جمعه و جماعات شهرهای مازندران و تمامی فعالان حوزه دین در برگزاری باشکوه این مراسم برنامه‌ریزی کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران مقاومت، ایثار، آزادگی و بصیرت را درس بزرگ حضرت سیدالشهداء (ع) در واقعه کربلا دانست و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی با بهره‌گیری از مکتب نورانی حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) امروز در جهان پرتوافشانی می‌کند و تعظیم شعائر دینی و الهی به ویژه مراسم عزاداری حضرت سیدالشهداء(ع) هویت و عامل قدرت انقلاب اسلامی است و امروز جمهوری اسلامی به برکت این محرم و صفر در جهان عزتمندانه و مقتدرانه نقش آفرینی می‌کند.

وی در پایان ضمن اشاره به اهمیت برگزاری باشکوه نماز  ظهر عاشورا،‌گفت: برگزاری نماز ظهر عاشورا ، اقتدا به نماز ظهر عاشورای سرور و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین( علیه السلام) است و مهم‌ترین درس حضرت سیدالشهداء (ع) در واقعه عاشورا اهمیت ایشان به نماز به ویژه نماز اول وقت تحت هر شرایطی است و قطعا ارادتمندان و عاشقان به ساحت مقدس امام حسین (ع) باید به برگزاری نماز اول وقت و  نماز ظهر عاشورا اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رعایت دقیق پروتکل ابا عبدالله الحسین شهرهای مازندران نماز ظهر عاشورا وزارت بهداشت برگزاری نماز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۱۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم دسته روی شهادت امام جعفر صادق (ع)در مازندران برگزار می شود

محمدعلی باقری در گفت وگو با خبرنگار مهر بر لزوم زنده نگه داشتن یاد و سیره امامان و ترویج فرهنگ شهادت در جامعه تاکید کرد و افزود: به مناسبت سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) مناطق مختلف مازندران روز شنبه سیاه پوش می‌شود و در سراسر این استان ولایت مدار، هیأت‌ها، مبلغین، روحانیت و مداحان به همراه اقشار مختلف مردم، مراسم دسته روی و سینه زنی برگزار می‌کنند.

باقری با اشاره به درپیش بودن دهه کرامت و تشریح برنامه‌های دهه کرامت از ایام میلاد کریمه اهل بیت (ع) حضرت معصومه تا میلاد سراسر نور و رحمت
علی بن موسی الرضا (ع) افزود: امسال در دهه کرامت هیأت‌ها در شهرستان‌های استان با برپایی برنامه‌های متنوع، از جمله موکب شادی و نشاط،
برنامه‌های خواهر و برادری، مسابقات فرهنگی وهنری، تشویق حجاب و عفاف، ایستگاه‌های قرآنی وفرهنگی و.... شور و نشاط اجتماعی و امید آفرینی را با استفاده از سنت و سیره اهل البیت (ع) در جامعه و آحاد مردم نشر خواهند داد و ایجاد می‌کنند.

کد خبر 6094809

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • برگزاری مراسم روز دختر با حضور دختران دانشجو در حرم بانوی کرامت
  • برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول
  • گروه های مردمی اقامه نماز جماعت باید تقویت شوند
  • مراسم دسته روی شهادت امام جعفر صادق (ع)در مازندران برگزار می شود
  • استاندار مازندران: به زیرساخت‌های مساجد بین‌راهی رسیدگی شود
  • اعلام ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق(ع )در حرم مطهرحضرت شاهچراغ(ع)
  • خسارت جبران ناپذیر در کم توجهی به امر نماز
  • برگزاری مراسم تجلیل از ورزشکاران آذربایجان شرقی
  • تنفس ۲۰ دقیقه‌ای جلسه صحن مجلس برای اقامه نماز