Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گیر پدرسن، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه امروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد کمیته قانون اساسی سوریه (SCC) کار خود را اواخر امروز پنجشنبه با برگزاری جلسات رو در رو پس از دریافت مجوز از مقامات بهداشتی سوئیس از سر می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشست کمیته قانون اساسی سوریه اولین بار پس از یک استراحت نُه ماهه در ژنو در روز دوشنبه تشکیل شد، اما این کمیته موفق شد فقط یک جلسه در صبح برگزار کند. پس از آن مجبور شد کار خود را به حالت تعلیق درآورد، زیرا سه مورد مبتلا به کووید-۱۹ در بین اعضای این هیئت تأیید شد. در نتیجه تمام شرکت کنندگان در اتاق‌های هتل خود قرنطینه شده و آزمایشات جدید توسط مقامات بهداشتی سوئیس انجام شد.

پس از آزمایش‌های اضافی و مشاوره‌های بیشتر پزشکی و تخصصی، به دفتر فرستاده ویژه به طور رسمی از سوی مراجع ذی‌صلاح بهداشت و درمان اطلاع داده شد که ماهیت آن موارد به گونه‌ای است که کمیته قانون اساسی می‌تواند جلسات خود را با فاصله کامل اجتماعی و تدابیر بهداشتی از سر بگیرد.

پس از مشورت با همکاران و اعضای کمیته، این جلسات امروز در ساعت ۱۴ در ژنو از سر گرفته می‌شود.

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه میزبان سه تیم ۱۵ نفره از سوریه است و قدرت‌های جهانی و منطقه‌ای شامل آمریکا، روسیه، ایران و ترکیه نیز در حاشیه این نشست حضور دارند.

قرار است گروه بزرگتری متشکل از ۱۵۰ نماینده از سوریه در هفته‌های آینده در مذاکرات صلح حاضر شوند. مخالفان خواستار تنظیم یک قانون اساسی جدید برای سوریه هستند، در حالی که دولت می‌گوید اصلاحات باید بر اساس قانون اساسی کنونی باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمیته قانون اساسی سوریه ویروس کرونا تحولات سوریه کمیته قانون اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۱۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر جانباز و مدافع حرم سوریه و عراق امروز در گرگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان پیکر این جانباز سرافراز امروز بعد از نماز جمعه از مصلای وحدت گرگان تشیع و در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شد.

شهید مدافع حرم علی اصغر جفایی نوده متولد سال ۱۳۵۷ بود و از سال ۹۳ بعنوان نیروی بسیجی مدافع حرم به سوریه اعزام شده بود.

او سال۹۴ در جبهه عراق علیه داعش شیمیایی و سال ۹۵ در بوکمال سوریه از ناحیه ستون فقرات جانباز شده بود.

دیگر خبرها

  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • مربی بنزما جنبه شکست را نداشت!
  • تشییع پیکر جانباز و مدافع حرم سوریه و عراق امروز در گرگان
  • شناسایی ۳۰۵۴ کودک مشمول قانون حمایت از جمعیت در لرستان
  • اعضای شبکه اجرای قانون اساسی در استان بوشهر، منصوب و معرفی شدند
  • شوراهای شهر و روستا نقش اساسی و مهمی در کشور دارند
  • شوراهای شهر و روستا نقشی اساسی و مهمی در کشور دارند
  • اعضای شبکه اجرای قانون اساسی در استان بوشهر معرفی شدند
  • معرفی اعضای شبکه اجرای قانون اساسی در استان بوشهر
  • سند تحول قضایی به مثابه قانون اساسی و نقشه راه دستگاه قضایی است